Welke provider heeft het beste 3g bereik (icm sim-only)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Ik zit nu bij T-mobile en ben redelijk ontevreden. Ik vind het bereik matig en baal van gesprekken die worden afgebroken als ik langs bepaalde punten rijd (A1 bij Hilversum, A9 bij Weesp etc.) Het ergst vind ik overigens het altijd zeer beroerde 3g bereik als ik in een gebouw ben. Ik werk als interimmer en zie dus een hoop kantoren van binnen en mijn directe collega's met andere providers hebben altijd 3g ook al hebben ze dezelfde telefoon dus daar ligt het niet aan.

Ik wil dus graag overstappen naar KPN en dan ook nog het liefst naar sim-only. Wat me alleen niet aanstaat is de lage snelheid die geleverd wordt bij sim-only. Ik heb nu 14.4mbit (geen idee of ik dat ooit haal) maar alle sim-only aanbieders leveren maximaal 2mbit, de upload is slechts 384kbit of iets dergelijks.

Daarnaast vraag ik me af wat de ervaringen zijn met het bereik van de budget aanbieders op het kpn netwerk, zoals Simyo en Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:34

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

KPN en al zijn dochters :-)

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 22:09

skoozie

SCSI

Malt007 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:09:
Ik zit nu bij T-mobile en ben redelijk ontevreden. Ik vind het bereik matig en baal van gesprekken die worden afgebroken als ik langs bepaalde punten rijd (A1 bij Hilversum, A9 bij Weesp etc.) Het ergst vind ik overigens het altijd zeer beroerde 3g bereik als ik in een gebouw ben. Ik werk als interimmer en zie dus een hoop kantoren van binnen en mijn directe collega's met andere providers hebben altijd 3g ook al hebben ze dezelfde telefoon dus daar ligt het niet aan.

Ik wil dus graag overstappen naar KPN en dan ook nog het liefst naar sim-only. Wat me alleen niet aanstaat is de lage snelheid die geleverd wordt bij sim-only. Ik heb nu 14.4mbit (geen idee of ik dat ooit haal) maar alle sim-only aanbieders leveren maximaal 2mbit, de upload is slechts 384kbit of iets dergelijks.

Daarnaast vraag ik me af wat de ervaringen zijn met het bereik van de budget aanbieders op het kpn netwerk, zoals Simyo en Telfort.
Helaas kan ik je niet heel veel helpen, echter;
Ik loop met een Privé T-Mobile (iphone) en een zakelijke Vodafone (cheap nokia)
Ik merk geregeld dat ik (in "lastige" gebouwen) met de ene geen bereik heb en met de andere wel.
Soms heb ik met Vodafone geen bereik en met de T-Mobile wel, soms andersom.

over de 14,4 Mb/s dat red ik nooit. ik ben blij als ik al 100Kbit haal, rijdend over de A4 voor fileinfo (zelfde op de A1, 2, 6, 12, 20, 28)

Ik wil nu ook een Sim-only (250min, 0sms, 500MB)
Ikzelf zit te twijfelen tussen Ben (T-Mobile netwerk) of Tele2 (KPN) door het maandelijks opzeggen neig ik meer naar Ben...

in kort: zowel Vodafone als Tmobile verliezen wel eens hun netwerk (KPN had het ook toen ik met KPN/Vodafone rond liep) en die max snelheid red je niet en zal ik me niet op dood staren.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:50
Ik heb Simyo, T-Mobile en Vodafone gehad. Kan je vertellen dat ik met Vodafone 14.4mbps abbo regelmatig 9mbps haal op een iPhone 4S, dit is dan ook mijn advies om bijvoorbeeld simonly via Friends&Family te nemen.

Mocht je absoluut het KPN netwerk zou ik kiezen voor Simyo (goedkoop, 2mbps) of KPN (duurder, maar sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 15:57
skoozie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:18:
[...]

