van nvidia naar amd kaart

Pagina: 1
Acties:

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-01 10:04
Hallo ik ga van nvidia naar een amd kaart.

En mijn vraag is wat moet ik allemaal verwijderen behalve de drivers,of is alleen de videokaart drivers genoeg?.

Ik heb eenM3N 78-VM moederbord.

Ik weet dat er nvidia componenten op mijn bord zitten,en ik weet niet wat door mijn videokaart wordt gebruikt en wat door mijn moederbord.

momenteel draait mijn computer op de on board videokaart{gt8200},die moet ik wel uitzetten in de bios en/of apparaatbeheer neem ik aan?.

En er komt een Asus EAH5850 DirectCU TOP/2DIS/1GD5 in,en op wat voor stand moet de bios staan ik meen me te herinneren dat er meerdere keuzes waren,zoals onboard,pci of zoiets maakt dat nog wat uit?.

In ieder geval bij voorbaat voor jullie tijd,advies en moeite.

Peter.D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon inprikken en de drivers daarvoor installeren. Je IGP hoef je niet uit te zetten,die kun je evt nog gebruiken naast je losse videokaart mocht je dat willen.

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-02 15:04
Zodra je de AMD kaart in de computer steekt zou de computer automatisch moeten overschakelen naar de AMD kaart mits dit nog zo ingesteld staat in de BIOS. Ik raad je wel aan om eerst de nVidia drivers van de PC te verwijderen voordat je de AMD kaart in de PC steekt. Na de nVidia software verwijderd te hebben raad ik aan om ook even Driver Fusion te draaien om er zo zeker van te zijn dat er niets meer overblijft van de nVidia drivers. Daarna kan je gewoon de AMD kaart in de computer steken en de AMD drivers installeren.

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10-2025
Toevallig vorige overgestapt van AMD naar NVIDIA, mijn stappenplan:

1. Nieuwe AMD drivers downloaden
2. NVIDIA videokaartsoftware verwijderen via CCleaner of Windows software verwijderen (configuratiescherm)
3. In Apparaatbeheer de drivers verwijderen
4. In de veilige modus opstarten en met Driver Sweeper (even googlen) alles gerelateerd aan in jouw geval de NVIDIA GPU (NVIDIA - Display en NVIDIA - PhysX) verwijderen
5. Computer uitzetten en kaart wisselen
6. Aanzetten en nieuwe drivers installeren

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-01 10:04
OK dank jullie wel voor jullie advies en tijd ik waardeer het zeer.