Linux op een server (Proliant DL360 G3)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 16:30
Ik heb hier voor mij de volgende server: een HP/Compaq Proliant DL-360 G3 waar ik een test servertje van wil maken. Omdat ik als desktop OS Ubuntu (12.04) gebruik wou ik ook op de server een linux variant draaien.

Ubuntu 12.04 (desktop variant) zonder problemen kunnen installeren op de server, het probleem is echter dat de system fans op 100% gaan draaien omdat het "HP support pack" niet is geinstalleerd.
Dit support pack is beschikbaar voor de volgende OS-en:
* MS Windows Server 2003 / 2008 / 2011
* Red Hat Enterprise 4 / 5 / 5
* Suse Enterprise 9 / 10 / 11

Omdat deze OS-en niet gratis te gebruiken zijn vroeg ik me af of er een oplossing was de fans wat langzamer te laten draaien, uiteraard wel snel genoeg om nog te kunnen koelen.
Ik wil liever geen illegale software gebruiken maar voor een test servertje ook geen extreme bedragen neer willen tellen.

Is er iemand die toevallig ook zo'n soort server heeft en hier een Linux variant op heeft draaien? (ik gebruik toevallig Ubuntu maar op de server mag natuurlijk elke variant draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Oeh, een oudje.

Je kunt de red hat of suse support pack draaien op ubuntu maar dat vereist wel wat know-how.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
Het is inderdaad niet meer de nieuwste server maar voor zijn doel (testen van php software) goed genoeg.

Is het support pack van Suse of RedHat compatible met Ubuntu? Ik ben redelijk nieuw in de wereld van Linux, om er meer van te weten te komen dus een linux server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet direct. Maar uiteindelijk is 't beide linux dus 't is wel draaiend te krijgen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je zou wat met alien kunnen pielen wellicht? Daarmee kun je pakkettypen in elkaar omzetten.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:11
Je kunt CentOS 6 pakken. Dat is in feite Redhat, opgebouwd uit de SRPMS die Redhat released, maar zonder de kosten en branding.

Werkte prima op de DL380's (G5 en G7) van mijn voormalige werkgever, supportpack installeerd simpelweg via Yum na toevoegen van HP's repository.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Laatst online: 17:00
Misschien een idee om de gratis versie van VMware vSphere 5 op die server te installeren en dan je Ubuntu in een virtuele machine ?
VMware vSphere is er in HP/Compaq specifieke versies die, naar ik aanneem, wel de hardware goed ondersteunt.

Of anders CentOS gebruiken, gratis kloon van Redhat Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
CentOS, dat zou een optie zijn (ga ik er even vanuit dat de RedHat tool daar onder draait). Werkt het niet dan is er nog geen man overboord.

Als tweede optie doe ik de VMWARE, dat is net weer een stap ingewikkelder en zou het eenmaal draaien dan lijkt het me een beetje "onnozel" om de system fans onder controle te houden via wine (ik neem aan dat VMware in wine moet draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
MarchelV schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:08:
CentOS, dat zou een optie zijn (ga ik er even vanuit dat de RedHat tool daar onder draait). Werkt het niet dan is er nog geen man overboord.

Als tweede optie doe ik de VMWARE, dat is net weer een stap ingewikkelder en zou het eenmaal draaien dan lijkt het me een beetje "onnozel" om de system fans onder controle te houden via wine (ik neem aan dat VMware in wine moet draaien)
Ik denk dat de bovenstaande reacties doelen op de VMware server.

Verder is CentOS een goed alternatief voor RedHat dus ik zou dat eerst even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MarchelV schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:08:
Zou je dat eerst door Google willen halen voordat je vreemde dingen gaat zeggen? Assumptions... ;)

Er wordt een type-1 Hypervisor hier bedoelt, oftewel, een op zichzelf staande virtualisatiepakket. Geen OS nodig, het IS het OS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:27
HP Support Pack is er ook voor Debian/Ubuntu hoor. Draait hier ook op een nog oudere DL380.
http://downloads.linux.hp...oads/ProLiantSupportPack/
en ook nog meer packages in de root: http://downloads.linux.hp.com/SDR/downloads/

Is gewoon wat lastig te vinden op de HP site. Heb ook een jaar in de veronderstelling geleefd dat er niets beschikbaar was, omdat de standaard support pagina het niet list.

Edit: ik zie wel dat Precise packages er (nog) niet zijn. Gewoon de voorlaatste release in je sources.list.d zetten werkt waarschijnlijk ook. (niet getest)

[ Voor 61% gewijzigd door gertvdijk op 25-07-2012 10:45 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Pagina: 1