[knip]

Ik wil nu ook een Sim-only (250min, 0sms, 500MB)
Ikzelf zit te twijfelen tussen Ben (T-Mobile netwerk) of Tele2 (KPN) door het maandelijks opzeggen neig ik meer naar Ben...

in kort: zowel Vodafone als Tmobile verliezen wel eens hun netwerk (KPN had het ook toen ik met KPN/Vodafone rond liep) en die max snelheid red je niet en zal ik me niet op dood staren.
Tele2 sim-only is ook t-mobile. Dit aangezien ik zelf ook Tele2 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Alle providers die gebruik maken van het t-mobile netwerk vallen echt voor mij af. Dan ga ik wel in op de aanbieding die t-mobile me heeft gedaan. Iets duurder dan tele2 maar wel onbeperkt internet en 14.4mbit.

Ik heb nu al bij verschillende collega's gezien dat ze gewoon altijd beter bereik hebben dan ik. Zowel vodafone als kpn. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar na 10 jaar t-mobile ben ik het gewoon een beetje zat.

Na alle perikelen van Vodafone neig ik dus erg naar kpn of simyo. Maar ik ken echt niemand die dat gebruikt en of dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Maar wat wil je? Vooral goed bereik of ook hoge snelheid (en eventueel ook nog goedkoop)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55
De dochters van KPN hebben gewoon hetzelfde bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
alex3305 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:51:
Geen idee op wie je doelde, want dat snap ik ook nog. Maar er zijn wel snelheids en prijsverschillen tussen de dochters. En als je het snelst mogelijke wilt is toch Vodafone de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rub147 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:22:
Ik heb Simyo, T-Mobile en Vodafone gehad. Kan je vertellen dat ik met Vodafone 14.4mbps abbo regelmatig 9mbps haal op een iPhone 4S, dit is dan ook mijn advies om bijvoorbeeld simonly via Friends&Family te nemen.
Ik kan af en toe deze snelheid ook halen, maar ik kom meer gebieden tegen waar ik amper 5KB/sec haal dan gebieden met topsnelheden. (Alphen, Waddinxveen, noord gebied Gouda).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
met KPN is het alleen maar drama voor mij. Ik zit zeer vaak rond Zierikzee/Dreischor, en totaal geen bereik met KPN (S2). Met mijn T-mobile, zit ik gewoon standaard op vol bereik met snel internet.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55
Malt007 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:09:
Rub147 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:54:
[...]

Geen idee op wie je doelde, want dat snap ik ook nog. Maar er zijn wel snelheids en prijsverschillen tussen de dochters. En als je het snelst mogelijke wilt is toch Vodafone de beste optie.
Op de TS dus. Het is gewoonweg allemaal hetzelfde. Dat er snelheids- en prijsverschillen zijn, dat zijn gewoon de producten van de aanbieder. Net zozeer afhankelijk bij welke dochter je zit.

Daarnaast heeft Vodafone wel een erg goed bereik, maar zeker niet de beste. Ook is soms de prijs- kwaliteitsverhouding daar zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
alex3305 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:51:
Ik begreep van t-mobile dat zij voorrang geven aan hun eigen klanten t.o.v. bijvoorbeeld tele2. Ik zou alleen niet weten of het waar is en in welke gevallen dit voorkomt (oud en nieuw?).

Ok, wat ik eigenlijk wil is overstappen naar sim-only voor de prijs, maar niet teveel inleveren qua snelheid. Als in de praktijk blijkt dat simyo 3g prima voldoet dan lijkt me dat de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Malt007 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:06:
[...]

Ik begreep van t-mobile dat zij voorrang geven aan hun eigen klanten t.o.v. bijvoorbeeld tele2. Ik zou alleen niet weten of het waar is en in welke gevallen dit voorkomt (oud en nieuw?).

Ok, wat ik eigenlijk wil is overstappen naar sim-only voor de prijs, maar niet teveel inleveren qua snelheid. Als in de praktijk blijkt dat simyo 3g prima voldoet dan lijkt me dat de beste keus.
Hoeveel belminuten/sms en data denk je nodig te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb de laatste tijd veel speedtestjes gedaan met een Vodafone 14Mbit-abonnement en 50% van de tijd zit ik tegen de 8Mbit aan, 40% van de tijd tussen 1 en 8Mbit en 10% van de tijd onder 1Mbit. Dit met een Galaxy S2 in en buiten Rotterdam.

