Toon posts:

TV gaming stream benodigdheden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Allereerst zal ik maar even zeggen dat ik, in ieder geval wat hardware betreft, vrijwel niks af weet van computers (het is al wat dat ik weet wat een moederbord is). Ten tweede wil ik even melden dat ik dit topic aanmaak omdat ik echt ten einde raad ben wat dit betreft, omdat zelfs Google niet echt uitkomst biedt in dit geval. Als dit topic op de verkeerde plek staat, of niet mag worden aangemaakt, mijn excuses!

Maar goed, mijn probleem dus. Ik ben een fanatiek gamer, en dan met name Nintendo games. Nu ben ik geïnteresseerd om mijn game sessies op te nemen, of deze live te streamen. Zoals ik al zei helpt Googlen niet echt veel omdat ik totaal niet weet wat ik nodig heb, en als ik een variant van streamen erbij voeg krijg ik dus grotendeels alleen live streams van anderen. Tja, niet echt behulpzaam.

Je voelt hem waarschijnlijk al aankomen, maar toch:
- Wat heb ik nu precies nodig om game-beelden van mijn consoles, gespeeld op de televisie, op mijn PC te krijgen, en deze op te nemen en/of te streamen?
- Heb ik per sé aparte software nodig om die zelfde beelden te streamen, naast de software om het op mijn PC te laten verschijnen (als hier al software voor nodig is, naast de hardware)?
- Welk(e) product(en) is (zijn) het beste aan te raden, en waar zijn deze het beste/goedkoopste te verkrijgen?

Ik weet niet of mijn PC specs belangrijk zijn, maar ik plaats ze toch maar even. Als ik iets mis, hoor ik het graag!

MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor: Intel Core i5 2300 @ 2.80GHz
Sandy Bridge 32nm Technologie
RAM: 8,00 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz
Moederbord: Dell Inc. 0GDG8Y
Graphics: Philips 220SW (1680x1050@60Hz)
1024MBGeForce GT 420 (MSI)
Audio: Conexant HD Audio

Als iemand mij kan helpen, zou dat heel fijn zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:04
Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn idee is het volgende.
Je tv heeft denk ik geen video uitgang (alleen ingangen), dus ik denk dat het het makkelijkste is dat je een splitter gebruikt tussen je consoles en de tv.
Het tweede signaal zal dan naar een video ingang op je computer moeten, hiervoor moet je misschien een (simpel) kaartje kopen.
Mits je dus verschillende signalen gebruikt (analoog, digitaal) zul je hierop je splitters en kaartje moeten aanpassen.
Deze kan sowieso alles, maar is aardig prijzig: pricewatch: Hauppauge Colossus HD Video Recorder, PCI
Wesite fabrikant: http://www.hauppauge.com/site/products/data_colossus.html

Software om het op te nemen moet geen probleem zijn, soms zit er iets bij de kaart, anders zijn er wel gratis programma's voor (http://www.fraps.com/).

[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 25-07-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

YouTube: Live Stream Tutorial for Console/PC Gaming - XSplit Broadcaster + Avermedia HD DVR USB

heb het filmpje zelf niet gezien maar schijnt een tutorial te wezen hoe je een console game via een pc streamed
Suc6

YO! fucknuts! It's Probing time!