• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Misschien wel een heel erg klein beetje paniek berichtje, maar wil het toch graag weten.

Op een of andere manier is mijn sensor van mijn Nikon D5100 echt onwijs smerig, er lijken vochtdruppels op te zitten. Nu kan het kloppen. Ik heb ooit 2 minuten in de regen foto's gemaakt (onder een paraplu) maar dat moet wel kunnen.

Ik vraag me af of een sensorcleaning dit wel schoonkrijgt. Naast het stof wat erop zit, zou het fijn zijn als de rest er ook af kan... of moet het filter vervangen worden?

dank alvast!

Twitter Flickr

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01 13:44

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Er is veel informatie te vinden over reinigen. Op het moment dat ik het zelf niet goed schoon krijg dan ga ik naar Chipclean. Die krijgt het zeker netjes schoon ;-)

zoek link

[ Voor 57% gewijzigd door Daan_ op 24-07-2012 21:09 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• JefSnare
Superdaantje schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:07:
Er is veel informatie te vinden over reinigen. Op het moment dat ik het zelf niet goed schoon krijg dan ga ik naar Chipclean. Die krijgt het zeker netjes schoon ;-)

zoek link
Uiteraard heb ik al gezocht, ik maak me alleen ernstig zorgen of (ja wat zijn het...) soort vochtkringen ofzo en vegen. Chipclean heb ik ook vernomen van een collega van mij, het is echter een tikje uit de richting.. Ik woon in Sassenheim.....

Update
Ga er morgen mee langs naar de foto speciaal zaak in de buurt. Die gaan hem schoonmaken. Kon van de meneer aan de andere kant van de lijn horen dat het wel schoon te krijgen moet zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door JefSnare op 25-07-2012 10:29 ]

Twitter Flickr

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:23

sapphire

Die-hard pruts0r

Ring foto Turk ?

Nouja mocht je nog niet langs geweest zijn dan zou ik Rofa in Den haag proberen.

Gabriël AM5

• JefSnare
sapphire schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:26:
Ring foto Turk ?

Nouja mocht je nog niet langs geweest zijn dan zou ik Rofa in Den haag proberen.
Jup ga er morgen langs, ja dat zou ook nog kunnen.

Twitter Flickr