Ik ben erg tevreden maar het is vooral afhankelijk van je locatie hoe het netwerk presteert... :) 3G-dekking heb ik meer dan 95% van de tijd, enkel op enorm afgelegen boerengebieden wil hij wel eens terugschakelen naar 2G :) Maar dan heb ik toch meestal meer aandacht voor het bier dan mijn telefoon ;)

[ Voor 25% gewijzigd door MensionXL op 24-07-2012 17:49 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ervaringen met KPN en zijn dochters kun je gewoon zelf opzoeken. Er zijn onder andere topics voor Telfort en Simyo. Leg dus aub uit waarom het nog niet duidelijk is en waarom je nog twijfelt, want het is niet de bedoeling dat wij voor jou ervaringen op gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik vraag niet of jullie ervaringen gaan opzoeken, daarnaast heb ik de laatste paar pagina's van het simyo ervaringen topic doorgelezen en niks gelezen over bereik. Dat gaat voornamelijk over facturen en aanbiedingen.
Ik denk dat ik gewoon overstap op simyo en ga kijken hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-10 15:49
Hangt er volledig vanaf waar je woont of het meeste bent.

Op onderstaande link kun je zien waar masten staan en de ontvangst, bij benadering, goed zou moeten zijn.

http://www.umtsmasten.nl/dekking/3g-netwerk/

Een en ander afhankelijk van de antenne van je toestel, isolatie van je huis, positie ten opzichte van een mast enz.enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:36

netblade

Sunrise

SinergyX schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:57:
[...]

Ik kan af en toe deze snelheid ook halen, maar ik kom meer gebieden tegen waar ik amper 5KB/sec haal dan gebieden met topsnelheden. (Alphen, Waddinxveen, noord gebied Gouda).
Vodafone heeft van de overige 2 providers de minste masten in de omgeving staan in Alphen, het zal daardoor vaker voorkomen dat een mast voller zit waardoor er meer snelheid over alle gebruikers verdeeld moet worden. In Alphen heeft Vodafone bv maar 5 UMTS masten staan, waar Kpn er 14 heeft en T-Mobile zelfs 19. Dus dat zal de vertraagde verbinding wel verklaren.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Ga niet helemaal af op die website. Hier zouden geen masten staan, nou... staan er toch 4 als ik om mij heenkijk. En toch echt vodafone, dichter bij de mast = beter bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

netblade schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:02:
[...]

Vodafone heeft van de overige 2 providers de minste masten in de omgeving staan in Alphen, het zal daardoor vaker voorkomen dat een mast voller zit waardoor er meer snelheid over alle gebruikers verdeeld moet worden. In Alphen heeft Vodafone bv maar 5 UMTS masten staan, waar Kpn er 14 heeft en T-Mobile zelfs 19. Dus dat zal de vertraagde verbinding wel verklaren.
Toevallig staan er nog 10 masten op onbekend als je enkel UMTS aangevinkt houdt, die moeten wel van Vodafone zijn waardoor het op een ongeveer gelijk aantal uitkomt ;) Of denk jij dat T-Mobile 2x een UMTS-mast plaatst binnen 20 meter? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 27-07-2012 14:48 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:36

netblade

Sunrise

MensionXL schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:47:
[...]

Toevallig staan er nog 10 masten op onbekend als je enkel UMTS aangevinkt houdt, die moeten wel van Vodafone zijn waardoor het op een ongeveer gelijk aantal uitkomt ;) Of denk jij dat T-Mobile 2x een UMTS-mast plaatst binnen 20 meter? 8)7
Haha nou toevallig woon ik op een gedeelte waar dat nagenoeg wel het geval is ja, zit nog geen 150 meter tussen. Maar als ik er nu even over nadenk is het nagenoeg onmogelijk om het hier met slechts 7 masten te doen om 70000 bewoners te voorzien

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
Je een indicatie krijgen van waar de masten van iedere provider staan en je keuze daarmee beinvloeden:
Locaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gadgeteer schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:47:
Je een indicatie krijgen van waar de masten van iedere provider staan en je keuze daarmee beinvloeden:
Locaties
Kijk eens wat er 4 posts boven je is gepost ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1