Windows Live Mail wachtwoord achterhalen via autosave.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.200 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261369

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem van een klant van mij:

Laptop is stuk gegaan van klant en HDD start Windows 7 niet meer op (BS) Ik heb al geprobeerd om een startup fix te laten doen door Windows 7 startup repair maar hij geeft steeds aan dat hij de startup niet kan herstellen. Dus ik kan windows gewoon weg niet booten via een andere laptop, er zijn helaas geen herstelpunten aanwezig. verder zijn er blijkbaar geen startup repair mogelijkheden.

Nu lukt het wel om alle bestanden en data van de c schijf te benaderen via mijn eigen desktop pc waar ik de schijf los kan inhangen en zo heb ik wel makkelijk een backup kunnen maken van downloads, foto's en documenten.

Maar nu is het allerbelangrijkste en dat was ook de reden dat ik de windows die op de schijf staat perse wil starten dat het windows live wachtwoord staat opgeslagen op die windows. dus als je zeg maar die windows opstart logt msn zich automatisch in waardoor je dus ook meteen bij de hotmail kan komen etc. dus het wachtwoord stond op auto save.

Nu heb ik al geprobeerd een wachtwoord vergeten functie te doen via de website van msn maar omdat er geen alternatief e-mail adres is opgegeven moet je een heel vragen formulier in vullen met welke mails je het laatste gehad heb en allemaal van dat soort informatie maar dat is allemaal niet bekend omdat er alweer een aantal dagen overheen is en er mails elke dag binnenkomen.

De vraag is nu of het mogelijk is via de andere HD waar dus die windows helemaal compleet opstaat maar die ik niet zo kan booten maar wel kan bereiken via een andere PC of ik dat wachtwoord ergens kan uittrekken? of is daar software voor? ik weet niet of die wachtwoorden in een bestand worden opgeslagen of in de database (register) en zo ja of je dat register ook kan benaderen via een andere windows als je toegang heb tot de oude HD waar die windows opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:19

TheVMaster

Moderator WOS
ehhh..je kunt die disk dus niet in een andere laptop zetten...? Is nu de disk kapot of de laptop?
In principe zou je die disk gewoon in je eigen pc moeten kunnen zetten (als primary disk) en er dan van kunnen booten. Probeer het anders eerst eens in safe-mode (F8 drukken zodra je de POST voorbij bent)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261369

Topicstarter
De laptop de disk zou het nog moeten doen maar boot steeds met een blue screen zelfs in veilige modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik zou zeggen post de foutmelding....

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja.
Ik zou juist zeggen: laat de klant dat webform gebruiken om zijn account te unlocken?

Inmiddels zijn er alweer twee dagen verstreken, en om nou te gaan zitten wachten tot iemand met een offline password recovery tool ergens een accountpassword gaat kraken gaat mij iets te ver.

Als dit om je eigen account zou gaan was er nog een optie geweest, maar als jij voor een klant z'n contactgegevens te kraken op een forum support gaan lopen zoeken gaat iets tever.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.