Ervaringen met onderdelen uit China

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:20
Ik vroeg me af wat de ervaringen zijn met onderdelen uit China voor reparaties aan Macs ?

Een voorbeeld:
Ik heb een MacBook A1181 met defect toetsenbord.
Wil ik daarvoor een nieuw toetsenbord, dan zijn de mogelijkheden:
* Origineel van Apple : > 150 EURO
* 2dehands, maar origineel in goede staat : rond 75 EURO
* 2dehands, slechte staat (hoekjes af bijvoorbeeld) : rond 40 EURO
* nieuw compatible, uit NL : 70 EURO (zonder shipping)
* nieuw uit China (via ebay) : ook 40 EURO (incl. shipping) - en volgens mij zelfde als wat ze in NL webshop verkopen |:(

Dit verhaal kan je doortrekken voor batterijen, opladers enzovoort...

Hebben jullie in het verleden reeds reparaties gedaan met dit soort onderdelen ?
Hoe waren de ervaringen ?

Specifiek een topic hier gestart, omdat dit toch wel een heel ander onderwerp is dan de standaard goedkope horloges, gadgets etc... uit China ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BitProcessor op 24-07-2012 18:34 ]

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51

talin

ES-MA

what you pay is what you get!

ik doe het zelf ook wel maar maak wel onderscheid, een kabeltje of een accessoire die wil ik best uit china halen maar een batterij of een vervangend toetsenbord heb ik liefst origineel.
dat zou je van te voren moeten weten als je een apple koopt, vervanginsdelen zijn duurder dan bij andere merken.

ik had laatst het scherm van mijn iPhone4s gebroken, ik kon hem inleveren bij mijn levarencier en voor 280 euro een nieuw scherm laten plaatsen met behoud van garantie maar dan was ik hem zeker 4 weken kwijt.
of ik kon via ebay voor 20 euro plus verzendkosten er 1 aanschaffen en deze er zelf in zetten.

ik heb voor het laatste gekozen, mocht ik er alsnog problemen mee krijgen, zet ik het kapotte scherm weer op en stuur ik hem alsnog op.

[edit]
ik zag laatst de camera connetion kit voor de ipad te koop, iets wat ik wel goed kon gebruiken, alleen de prijs van apple 30 euro.
heb er 2 voor 10 euro inc verzendkosten uit china laten komen en werken voor mij perfect.

[ Voor 13% gewijzigd door talin op 26-07-2012 09:14 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb dat voor een toshiba laptop gedaan, een namaak toetsenbordje voor tien euro ipv 80 was veel aantrekkelijker. Het werkt prima maar de toetsen hebben een ander mechaniek en voelen dus anders. Kwaliteit is minder maar het scheelde zo veel dat het de moeite waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Wat batterij betreft heb ik een betere batterij voor een Witte MacBook Early 2008 gekocht via een bekende chinese electronica toko dan de orginele van Apple zelf. De kleur klopte niet helemaal (wat geliger), hij sloot ook minder mooi aan op de behuizing....

Maar: de kwaliteit was beter dan mijn orginele, ik heb er namelijk jaren mee gedaan en de health was amper gezakt. De orginele was al in 1.5 jaar stuk. De vervanger doet het al vanaf Januari 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 20:42
Ik heb eens een oplader gekocht uit China. Mijn macbook werd door deze oplader consequent te warm. Ook had de oplader een raar neven effect, hij stoorde de KPN ontvanger die over het stroomnet ging.. Kortom je weet niet wat je koopt. Uiteindelijk heb ik maar een originele oplader gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:40
Heb gisteren een Batterij gekocht voor de 3g van me moeder bij DX.
Afwachten hoe dat gaat aflopen.
Pagina: 1