Toon posts:

Worden Gigabyte borden nog op deze manier gemaakt?

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Ik ga de komende week mijn systeem upgraden naar Ivy Bridge en daarom heb ik uren, uren zitten zoeken naar het passende moederbord qua functies en budget.

Nu is mijn oog gevallen op de Gigabyte GA-Z77X-UD3H, maar ik vraag me af als deze moederborden nog steeds op deze manier worden gemaakt

In de video zie je dat het duidelijk handarbeid is en de ene keer dragen ze anti statische handschoenen, maar als ze effectief de onderdelen monteren worden er geen anti statische handschoenen gedragen! Dat is volgens mij een van de grootste oorzaken waarom soms moederborden falen en je ze dan via RMA moet opsturen. Ik wil dit absoluut vermijden want heb in het verleden al nieuwe Asrock en Asus borden moeten opsturen na slechts een paar weken gebruikt te hebben

Trouwens, als je moet kiezen tussen de:
Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Asrock z77 extreme4
Intel DZ77GA-70K

Welke is dan kwalitatief het beste? Intel's moederbord is zowat het maximum van geld dat ik er aan wil verdoen, maar het Gigabyte bord is qua specs en features precies wat ik nodig heb, maar het moet wel blijven werken. Bij Intel heb ik sowieso het gevoel van 'dit bord is oerdegelijk en ik zal nooit last hebben van een defect bord'

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 03:11 ]

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-01 14:10
ik snap niet waarom je 2 topics moet maken voor het zelfde onderwerp...

het lijkt mij dat die mensen gewoon op antistatische krukken / stoelen zitten.
doordat de productie aan de lopende band gebeurd kunnen de mensen ook niet lopen.
mensen worden statisch geladen als ze gaan lopen (wrijving). als mensen gewoon blijven zitten worden ze niet geladen. ze kunnen bijvoorbeeld ook een ESD veilige vloer en een geleidingsbandje hebben waardoor ze geen handschoentjes nodig hebben

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:57
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 03:09:

In de video zie je dat het duidelijk handarbeid is en de ene keer dragen ze anti statische handschoenen, maar als ze effectief de onderdelen monteren worden er geen anti statische handschoenen gedragen! Dat is volgens mij een van de grootste oorzaken waarom soms moederborden falen en je ze dan via RMA moet opsturen.
Lijkt me grote onzin. :P

RMA's kosten bedrijven alleen maar geld, waarom zou een bedrijf dat op winst uit is dus bewust haar eigen producten aan de productielijn ''saboteren'' ? ;)
En onbewust eigen producten slopen op zo'n manier is natuurlijk ook geen optie, zo dom zijn ze niet.

Gewoon het moederbord kopen met de features en prijs die bij jouw eisen past dus. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 25-07-2012 03:29 ]

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik hoop het niet; wat een geestdodend werk...

Maar goed: ik heb nog nooit problemen gehad met moederborden van Gigabyte, met ongeveer ieder ander merk (Asus, MSI, ECS, AOpen, Asrock, Supermicro, Foxconn, Biostar) wel. Heb jarenlang onderhoud voor ongeveer de hele gemeente gedaan, dus heb heel wat PC's gezien. :)

Verwijderd

Je kan natuurlijk altijd pech hebben, gebruik nu al 2 jaar gigabyte bordjes en heb niks te klagen. Hebben in mijn geval beiden vaker op hun donder gehad maar werken nog 100%. Met asus daarentegen, niet door eigen toedoen, wel vaker problemen gehad, gelukkig altijd netjes verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Killerbert schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 03:23:
ik snap niet waarom je 2 topics moet maken voor het zelfde onderwerp...

het lijkt mij dat die mensen gewoon op antistatische krukken / stoelen zitten.
doordat de productie aan de lopende band gebeurd kunnen de mensen ook niet lopen.
mensen worden statisch geladen als ze gaan lopen (wrijving). als mensen gewoon blijven zitten worden ze niet geladen. ze kunnen bijvoorbeeld ook een ESD veilige vloer en een geleidingsbandje hebben waardoor ze geen handschoentjes nodig hebben
Sorry ik had het woord moederbord vergeten in de topictitel te zetten, en eenmaal gepost kan je dit zo te zien niet meer veranderen.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt. Men lijkt in deze video nogal nonchalant te werken, wat wel te verstaan is als je slechts 300 dollar per maand hiervoor krijgt.

