Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma die klembord beheerd op volgorde van kopieren

Pagina: 1
Acties:

• Stacey
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Hallo,

ik moet 6 cellen in een rij (excel) kopiëren naar 6 velden van een invul formulier. Dit moet ik minimaal 3000x doen. Nu zoek ik dus een programma die op volgorde van kopiëren de waardes onthoud en weer terug plakt in de velden met ctrl+c en ctrl+v. Kent iemand zo'n programma? Ik heb er wel een aantal gevonden maar die bieden niet wat ik nodig hebt. Ik wil dus eerst 6x in excel kopieren en vervolgens 6x op het formulier plakken. De volgorde van kopiëren is weer de volgorde van plakken.

Groeten

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dit moet ik minimaal 3000x doen.
Dus dan ga je niet op zoek naar een manier om dat gemakkelijker te doen? Wat dacht je van AutoIt of wellicht zelfs een beetje programmeren in VBA?

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 24-07-2012 15:15 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:43

Fiber

Beaches are for storming.

Pfff... Weet je zeker dat dat niet handiger kan...? Iets met data exporteren en importeren...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11 14:58
Iets als dit ?
http://www.outertech.com/en/clipboard-history

Many users feel the need for an improved Clipboard, because storage for only one piece of text at a time is just not enough. Clipboard History lets you paste up to twenty Clipboard text entries into any application.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Fiber schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:15:
Pfff... Weet je zeker dat dat niet handiger kan...? Iets met data exporteren en importeren...?
Lijkt me inderdaad de moeite waard om even wat verder te kijken.

Wat is het bestandsformaat van het formulier waar die gegevens in moeten komen staan?

Ik begrijp dat je een excel bestand hebt met 3000 rijen en een leeg formulier, waarbij je uiteindelijk 3000 formulieren moet hebben met in elk formulier de data van de bijbehorende rij in het excel bestand?

Als dat formulier in Word formaat is, dan moet dat erg makkelijk te automatiseren zijn via de mail-merge functionaliteit.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Stacey
Het gaat om een ERP software genaamd Isah Smart 7.
Ik begrijp dat je een excel bestand hebt met 3000 rijen en een leeg formulier, waarbij je uiteindelijk 3000 formulieren moet hebben met in elk formulier de data van de bijbehorende rij in het excel bestand?
Dat klopt... Een hels karwei...

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Je zou kunnen proberen iets met AutoIT te doen (macro software).

• Stacey
Heb ik reeds gedownload maar nog geen idee waar te beginnen... Iemand een idee of ervaring met AutoIt?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Stacey schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:03:
Het gaat om een ERP software genaamd Isah Smart 7.

[...]

Dat klopt... Een hels karwei...
En die ERP software heeft geen mogelijkheid om data te importeren :?

[ Voor 60% gewijzigd door Orion84 op 24-07-2012 16:26 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Stacey
Ongetwijfeld! Het geheel werkt namelijk op een SQL database dus zou de gegevens er zo in moeten kunnen schieten.. Echter heb ik daar geen kaas van gegeten.

Ik kan me nu aardig redden met AutoIt denk ik. Makkelijkere opties zijn altijd welkom natuurlijk!

Het moet niet zo zijn dat ik langer zit te programmeren dan dat ik bezig zou zijn met invoeren. Hoewel programmeren veel leuker is natuurlijk!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ligt er natuurlijk ook aan of dit een eenmalig iets is, of dat je dit wekelijks/maandelijks/etc. moet doen ;)

Er zijn ook geen collega's, of beheerders of zo beschikbaar die daar ondersteuning bij kunnen bieden?

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Als je perse met AutoIT aan de slag wilt:
Met Au3Record kun je een script opnemen, vergelijkbaar met Macro opnemen in Excel. Van je handelingen wordt een script gebrouwen, waar je dan verder mee kan experimenteren.
Het tooltje staat in .\Program Files\AutoIt3\Extras\Au3Record\Au3Record.exe (of in je menu: AutoIt v3 -> Extras -> Browse Extras en dan de Au3Record map openklikken)
Als je een msvcr100.dll fout krijgt, moet je de Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package downloaden
x86 of x64

Maar een beetje ERP heeft wel een importfunctie.
Handmatig in SQL tabellen gegevens toevoegen is vragen om inconsistente data. Niet doen.

500 "The server made a boo boo"

Pagina: 1