Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Ik heb de headset bijna een jaar(september 2011), maar de laatste maanden begint deze enkele rare kuren te krijgen. Het begon zo dat ik de draad af en toe in een 'goede positie' moest leggen(dankzij trial & error) om het geluid door de rechter earcup te doen werken.

Af en toe viel het eens uit en hoorde ik dus alleen langs de linkerkant. Na verloop van tijd steeds vaker dat dit voorviel, maar nog steeds te doen.

Nu kom ik net thuis, luister ik naar wat muziek en heb ik twee nieuwe problemen:

1: In plaats van de rechter earcup werkt nu het geluid helemaal niet als ik de kabel niet 'goed leg'.

2: Het geluid komt plat over. Als ik naar muziek luister lijkt het of de stemmen ernstig gedempt worden. Heb zowat elke toon van muziek opgezet, van hoge tot lage tonen, de muziek klinkt niet zo vol als er voor, maar de stemmen zijn gewoon vreselijk stil.

Ik gebruik een onboard soundcard(Realtek ALC892), heb de drivers al gereinstalled maar het blijft zo. Problemen met de kabel dus.

Nu is er een scheurtje in het plastic aan de hoofdband, en weet ik niet of ik de headset kan RMA'en. Ik ben er zeker van dat dit niets van invloed op het geluid heeft, maar ik vraag me af of ik hier zelf iets aan kan doen(ik ben niet de meest handige persoon, maar ken m'n basis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plob
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 08:00
Heb hetzelfde probleem gehad een tijdje terug, met een hs1. Ik heb gewoon een rma gedaan en een vengeance 1500 terug gekregen.

Ik was bang dat Corsair moeilijk ging doen als, je hebt te hard aan de kabel getrokken (ofzo). Maar dat was blijkbaar geen probleem :+ . Sterker nog, het ging om een vaak voorkomend probleem wist een medewerker me te vertellen.
Zou me niet zoveel zorgen om dat scheurtje maken, je zou evt nog kunnen overleggen met een medewerker of op het forum.

Plob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
Erg bedankt voor je reactie, plob.

Goed(ben ik nu een sadist?) om te weten dat het wel vaker voorkomt, en het dus niet mijn fout is.
Ik zal morgen Corsair contacteren betreffende dit probleem.

Heb je nog een idee van hoe lang je jouw headset kwijt was? Gewoon zodat ik een idee heb van hoe lang dit kan duren.

Nogmaals bedankt voor je snelle en informatieve reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plob
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 08:00
Exbloder schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:23:
Heb je nog een idee van hoe lang je jouw headset kwijt was? Gewoon zodat ik een idee heb van hoe lang dit kan duren.
Heeft bij mij een maand geduurd dat ik me zo kan herinneren, ik wist toen niet zeker of je de headset naar de USA moest verschepen of niet, dus heb toen contact met het bedrijf (waar ik de headset gekocht heb) opgenomen.
Van ram, ssd's en psu's ben ik zeker dat je die in Nederland kan inleveren. Vorige maand mijn psu om laten ruilen, zelf gedaan via hun site, week later een pakketje kunnen ontvangen. Prima service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
Nog 's bedankt, ik zal eerst contact opnemen met Corsair zelf(als iemand iets wil weten over de vooruitgang en/of de vraag of je de headset naar Amerika moet verzenden, post maar), desnoods met de winkel waar ik 'm heb aangekocht.