PC samenstellen, moederbord vraag?

Pagina: 1
Acties:

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-05 20:02
Ik ben voor de verandering een keer zelf een pc aan het samenstellen via Azerty, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat voor een moederbord of kast ik moet hebben.

Dit is wat ik nu heb:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B486688%5D=1

Voor de kast:
Ik wil graag usb 3.0 aan de voorkant en ik zag op tweakers dat deze kast dat heeft. Alleen op site van Azerty staat er niets over?
Voor het moederbord:
Ik heb werkelijk geen idee en er echt geen verstand van. Volgens mij moet dit moederbord werken, ik denk dat ik usb 3.0 nodig heb en verder moet hij compatible zijn. Ik denk dat deze dat is?

Met deze computer wil ik graag Guild Wars 2 en Battlefield 3 gaan spelen en ook nog spellen die over een jaar uitkomen. Dit is wel ongeveer de prijs range dat ik wil uitgeven. Ik weet ook niet of ik iets vergeten ben en suggesties voor onderdelen zijn altijd welkom.

Oh ja, ik ben ook nog aan het twijfelen om er een SSD van 128 GB in te doen, maar volgens mij moet dat met deze kast geen probleem zijn.

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 16:55

amas

Law of Nature: Chaos

De kast heeft volgens de aerocool website geen USB 3.0 aansluitingen aan de voorkant. Alleen 2xUSB 2.0. Het moederbord heeft volgens de fabrikant Alleen 2 USB 3.0 aan de achterkant. Let wel; de USB headers op het moederbord zelf zijn slecht 2.0. Dat betekent dat zelfs al heb je een kast met USB3.0 aansluitingen aan de voorkant, je alsnog deze niet kunt gebruiken omdat het moederbord dit niet ondersteunt.

Nog een aantal opmerkingen over de andere componenten. Is er een speciale reden waarom je voor AMD bent gegaan? Alle respect voor AMD natuurlijk, maar in de prijsklasse rond de €200,- is Intel koning en de 2500k of de 3570k zijn de ongeslagen kampioenen :)

600W is een beetje veel voor deze configuratie en je zou met een 500W voeding afkunnen. Scheelt niks qua geld maar Corsair vind ik persoonlijk een beter merk. De keuze is aan jezelf natuurlijk.

edit:
ziehier voor kasten met USB3.0 aan de voorkant: klik

Het enige moederbord met een USB3.0 header voor front-panel USB3.0 en die een AM3+ socket heeft, is pricewatch: Asrock 970 Extreme4

[ Voor 19% gewijzigd door amas op 24-07-2012 18:32 ]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:12
Zoals TheAmassama al zegt, waarom ga je niet voor een Intel setup, Intel is heer en meester in deze prijscategorie.

CPU: pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed
MOBO: pricewatch: Gigabyte GA-Z77-DS3H

CPU: pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed
MOBO: pricewatch: Asrock Z68 PRO3 GEN3

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-05 20:02
Ok, bedankt voor deze antwoorden.
Ik heb jullie suggesties toegevoegd en ook eens rondgekeken.

Dit is dan wat ik nu heb:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B394041%5D=1

Ik moet eigenlijk wel windows erbij en als ik dat los koop dan zal het wel goedkoper zijn, maar dit is om inzicht in de prijs te krijgen.
Nu komt de prijs op € 848,91 wat op zich wel te doen is.
Maar na ook wat rondgekeken te hebben naar complete systemen kom ik ook uit op deze Medion pc voor € 829
http://www.medion.com/nl/.../410016000?category=pc_30
Ik heb wat gegoogled en de video kaarten zijn nagenoeg gelijk en de cpu is zelfs beter. Dan zou ik eigenlijk liever een kant en klare pc kopen dan hem zo bij azerty laten samenstellen?
Natuurlijk is Medion geen top merk, maar thuis staat ook nog een 'antieke' Medion te ratelen voor mijn ouders. Deze is ruim 8 jaar oud en hij is natuurlijk wel super langzaam, maar hij werkt nog wel en is nooit stuk gegaan. Dus ik ben over Medion altijd wel tevreden geweest.

Dus wat denken jullie, zelf toch zo laten samenstellen of een Medion kopen?

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:12
Het zijn beide prima opties, die i7 is zelfs nog wat rapper dan die i5. Alleen minder zuinig. Houd wel in je achterhoofd dat als je voor de Medion gaat, upgraden later een stuk lastiger word. Medion PC's zijn erg lastig te upgraden, ivm het wattage van de voeding enzo. Dus mocht je over 2 a 3 jaar nog eens een kleine upgrade er tussendoor willen gooien, word dat iets lastiger met een kant en klare PC.

Edit:
Gooi er inderdaad even een SSD in van desnoods maar 64GB, ga je echt plezier aan beleven.

[ Voor 11% gewijzigd door Genos op 25-07-2012 10:23 ]