Voor mijn nieuwe bureau ben ik op zoek naar een nieuwe dual monitor setup.
Initieel ging mijn voorkeur uit naar een resolutie van 1900*1200 maar aangezien deze pas (betaalbaar) bestaan vanaf 24 inch, zou deze setup veel te groot worden.
Dus maar terug naar de standaard 1900*1080 setup. (twijfel eventueel noch over een 1600*1200)
De opstelling zal voornamelijk bestaan om te developpen, regelmatig een filmpje bekijken en het gebruikelijke internetten, office, ...
Hier wordt nauwelijks (nooit) ge-gamed dus supersnelle beeldschermen zijn geen noodzaak.
Speciale vormgeving wordt ook gewaardeerd.
Initieel ging ik uit van een gewenste schermgrootte tussen de 21" en 22".
Verder is er zeker nood aan 2* hdmi, of 1 maal Hdmi + 1 maal DVI.
LED verlichting is tevens een must.
Qua budget dacht ik tot ongeveer 250 euro per scherm. (alhoewel dit eventueel wel rekbaar is).
Momenteel is mijn eerste keuze een Acer S235HLAbii.
Deze is iets groter dan mijn vooropgestelde schermgrootte.
Maar zijn specs mogen er wezen en hij ziet er "gelikt" uit - de prijs valt verder reuze mee.
Anderzijds is het natuurlijk een Acer ... in het verleden niet zo goede ervaringen mee gehad.
Buiten een filmpje op youtube kan ik niet veel reviews vinden van dit scherm (en deze behandelt louter "the looks" van het schem).
Iemand enige ervaringen met dit scherm ?
Andere voorstellen zijn ook steeds welkom
Initieel ging mijn voorkeur uit naar een resolutie van 1900*1200 maar aangezien deze pas (betaalbaar) bestaan vanaf 24 inch, zou deze setup veel te groot worden.
Dus maar terug naar de standaard 1900*1080 setup. (twijfel eventueel noch over een 1600*1200)
De opstelling zal voornamelijk bestaan om te developpen, regelmatig een filmpje bekijken en het gebruikelijke internetten, office, ...
Hier wordt nauwelijks (nooit) ge-gamed dus supersnelle beeldschermen zijn geen noodzaak.
Speciale vormgeving wordt ook gewaardeerd.
Initieel ging ik uit van een gewenste schermgrootte tussen de 21" en 22".
Verder is er zeker nood aan 2* hdmi, of 1 maal Hdmi + 1 maal DVI.
LED verlichting is tevens een must.
Qua budget dacht ik tot ongeveer 250 euro per scherm. (alhoewel dit eventueel wel rekbaar is).
Momenteel is mijn eerste keuze een Acer S235HLAbii.
Deze is iets groter dan mijn vooropgestelde schermgrootte.
Maar zijn specs mogen er wezen en hij ziet er "gelikt" uit - de prijs valt verder reuze mee.
Anderzijds is het natuurlijk een Acer ... in het verleden niet zo goede ervaringen mee gehad.
Buiten een filmpje op youtube kan ik niet veel reviews vinden van dit scherm (en deze behandelt louter "the looks" van het schem).
Iemand enige ervaringen met dit scherm ?
Andere voorstellen zijn ook steeds welkom