P3 550 niet stabiel met 110mhz FSB

Pagina: 1
Acties:

• TUX2
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik heb pas mijn 128MB pc100 RAM vervangen door 256MB pc133 van Infineon. Ik ging ervanuit dat ik hiermee wel boven de 577mhz (105mhz FSB) uit moest kunnen komen, waarop de pc stabiel draaide met pc100 RAM.
Windows start normaal op (605mhz), maar als ik bijvoorbeeld gp3 start, dan loopt hij vast. Waar zal dit meest waarschijnlijk aan liggen?

Mijn systeem (1 jaar oud, nu al bejaard:'():
P3 550, Asus p2b-f, 256MB pc133, Creative TNT2 ultra, Adaptec 2940pci, Promise ultra66, SB Live.

Er zit volgens mij geen voltage setting op dit moederbord.

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl

Verwijderd

Mischien de videokaart wel, aangezien deze alweer wat ouder is. Misschien slikt ie geen hogere AGP bussnelheden.

Grtzzz

• TUX2
Als dit zo is, heeft het dan zin om mijn videokaart iets te UNDERclocken?

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl

• TUX2
Las net in een ander topic dat Softfsb niet echt goed is. Ik heb Softfsb gebruikt om in kleine stapjes de FSB te verhogen en zo te kijken of ie wel de 110 zou halen.
Zou het wel kunnen werken als ik het met de jumpers doe? Dat kan toch niet veel uitmaken :?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Kies je wel de juiste pll chip in Soft fsb?
Ik zou die jumpers in ieder geval wel proberen.

Die-hard Brexiteer

• TUX2
In Softfsb staat ie op P2B-F(NEW), dus dat klopt wel. Dan ga ik het toch ook maar proberen met de jumpertjes.

Bedankt.

Verwijderd

Let op dat je ook je PCI bus overclocked. Met die controllers erin kan het wel wat minder stabiel worden.
CPU, Geheugen, Videokaart trekken het makkelijk.
TNT2 Ultra tot 124Mhz daarna Sidebanding uitzetten

• BucWild
  • Laatst online: 07-06 07:27
Voltage settings van je CPU ? :? Alleen op dat Asus bordje zijn die niet aan te passen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 17:04
Je 2940? Volgens mij zijn die dingen erg gevoelig voor een te hoge PCI bus.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

een katmai boven de 600 mhz krijgen is erg tricky...
de externe cache chips draaien niet zo soepel boven de 300 mhz (helft vd. core speed)
daar hebben classic athlonŽs ook last van (cache dividers)

• TUX2
Net geprobeerd om met de jumperinstellingen op 110mhz. FSB op te starten. Was Win98 niet blij mee, werkte dus niet :'(
Daarna ook nog m'n 2940 eruit gehaald. Maakte ook niks uit :(

Ik denk dat ik voorlopig maar genoegen moet nemen met 577mhz... en die 128MB pc100 d'r maar weer bij prikken.

Pagina: 1