Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pomp gebruik tussen laatst gebruikt en betaling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat gebeurd er als iemand zijn jerrycan bijvult met mijn pomp als ik ga betalen?
Ik heb toen niet op de prijs gelet, maar mijn vriendin die in de auto zat meende dat gezien te hebben.
Die man met jerrycan heb ik ook gezien toen ik terug liep naar de auto.

Ben toen niet terug gelopen vanwege ongeloof. En mijn vriendin is niet iemand die mensen daar op aan durft te spreken.

Tankstations beschermen ons hier toch wel tegen vermoed ik? Als de slang terug gehangen wordt, wordt de transactie vastgelegd? Ik kan hier niets over vinden op internet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 20:03 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kan niet, zodra je de pomp terug hangt moet de pompbediende deze weer vrijgeven.

39

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zodra jij de slang terughangt en de pomp afslaat, doe die pomp het niet tot er betaalt is. Je loopt dus geen risico, behalve als je hem niet goed in de houder doet.

Edit: Damn you

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 24-07-2012 20:05 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Er zijn vast wel camerabeelden gemaakt. Als je aangeeft dat het aantal liters op de bon niet klopt met wat je daadwerkelijk in de auto hebben gegooid, kunnen ze de camerabeelden er bij halen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:42

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb zoiets gehad met tweemaal tanken, een jaar of 8 terug. Ik probeerde te tanken, maar de pomp sloeg steeds af. Twee euro nogwat getankt, teruggehangen en opnieuw geprobeerd. Wat ik niet wist is dat de pomp zich resette naar 0. Tanken liep toen ineens wel fatsoenlijk. Bij de kassa aangekomen konden ze dat zien als twee aparte tankbeurten.

Edit: overigens was dat een kwaal van het model auto; die had wat moeite met wat pompen...
Edit 2: Ze vertelden daar ook bij dat er twee beurten open konden staan op één pomp. Ik denk dat een derde poging dus niet had gewerkt zonder vrijgave.

[ Voor 29% gewijzigd door Bastiaan op 24-07-2012 20:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de snelle reacties, mijn vraag is beantwoord en zorgen weggenomen.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:32

Speedmaster

Make my day...

Fietsbel schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:04:
Kan niet, zodra je de pomp terug hangt moet de pompbediende deze weer vrijgeven.
Niet helemaal waar, er is de mogelijkheid in de software om de pomp direct automatisch weer vrij te zetten voor de volgende klant. Bedrag wordt dan naar een soort wachtstand gezet op de console van de kassier. Deze moet wel heel alert blijven bij het afrekenen dat de juiste klant het juiste bedrag afrekend. Maar "doortanken" op een ander zijn rekening dat is niet mogelijk. zodra de slang teruggehangen is wordt de transactie afgesloten.

Tegenwoordig is het zo dat bijna elk tankstation camera beelden volledig automatisch vastlegt inclusief kentekens en de bij het het kenteken behorende kassa handelingen. Systeem is tegenwoordig zo compleet dat het automatisch beelden van diverse camera's bij elkaar kan zetten op basis van het kenteken van de auto. Bij twijfel kan je het altijd navragen, mits het tankstation over een goed werkend systeem beschikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Speedmaster op 29-07-2012 00:01 ]

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 18:24
Heh, dit "probleem" had ik ook eens. Ik had getankt en liep de winkel in om af te rekenen, maar een brommer/scooter achter mij had geen geduld en stak de slang er al om zijn tankje te vullen. Ik zag het gebeuren (net voordat ik zou afrekenen) en vroeg aan de cassiere of dit wel kon (en of dat mij geld zou kosten), maar die meldde, met een zucht, dat dit vaker voorkomt. Echter de pomp werd hier pas vrijgegeven zodra ik had betaald.

Verwijderd

Bij de "modernere" pompen (shell oa) kan de volgende gewoon beginnen met tanken. Je moet dan echter wel eerder afrekenen dan hem, anders reken jij zijn tank af, en hij de jouwe.

Dit doe ik vaak zat, als ik tank zet ik m'n motor vast even 3 meter vooruit wanneer het druk is. Volgende klant kan dan vast beginnen met tanken, en ik ga netjes betalen.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Je kan direct na een ander tanken, maximaal 2 onbetaalde klanten per pomp. Dan is het aan de pompbediende om in de gaten te houden welke klant wat heeft getankt. En ik kan 't weten, 't is best een leuke bijbaan.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1