Op 2:47 werken ze met handschoenen, maar op 3:48 niet, en ze heeft zelfs zo'n lange trui aan die de onderdelen aanraakt! Dit kan toch niet gezond zijn?

Natuurlijk willen bedrijven aan de band hun producten goed maken maar in zo'n land als China of dergelijk wordt alles in massaproductie gedaan door Chinezen die (ik zeg maar wat) 22u per dag moeten werken met als gevolg dat de borden vroeg of laat defect gaan.

Deze video is gefilmd in een Gigabyte fabriek maar andere fabrikanten zullen dit waarschijnlijk op de zelfde manier produceren? :( Ik dacht vroeger altijd dat zo'n high tech stuff in een steriele omgeving werd gemaakt, beetje zoals dit :p

Ik heb gewoon al veel te veel problemen meegemaakt met defecte borden, hdd's, ramlatten en zelfs met een recente Corsair SSD, om die redenen ben ik eigenlijk paranoïde worden qua bouwkwaliteit :'( En niet van die no-name brands maar van kwalitatieve merken zoals Kingston, Asus, Asrock, Seagate en Western Digital

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 05:53 ]

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 15:43
Volgens mij is statische elektriciteit direct einde verhaal bij chips, het is niet iets wat zich ophoopt en later alsnog voor problemen zorgt dus volgens mij is dit topic een beetje zinloos... Tenzij je doelt op DOA's maar daar lijkt het niet op.

Daarnaast wordt praktisch alles wat technisch is in China en/of Taiwan gemaakt(behalve hardeschijven, die komen volgens mij uit Thailand) en het enige wat de kwaliteit onderscheid is de kwaliteitscontrole die de fabrikant zelf toepast, daar hebben die Chinezen geen verstand van(ik woon in China dus ik kan het weten) en daar kun je het dan ook niet aan toeschrijven.

Maar goed, pech heb je soms gewoon... Ik heb in 15 jaar nooit een kapotte HDD gehad en vorig jaar ineens zowel een Toshiba HDD(in mijn PS3) als Intel SSD in mijn laptop die de geest gaven... Gelukkig kwam Intel die zelfs in China binnen een week vervangen maar alle data wel weg natuurlijk.

Zekerheid heb je nooit maar op basis van die video kun je echt niet Gigabyte afschrijven... Als jij gewoon bekende merken koopt die ook goede service bieden mocht het wel fout gaan dan is dat de beste optie.

Verwijderd

Volgens mij leveren handschoenen zelfs meer ESD op, als je niet oppast. De fabrikant is er alles aan gelegen grote kosten (RMA) met kleine investeringen (ESD-maatregelen) te voorkomen.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 15:43
Daarnaast is het voornaamste wat ik ze zonder handschoenen zie doen het indrukken van een paar plastic sockets en aansluitingen, niet het direct aanraken van chips of iets dergelijks...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ben in 2008 in die fabriek geweest bij Gigabyte: \[foto's] Gigabyte Nan Ping Factory

We vroegen ons toen ook al af waarom ze niet overal van die polsbandjes e.d. dragen. Het antwoord is op zich vrij simpel. Alle personeel dat er loopt heeft schoenen die niet statisch geladen worden (wij moesten toen hoesjes om onze schoenen doen, zodat we niet geladen werden.... leuk detail is dat ze in Taiwan maat 46 zeer uitzonderlijk vinden).
Daarbij is de luchtvochtigheid daar op zo'n niveau dat je niet snel zo statisch geladen wordt dat je daar dingen mee kan slopen

Verder krijgen die borden allemaal een controle voordat ze de fabriek verlaten. Gevaar op ESD is er dus vrijwel niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crosspost met Worden Gigabyte nog op deze manier gemaakt?

Dubbel geopende topics gaan per definitie dicht, normaliter kun je in het oorspronkelijke topic gewoon verder, maar in dit geval heb je dat ook nog eens bewust verpest.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.