Toon posts:

Sparcstation tegen Umax ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb t volgende aanbod gekregen;

mijn UmaxApus 2000
specs:
200 Mhz 603ev PowerPC processor ( mac clone )
32MB Ram
2GB HD
display
keyboard, mouse

ruilen voor een
Sun Sparcstation IPX
16MB Ram
500MB HD

ik heb op de sun site gekeken naar specs van de sparcstation, maar kon nix vinden :'(

wat vinden jullie, zal ik m ruilen of niet ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Nou, aatal MB's gehalveerd, diskruimte gedeeld door vier en cpu gedeeld door 2 à 3. Het lijkt mij een duidelijke zaak.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een IPX-je heeft een 40 MHz RISC-processor, je zou hem qua performance kunnen vergelijken met een 50 of 66 MHz 486-er (met een hele natte vinger).
De 16 MByte RAM is krap voor wat je ermee wilt doen,maar je kunt hem met standaard 4 x 72pin EDO parity SIMMs upgraden naar de maximale 64 MB.
Een harddisk van .5 GByte is niet echt wat, of je nou Linux of Solaris gaat draaien, dus ook daar moet nog wat geld tegenaan voor iets van 2 of 4 GByte (narrow single-ended SCSI, is wel redelijk geprijsd te vinden).

Maar nee, een gelijke ruil is dit zeker niet.

Vervolgens kun je daar leuk Linux op draaien, of voor media- en transport-kosten Solaris opzetten. Het probleem met Solaris is dat momenteel versie 2.8 uitgeleverd kan worden, en met 2.7 is de support voor de processor van de IPX afgelopen, dus moet je proberen ergens 2.7 of lager te vinden. Ik neem aan dat er al Solaris (2.4 ?) of een andere UNIX-versie op staat (FreeBBSD zie je ook nog wel).

Het zijn best leuke, en ongelooflijk compacte dingetjes (ik draai hier 3 IPC-tjes, dat is nog eenvoudiger, 25 MHz, 48 MByte max, 1 x Solaris 2.5.1 vanwege een extra 100Base netwerk-kaart, 2 x Solaris 2.7).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large