• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 22:12
hallo beste mensen,

sinds vandaag een hd6870 in mijn bezit, leuke upgrade na mijn 8800gts.
nu heb ik alleen 1 probleem

ik heb een DELL U2312HM en een LG tv, ik gebruikte hiervoor met mijn oude kaart gewoon 2 dvi kabeltjes en kon zo gemakkelijk het bureaublad extenden

Nu werkt dit niet meer. Ik heb wel gelezen dat ik 2 dvi of 1 hdmi + dvi kan gebruiken, maar dit doe ik dus ook: 2x DVI

mijn tv heeft alleen een dvi en vga aansluiting, hoe kan ik dit het beste oplossen?

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Ik weet niet welk OS je gebruikt, (ga er even vanuit Windows) maar als je bij het resolutie scherm kijkt wordt er dus geen 2e scherm weergegeven?

edit: Als je tv een dvi ingang heeft (de dell heeft het zeker), zou dat eigenlijk toch gewoon moeten kunnen?

edit²: Wel netjes je oude drivers verwijderd of een herinstallatie gedaan?

[ Voor 40% gewijzigd door ETM op 24-07-2012 23:49 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met een 6870 moet dat zeker lukken. Kijk eens in de catalyst control center of de monitoren beide goed herkend worden.

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 22:12
ik werk onder win7 64
is een schone install (namelijk ook gelijk een ssd erin gedaan)

de tv wordt maar niet herkend
ik heb ook nog geprobeerd te booten met alleen de tv eraan, resultaat: wel beeld van bios en windows load, daarna op zwart

ik snap echt niet dat de tv niet herkend wordt, hij heeft gewoon een dvi ingang, dus ik gebruik geen analoog signaal

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Het is niet dat je nog aparte drivers voor je tv nodig hebt?

Anyway, misschien dat dit nog iets helpt;
Symptoms: BIOS and powerup screens are visible but monitor does not display in Windows

This means that the Windows display driver is setting a screen mode that the monitor can't display. It could be a nonsupported resolution and refresh rate. It's also possible that the display driver is confused and has tried to diplay an analog screen mode when you only have a digital cable or vice versa. The EDID data in the monitor tells the display driver which screen modes it can support so this should never happen. And yet, it does.

Update your display drivers - It could just be a display driver bug so update to the latest drivers to get any fixes.
Go analog - As a last resort you can try to run in analog mode if you're currently in digital mode. Analog mode is often less picky about which screen modes it will display than digital mode.
Rewrite the EDID data - If your monitor's EDID data has a mistake or has been corrupted then the display driver may try to set a mode which the monitor can't display.
Turn the monitor on after Windows boots - Sometimes the BIOS and powerup screens display properly because the video BIOS correctly chooses between analog and digital and then Windows chooses incorrectly. This has been known to happen with monitors which have DVI-I inputs and video cards which have DVI-I outputs. Delaying when you turn on the monitor can apparently affect whether the Windows display driver selects analog or digital in some systems.
Stop using a DVI-I cable - A DVI-I cable used with a DVI-I video card can cause drivers to have a hard time selecting between analog and digital screen modes.
Use the monitor's on-screen-display to manually select analog or digital - This forces the monitor to run either as analog or digital rather than make the choice automatically. You can use this to try to make sure that the video BIOS and the display driver both make the same choice between analog and digital display modes.
Install a monitor .INF file - This is in case the video card can't read the EDID data from the monitor.
bron: http://www.playtool.com/pages/dvitrouble/dvitrouble.html

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2