• RandomAsianDude
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Dag beste tweakers,

Er gaan heel veel vragen rond in mijn hoofd. Ik heb zoveel dingen gehoord en gelezen dat ik nu niet weet wat voor moederbord/processor ik moet kiezen. Ik heb een GTX 680 en ik wil graag een moederbord kopen die PCI Express 3.0 ondersteunt. Heb ik hiervoor een socket 2011 moederbord nodig met een Ivy brigde processor? Of is een socket 1155 geschikt met bijvoorbeeld een i5 2500K?

Ook wil ik weten of er veel verschil is tussen Ivy bridge en Sandy bridge processors voor het gamen. Zijn Ivy bridge processor beter om te overclocken? Of maakt het allemaal niet zoveel uit... *confused*

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.. Ik heb hoofdpijn gekregen van het zoeken en googlen dus ik dacht laat me het op de tweakers forum vragen.

Alvast bedankt!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-02 11:54
Als je een beetje googled naar benchmarks kom je al een heel eind.. Insgelijks met je vraag over PCIe 3.0... Kijk bij een socket 1155 moederbord in de pricewatch of hij geschikt is voor PCIe 3.0..

Het is wel de bedoeling dat je zelf ook wat doet.. ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
RandomAsianDude schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:04:
Of is een socket 1155 geschikt met bijvoorbeeld een i5 2500K?
Je hebt een Ivy Bridge cpu met een geschikt socket 1155 moederbord nodig. Wat voor een mobo/cpu heb je nu, want als PCI-e 3.0 de enige reden is om te upgraden is het zonde geld.
Ook wil ik weten of er veel verschil is tussen Ivy bridge en Sandy bridge processors voor het gamen. Zijn Ivy bridge processor beter om te overclocken? Of maakt het allemaal niet zoveel uit... *confused*
Ivy Bridge cpu's schijnen wat moeilijker te koelen (en te overklokken) zijn door gebruik van andere koelpasta tussen die en heatspreader, maar misschien is dit inmiddels al aangepast.

• RandomAsianDude
  • Niet online
Nielson schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:11:
[...]
Je hebt een Ivy Bridge cpu met een geschikt socket 1155 moederbord nodig. Wat voor een mobo/cpu heb je nu, want als PCI-e 3.0 de enige reden is om te upgraden is het zonde geld.
[...]
Ivy Bridge cpu's schijnen wat moeilijker te koelen (en te overklokken) zijn door gebruik van andere koelpasta tussen die en heatspreader, maar misschien is dit inmiddels al aangepast.
Ik heb mijn huidige computer gekocht in begin 2012 voor 700 euro bij de MediaMarkt 8)7 . Ik heb tot nu toe niks veranderd aan de hardware behalve de videokaart. Volgens CPU-Z heb ik een MS-7728 moederbord met i5 2310 @ 2.90 GHz.

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:18
Alleen nieuw mobo/cpu kopen voor PCI-E 3.0 is zonde van je geld.
Om pci-e 3.0 te krijgen heb je een ivy bridge cpu nodig (dus 2500k gaat niet werken) met bijbehorend moederbord. Ivy is minder goed over te clocken omdat ze erg snel erg warm worden, maar met een goede koeler moet je bv een 3570k op 4,4 ghz kunnen krijgen. Dit is voor een "normale" overclocker meer dan voldoende.
Een ivy CPU is ook wat sneller per multiplier dan een sandy cpu, en iets zuiniger.

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:18
RandomAsianDude schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:18:
[...]

Ik heb mijn huidige computer gekocht in begin 2012 voor 700 euro bij de MediaMarkt 8)7 . Ik heb tot nu toe niks veranderd aan de hardware behalve de videokaart. Volgens CPU-Z heb ik een MS-7728 moederbord met i5 2310 @ 2.90 GHz.
Bij de mediamarkt... I don't judge ;) Maar bedenk wel dat niet elke kant en klare pc uit de winkel zomaar is om te bouwen/uit te breiden.

• RandomAsianDude
  • Niet online
Ik zie hier dat het maar om een paar frames gaat... http://www.techpowerup.co...CI-Express_Scaling/6.html

En ik maar denken dat mijn GTX 680 maar half zo goed presteert op mijn moederbord, lol. :D

Dus het is niet echt nodig om te upgraden naar een nieuwe mobo/processor ...

Bedankt voor de reacties mensen!
Pagina: 1