Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Altijd goede upload gehad zo'n 350KB/s in browsers, ftp en utorrent.
Hij komt nu nog moeilijk boven de 25KB/s uit, terwijl download nog netjes 3.5MB/s.

Edit: Merk net dat als ik Network iControl van de Asus AI Suite II uit zet de resultaten veel beter zijn.
Ook al staat het nodige gewoon in de priority lijst op high, wat ik in eerste instantie had gedaan omdat de snelheid zo slecht was maar mocht niet baten ...

Heeft iemand hier ervaring met de Asus suite ? Zou natuurlijk niet zo'n erge bottleneck moeten vormen. :/

[ Voor 82% gewijzigd door jesper86 op 24-07-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Kan je nog wat meer info geven van je nieuwe machine (specs) en de draaiende programma's?

/Edit
zo te zien was je eerste ingeving de juiste. Hier word inderdaad gesproken dat het programma (een overclock tool van Asus) je verbinding vernaggeld.
De-installeren en booten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Thanks goed gevonden, en heel vreemd. Is wel een makkelijke oplossing - kan gelukkig het Network gedeelte van de AI Suite apart deïnstalleren en de rest van de tools behouden, of zelfs gewoon alleen op OFF zetten.. dat lijkt het ook toe doen.

Maar de voorkeur gaat natuurlijk naar het fixen van de tool :/

Een modje kan mss de topic titel veranderen naar iets van:
"ASUS AI Suite II > Network iControl vormt enorme bottleneck."

iControl OFF (vrijwel geen vertraging)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2082997785.png

iControl ON (moeilijke start van upload test)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2082999713.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC

LnC

The offending line...

De vraag is nog natuurlijk, heb je het programma nog echt nodig (overclocken etc.)?
Zo nee, dan zou ik zeggen eraf met die handel. Hoe minder bloatware, of programma's die eenmaal aanstaan je pc / verbinding downgraden des te beter.

Mijn 2 centen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Heb je de software gezien? Aangezien het gewoon hulpmiddelen zijn met goede bedoelingen gemaakt kan ik het geen bloatware noemen. De Fan Control is handig, de rest nog niet goed bekeken. Volgens mij ook de enige manier om de WiFi aan te zetten is met de AISuite, en weet ik veel wat het allemaal nog meer bedient. Alleen Network Control werkt voor geen meter zo. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je zou om te beginnen eens een melding op hun forum kunnen doen . . .

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

jesper86 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:50:
Volgens mij ook de enige manier om de WiFi aan te zetten is met de AISuite, en weet ik veel wat het allemaal nog meer bedient.
Dat lijkt me sterk, Een laptop/pc draait prima zonder al die voorgeinstalleerde meuk van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Het is dan ook geen laptop. O-) De WiFi heeft namelijk ook een hot-spot modus, niet alleen ontvangen, en dan moet je dit gebruiken om over te schakelen, activeren, een wachtwoord e.d. opgeven. Ai Suite WiFi Engine lijkt dus niet minder dan de 'driver' hiervoor. Maar als iemand me n andere manier kan wijzen dan hoor ik het graag :)

[ Voor 12% gewijzigd door jesper86 op 26-07-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:51
jesper86 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:07:
Het is dan ook geen laptop. O-) De WiFi heeft namelijk ook een hot-spot modus, niet alleen ontvangen, en dan moet je dit gebruiken om over te schakelen, activeren, een wachtwoord e.d. opgeven. Ai Suite WiFi Engine lijkt dus niet minder dan de 'driver' hiervoor. Maar als iemand me n andere manier kan wijzen dan hoor ik het graag :)
Er vanuit gaande dat je Windows 7 gebruikt: http://lifehacker.com/536...c-into-a-wireless-hotspot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC

LnC

The offending line...

jesper86 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:50:
Heb je de software gezien? Aangezien het gewoon hulpmiddelen zijn met goede bedoelingen gemaakt kan ik het geen bloatware noemen. De Fan Control is handig, de rest nog niet goed bekeken. Volgens mij ook de enige manier om de WiFi aan te zetten is met de AISuite, en weet ik veel wat het allemaal nog meer bedient. Alleen Network Control werkt voor geen meter zo. :D
Nee ik heb de software niet gezien of gebruikt. Maar was meer mijn mening over software die niet goed werkt. :9
Pagina: 1