• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik wacht al sinds de release van de Ivy Bridge processors op de i5 3475s of de i7 3770t. Beide erg zuinige en snelle processors. Maar ze zijn naar mijn weten nergens verkrijgbaar, ook op pricewatch van Tweakers zijn er geen verwijzingen.

Ik heb verschillende webshops verspreid over deze maanden gemaild. Azerty en Alternate zeggen dat ze de CPU nog niet via hun kanalen kunnen krijgen en intel.hardware.nl vind de vraag zo lastig dat ze niet eens reageren op de vraag...

Is deze processors een mythe? :+

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 22:45

Zenix

BOE!

Ik zou gewoon de gewone versie halen aangezien die waarschijnlijk goedkoper is en het verschil klein is.

• UPPERKEES
  • Niet online
Zenix schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:07:
Ik zou gewoon de gewone versie halen aangezien die waarschijnlijk goedkoper is en het verschil klein is.
Verschil is er wel degelijk ;) Ik heb geen twijfel over mijn persoonlijke voorkeuren.

• Zenix

Zenix

BOE!

AquaL1te schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:09:
[...]

Verschil is er wel degelijk ;) Ik heb geen twijfel over mijn persoonlijke voorkeuren.
Natuurlijk is er verschil, maar weegt dat op tegen de extra kosten? Als ik een beetje google zijn ze wel te krijgen maar heel moeilijk. Daarnaast zijn de zuinige varianten natuurlijk ook wat minder snel.

Ivy Bridge is al behoorlijk zuinig kan je ons uitleggen waarom het je persoonlijke voorkeur is? Zelf heb ik vorig jaar ook zitten twijfelen tussen de i3 2100T en de gewone i3 2100 maar voor de gewone gegaan om de redenen die ik aangaf.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verschil is bijvoorbeeld 32W TDP. Da's niet niks ;) Plus de T-versie mag ook nog eens net ietsje warmer worden dus je kan met minder koeling toe.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:18
Ehm, waarom ga je niet dan niet voor de 3770s?

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:32

InFamous

excommunicado

spone schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:12:
Verschil is bijvoorbeeld 32W TDP. Da's niet niks ;) Plus de T-versie mag ook nog eens net ietsje warmer worden dus je kan met minder koeling toe.
De 3770T heeft een TDP van 45W en de 3770S een TDP van 65W

Formerly known as Ragdoll

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
Komt bij dat het verschil in TDP niet ook automatisch gelijk staat aan het verschil in daadwerkelijk verbruik.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
InFamous schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:16:
[...]
De 3770T heeft een TDP van 45W en de 3770S een TDP van 65W
En de gewone 3770 77W waarmee ik de genoemde 3770T mee vergeleek ;)

[ Voor 90% gewijzigd door spone op 24-07-2012 23:19 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Zenix

Zenix

BOE!

Nielson schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:18:
Komt bij dat het verschil in TDP niet ook automatisch gelijk staat aan het verschil in daadwerkelijk verbruik.
Daar heb je helemaal gelijk zien. Vooral het idle gebruik zal denk ik weinig verschillen tussen de zuinige en de gewone.

Verwijderd

AquaL1te schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:09:
[...]

Verschil is er wel degelijk ;)
mux in "Nieuwe Zuinige Server (discussie)"
Think again.

Er is tot in de eeuwigheid over gediscussieerd, en het antwoord is simpel: de T en S CPU's zijn een duffe marketingtruuk. Koop gewoon een normale processor en gooi de multipiler omlaag. Dan heb je hetzelfde effect. Behalve dat je goedkoper uit bent en een potentieel snellere processor hebt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 23:21 ]

• UPPERKEES
  • Niet online
Tweakers, ik hoef geen lesje in wat ik zelf wil kopen ;)
Ik wil graag weten of deze processor beschikbaar is of niet :)

• UPPERKEES
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:20:
[...]

mux in "Nieuwe Zuinige Server (discussie)"
Think again.

Er is tot in de eeuwigheid over gediscussieerd, en het antwoord is simpel: de T en S CPU's zijn een duffe marketingtruuk. Koop gewoon een normale processor en gooi de multipiler omlaag. Dan heb je hetzelfde effect. Behalve dat je goedkoper uit bent en een potentieel snellere processor hebt.
Dat gaat niet over Ivy Bridge zover ik dat zie, maar wederom, ik wil graag weten waar ik deze processor kan kopen. Ik zie het nut niet echt om me hier te verdedigen voor mijn toekomstige aankoop. :F

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:18
AquaL1te schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:22:
Nee, naar mijn weten (nog) niet. Maar waarom geen S serie?

[ Voor 9% gewijzigd door Stefan1987 op 24-07-2012 23:26 ]

• Zenix

Zenix

BOE!

AquaL1te schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:22:
Dat kan jezelf toch ook uitvinden als je wat gaat zitten Googlen?
En de processors zijn geen mythe dat lijkt me duidelijk ze staan beiden op ark.

Zoals ik ook al aangaf in mijn post is zijn ze verkrijgbaar maar alleen erg moeilijk of er zijn heel erg weinig van en waarschijnlijk alleen in het buitenland.

• UPPERKEES
  • Niet online
Zenix schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:27:
[...]

Dat kan jezelf toch ook uitvinden als je wat gaat zitten Googlen?
En de processor is geen mythe dat lijkt me duidelijk.

Zoals ik ook al aangaf in mijn post is zijn ze verkrijgbaar maar alleen erg moeilijk of er zijn heel erg weinig van en waarschijnlijk alleen in het buitenland.
Er zijn de afgelopen maanden 3x een release date genoemd. De eerste rond april door Intel zelf, eentje een maand geleden door een 3e partij en een andere release datum voor vandaag door weer een andere site. Dus ik dacht ik vraag het maar eens op Tweakers.

Ik kan ze nergens vinden ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
Die processor is er nog niet in boxed versie, en de tray uitvoeringen zijn in eerste instantie bedoeld voor oem's en druppelen vaak maar moeizaam door in het retail kanaal:

http://ark.intel.com/prod...-up-to-3_70-GHz)#ordering

• Zenix

Zenix

BOE!

AquaL1te schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:28:
[...]

Er zijn de afgelopen maanden 3x een release date genoemd. De eerste rond april door Intel zelf, eentje een maand geleden door een 3e partij en een andere release datum voor vandaag door weer een andere site. Dus ik dacht ik vraag het maar eens op Tweakers.

Ik kan ze nergens vinden ;)
Er zijn een aantal Ivy bridge processors die in Q3 uitkomen zoals de i5 3330 maar die staat bijv nog niet op ark.
Beiden processors die je noemt staan gereleased op ark in Q2 dus ze horen beschikbaar te zijn.

• UPPERKEES
  • Niet online
Nielson schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:30:
Die processor is er nog niet in boxed versie, en de tray uitvoeringen zijn in eerste instantie bedoeld voor oem's en druppelen vaak maar moeizaam door in het retail kanaal:

http://ark.intel.com/prod...-up-to-3_70-GHz)#ordering
Thanks voor de info! Dat verhaal kreeg ik ook te horen van Azerty en Alternate. Helaas is er nog geen officiële release date bekend voor de boxed versie. Ik denk dat geduld nog (wel even) een schone zaak is.
Pagina: 1