Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Beste tweakers,

Sinds een paar dagen heb ik in plaats van draadloos internet mijn PC aangesloten met een kabel, deze loopt vanuit de switch boven op zolder naar mijn kamer op de tweede verdieping. Helaas heb ik nu het probleem dat mijn internet soms spontaan wegvalt waarna het meteen weer verbind.

In het Windows Logboek staat de volgende melding:

'Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection
Network link is disconnected.'

Ik heb natuurlijk alle drivers (moederbord, Ethernet adapter) geüpdatet, helaas zonder succes. Ook heb ik mijn PC een statisch IP gegeven om te kijken of dat wat veranderd maar dat is helaas ook niet het geval.

Ik heb als moederbord een P8P67 PRO REV 3.1 (LGA1155) en als ethernet adapter een Intel(R) 82579V Gigabit Ethernet Adapter.

Zou iemand enig idee kunnen hebben waar dit aan zou kunnen liggen? Brakke connectors? Kabelbreuk of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:11
Eigenlijk zeg je het al, ik denk een brakke connector/kabelbreuk. Ik zou eens proberen met een andere (korte) kabel.

Dit soort problemen is de beste aanpak meestal gewoon uitsluiten.

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Misschien is je switch ook niet helemaal goed meer, heb er vorige week nog een moeten wegknikkeren omdat die nog maar een paar KB over het netwerk kreeg. Als je Speedtest doet, is die lijn dan regelmatig of schommelt die enorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Broken schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:25:
Eigenlijk zeg je het al, ik denk een brakke connector/kabelbreuk. Ik zou eens proberen met een andere (korte) kabel.

Dit soort problemen is de beste aanpak meestal gewoon uitsluiten.
Ik hoop dat het de connectors zijn dan, kijken of ik die binnenkort eens kan vervangen. Ik heb inderdaad wel zelf de connectoren erop geknipt in de juiste volgorde.. De kabel is spliksplinter nieuw en gaat door het plafond met een beste omweg (+/- 50 meter kabel). Zou niet zo mooi zijn als we de hele kabel zouden moeten veranderen.
melvinnie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:28:
Misschien is je switch ook niet helemaal goed meer, heb er vorige week nog een moeten wegknikkeren omdat die nog maar een paar KB over het netwerk kreeg. Als je Speedtest doet, is die lijn dan regelmatig of schommelt die enorm?
Op speedtest is de snelheid wel stabiel, rond de 48 mbps. Niet dat het opeens dropt naar 30 en dan weer piekt.