geen beeld op kenwood ddx-4021BT

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikingjunior
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-06 08:26
hallo allemaal,

vandaag was eindelijk mijn inbouwkader binnen om de dubbel din kenwood radio in mijn ford focus in te bouwen,

alles vlot verlopen tijdens het inbouwen,maar normaal moet hij ook dvd's afspelen,maar als ik er een dvd insteek hoor ik wel het geluid van de dvd,

maar op het scherm krijg ik alleen een blauw beeld met "parkeren uit" iemand hier ervaring mee ?

-ja ik zit op het dvd stuk van mijn radio,niet op mijn achteruitrijcamera of op een usb menu...

-ik heb trouwens gaan achteruitrijcamera

-en ook geen parkeersensoren

dus ik weet echt niet vanwaar hij dit haalt ?

Afbeeldingslocatie: http://i255.photobucket.com/albums/hh154/runeviking/P1010070.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i255.photobucket.com/albums/hh154/runeviking/P1010073.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i255.photobucket.com/albums/hh154/runeviking/P1010074.jpg

PSN : runeviking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Kan het zijn dat je een beveiliging er op hebt zitten die afspelen van een DVD alleen mogelijk maakt met de handrem aangetrokken? In dat geval heb je een kabel waar je afhankelijk van het model autoradio óf aarde óf 12V op moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikingjunior
core_dump schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:33:
Kan het zijn dat je een beveiliging er op hebt zitten die afspelen van een DVD alleen mogelijk maakt met de handrem aangetrokken? In dat geval heb je een kabel waar je afhankelijk van het model autoradio óf aarde óf 12V op moet zetten.
hmm, zo heb ik nergens een aansluiting gezien... juist aansluitingen om audio uit de radio te krijgen, en om externe bronnen aan de radio te hangen, en nog een aansluiting voor een subwoofer, maar nergens een aansluiting zoals jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Dit lijkt inderdaad heel erg op de beveiliging dat je geen beeld kan krijgen tijdens het rijden. Trek de handrem eens aan om te zien of je dan wel beeld hebt. Dit is in ieder geval wel te omzeilen zoals al gezegd.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:35
Volgens de handleiding moet je dan de handrem aantrekken.
In diezelfde handleiding staat dat er een lichtgroene prk sw draad achter uit de radio komt. Dit is de handrem draad en die moet dus ook worden aangesloten.

Heel vaak is deze draad verbinden met een aarde draad de oplossing.

Ik raad af om dvd's te kijken tijdens het rijden.

[ Voor 22% gewijzigd door .Maarten op 24-07-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Er zit op zeker een beveiliging op.

Ik denk... Laat ik voor jou even de gebruiksaanwijzing lezen (heb verder toch niets te doen..)
Dan lees je hier: http://images.kenwood.eu/...51_4021_3051_3021(EN).pdf op blz 69 dat je, links naast de fan aan de achterkant nog een stekker hebt voor sub out, omschakeling achteruitrijcamera en.... Hier komt ie,,, je "parking sensor". Als het goed is een lichtgroene draad.

Die leg je aan de massa (A8 op je iso connector, zwarte draad).

Probleem opgelost. :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikingjunior
.Maarten schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:05:
Volgens de handleiding moet je dan de handrem aantrekken.
In diezelfde handleiding staat dat er een lichtgroene prk sw draad achter uit de radio komt. Dit is de handrem draad en die moet dus ook worden aangesloten.

Heel vaak is deze draad verbinden met een aarde draad de oplossing.

Ik raad af om dvd's te kijken tijdens het rijden.
teacher schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:29:
Er zit op zeker een beveiliging op.

Ik denk... Laat ik voor jou even de gebruiksaanwijzing lezen (heb verder toch niets te doen..)
Dan lees je hier: http://images.kenwood.eu/...51_4021_3051_3021(EN).pdf op blz 69 dat je, links naast de fan aan de achterkant nog een stekker hebt voor sub out, omschakeling achteruitrijcamera en.... Hier komt ie,,, je "parking sensor". Als het goed is een lichtgroene draad.

Die leg je aan de massa (A8 op je iso connector, zwarte draad).

Probleem opgelost. :+
ok, bedankt dat jullie de handleiding iets rustiger hebben doorgelezen als ik _/-\o_ , werd gisteren even zot na zo lang te wachten op de radio,en nu hij eindelijk in de auto zit dat er iets niet klopte |:( ,
straks de groene draad eens mee aan de massa leggen :)
en nee, het zou niet om dvd te zien zijn tijdens het rijden hoor,maar zit met een paar dvd's met muziek (van die muziekclipjes op van de vriendin, en dan zij wat beeld zien he,want dat blauw scherm is nu ook niet echt om aan te zien de hele tijd.

ps,groene draad gevonden,vader vertelde me " had dat weggelegd,je hebt toch geen parkaarsensoren..." stond "park sw" op het pakje :P

merci voor de hulp allemaal,
greets van een gisteren nogal gefrustreerde belg :P

[ Voor 3% gewijzigd door vikingjunior op 25-07-2012 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik had ondertussen wel de werkende foto's verwacht..... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 26-07-2012 13:29 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1