Toon posts:

SSD in Sony VAIO S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb net m'n Sony VAIO S binnen, maar ik wil hier misschien nog een SSD in gaan zetten. Kan er een gewone SSD in of zijn er speciale SSD's voor laptops? Ik dacht altijd dat alle SSD's in laptops konden, maar na het zien van een speciale laptop uitbreiding van Samsung ben ik toch in verwarring gebracht: pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 128GB

Is het lastig om er een SSD in te zetten en als ik dit doe, moet ik dan windows en alles overnieuw installeren? Op dit moment heb ik er een 500GB 7200rpm HDD in en deze wil ik ook blijven gebruiken, als tweede schijf. Moet ik de 500GB schijf dan formateren en alles overnieuw installeren op de SSD?

Sorry voor de vele vragen, maar ik ben hierin totaal onbekend. Alvast bedankt voor de hulp.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-01 11:35
Je kan elke SSD erin stoppen, dus ook de gewone Samsung 830. Het vervangen van de HDD voor de SSD is niet moeilijk, je moet wel Windows opnieuw installeren op de SSD (sowieso is dit altijd een goed idee, want Sony levert echt veel troep mee die je Windows trager maken...).

Het vervangen van de DVD speler voor de HDD (die je als tweede schijf wil gebruiken) is een stuk moeilijker. In deze video wordt uitgelegd hoe dat moet. Ik denk dat bij het vervangen van de DVD voor de HDD je garantie wel komt te vervallen, je moet namelijk de hele laptop uit elkaar halen...

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 18:08
In sommige laptops kunnen alleen 7 mm ssd's in andere weer 9 mm ssd's en in sommige alleen m-sata ssd's. In de Sony Vaio S15 kunnen gewoon 9 mm ssd's dit zijn de meest gangbare dus Samsung 830 of Crucial M4 een van die moet je gewoon nemen.

Je kunt Windows opnieuw installeren alleen moet je de drivers wel op een bepaalde manier installeren zie daarvoor Notebookreview anders dan werken bepaalde functies niet en je mag bijvoorbeeld ook geen Nvidia drivers installeren voordat je de Sony drivers hebt geïnstalleerd. Maar als je die volgorde aan houdt dan komt het goed.

HD4Life @ Full-HD

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen windows cd bij gekregen, dus als ik er een nieuwe SSD in doe moet ik ook weer een nieuwe windows cd kopen? En bedankt voor de snelle reacties!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-01 11:35
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:21:
Ik heb er geen windows cd bij gekregen, dus als ik er een nieuwe SSD in doe moet ik ook weer een nieuwe windows cd kopen? En bedankt voor de snelle reacties!
Je hebt als het goed is wel een licentiesleutel (staat denk ik onderop je laptop). Gewoon even een Windows 7 DVD'tje van Internet plukken (volgens mij biedt Microsoft die zelf ook als download aan) en je licentiesleutel gebruiken :) .

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 18:08
Cubic X schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:22:
[...]

Je hebt als het goed is wel een licentiesleutel (staat denk ik onderop je laptop). Gewoon even een Windows 7 DVD'tje van Internet plukken (volgens mij biedt Microsoft die zelf ook als download aan) en je licentiesleutel gebruiken :) .
Inderdaad, Microsoft heeft gewoon digitale distributieversies, die vind je HIER. :)

HD4Life @ Full-HD

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03 18:07
Davidshadow13 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:28:
[...]

Inderdaad, Microsoft heeft gewoon digitale distributieversies, die vind je HIER. :)
Dat is geen officieel kanaal toch? Dat kan je dan geen Microsoft digitale distributie noemen. Wie kan verzekeren dat er met die versie niet gerommeld is?

Sowieso... niet de Nederlandse versie downloaden... want dat is eigenlijk een Duitse op die website. ;)

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-03 20:21
Digital River is een van Microsoft's partners die deze iso's distribueren, oftewel gewoon te vertrouwen!

Misschien dat het handiger is om een iso van deze link te nemen, dan hoef je SP1 niet meer te installeren. Bespaart toch weer dat beetje tijd. ;)
Pagina: 1