Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

X-PC: languit schrijven specs & enkel een opsomming

Pagina: 1
Acties:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51
Er zijn twee dingen die ik niet snap aan dit nieuwsbericht: nieuws: Medion introduceert X-PC

#1: waarom moeten er sommige dingen languit geschreven worden, waardoor het alleen maar lastiger te lezen is? En dan heb ik het over
vier gigabyte ddr3-geheugen
&
negentigdagen-testversies
Misschien ligt het aan mij, maar '4GB DDR3-geheugen' is toch veel duidelijker dan 'vier gigabyte ddr3-geheugen' :? En 'testversie van 90 dagen' lijkt mij ook veel duidelijker (en beter leesbaar) dan wat er nu staat.

#2: het is een pc in de bijzondere vorm van een X, maar het enige wat daarover wordt gezegd is "vormgegeven als een grote letter X" in de intro en "apart vormgegeven behuizing" in de eerste zin van de tweede alinea. En voor de rest is het echt alleen maar een droge opsomming van alle specificaties (die imo dus niet altijd even goed leesbaar zijn, zie #1 :P).

Waarom is daar niet iéts meer mee gedaan? Waarom is het een X, behalve dan om het er bijzonder uit te laten zien? Heeft het grote voor- of nadelen? Nu is het "Medion komt met een PC in de vorm van een X en dit zijn de specs, doei"...

The devil is in the details.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Wat het al dan niet uitschrijven van specs betreft... je klacht dat je een opsomming van specificaties leest, zou alleen maar erger worden wanneer ik heel staccato zou schrijven: E2-1800 @ 1700MHz, 4GB ddr3, 320GB hdd, 1x usb 3.0, 6x usb 2.0, hdmi, vga en audio.
Een beetje wat uitschrijven maakt het over het algemeen leesbaarder en is goed voor de variatie imho.

En wat is er gedaan met de X-vorm? Nou, precies dat: twee keer genoemd. Als ik drie of vier keer zou schrijven dat er een brazos-apu inzit, klaag je ook over onnodige repetitie. Twee keer de X noemen, met het plaatje, lijkt me voldoende om aan te geven dat het ontwerp van de behuizing x-vormig is :)
Of het enorme nadelen heeft, zou ik niet weten. Het ding is morgen pas te koop, dit is een nieuwsaankondiging, geen review :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51
Mijn klacht was niet dat ik een opsomming van specificaties lees, mijn klacht was dat het alleen een opsomming van specificaties is en meer niet, er wordt zelfs amper duidelijk gemaakt dat het bijzonder is dat een kast in X-vorm gegoten is.

En een opsomming maak je niet leesbaarder door het over 320GB harde schijf te hebben en vervolgens vier gigabyte geheugen, imo. Toen ik "vier gigabyte ddr3-geheugen" las moest ik het nog een keer lezen, omdat ik dacht dat het ging over vier stuks van iets, omdat het opeens voluit was geschreven in plaats van gewoon 4GB.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 24-07-2012 15:43 ]

The devil is in the details.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Wat het al dan niet uitschrijven van specs betreft... je klacht dat je een opsomming van specificaties leest, zou alleen maar erger worden wanneer ik heel staccato zou schrijven: E2-1800 @ 1700MHz, 4GB ddr3, 320GB hdd, 1x usb 3.0, 6x usb 2.0, hdmi, vga en audio.
Een beetje wat uitschrijven maakt het over het algemeen leesbaarder en is goed voor de variatie imho.
Maar in dit geval dus niet nee, sowieso is een opsomming wel op zijn plaats in plaats van het in een lange zin achter elkaar zetten.
Cijfers als tekst uitschrijven is in ieder geval niet duidelijker.

[ Voor 10% gewijzigd door Mental op 24-07-2012 15:54 . Reden: overbodige 'pun' weggehaald ]