Toon posts:

(mainstream?) Gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het gebruik van een vier/vijf jaar oude gamepc, en daarna een multimedialaptop, lijkt het mij tijd voor een nieuwe gamepc.
Het doel is om grafisch zware én ook stuk minder zware games te spelen op liefst hoge tot max. settings.
Het wordt een pc van niets opgebouwd, en het budget moet <1000 euro zijn, liefst in de orde van 800, 900 euro.
Naast de gamepc, hoort ook een nieuwe monitor bij deze aankoop.
Het liefst heb ik een pc gebouwd om de MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition OC heen.

Aangezien ik totaal geen idee had, zelfs na lang zoeken, wat er allemaal bij past, heb ik een groot deel van de Mainstream Gamepc BBG Juli gebruikt. Het meeste tijd wat betreft research is in de keuze en het vinden van een videokaart.

Wel ermee rekening houden dat een toekomstige SLI-opstelling van deze videokaart en overclocking mogelijk moet zijn!

Suggesties betreft de monitoren zijn ook heel welkom!

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 75,25€ 75,25
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 163,50€ 163,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,40€ 15,40
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,80€ 25,80
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1XFX Pro 550W€ 58,90€ 58,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,05€ 46,05
1MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition OC€ 0,-€ 0,-
1MSI Z77A-G43€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 679,90

Alvast erg bedankt. :)

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:32
Geen SSD met dit budget? Knal er een Samsung 830 128GB in, daar heb je veeeeeeel plezier van :) En moet je ook niet nog iets van een case? Antec Three Hundred is mooi en schappelijk geprijsd.

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55

amas

Law of Nature: Chaos

Mag ik vragen waarom je de PC wilt bouwen rond de MSI 570GTX? Hij is niet meer verkrijgbaar en je wilt de PC vanaf niks opbouwen. Ga je hem tweedehands aanschaffen?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Topicstarter
Timmeh_PS3 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:23:
Geen SSD met dit budget? Knal er een Samsung 830 128GB in, daar heb je veeeeeeel plezier van :) En moet je ook niet nog iets van een case? Antec Three Hundred is mooi en schappelijk geprijsd.
Ik weet niet of dat wel zo nodig is, en ik wil het liefst zo laag mogelijk betreft de prijs uitkomen.
En de behuizing? Ik wil het liefst het beste voor mijn geld en past bij een systeem rondom de betreffende videokaart. Ik let overigens veel meer op prestatie en prijs dan op uiterlijk.
TheAmassama schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:09:
Mag ik vragen waarom je de PC wilt bouwen rond de MSI 570GTX? Hij is niet meer verkrijgbaar en je wilt de PC vanaf niks opbouwen. Ga je hem tweedehands aanschaffen?
Ja.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 19:38 ]

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:32
Ik zou met dit budget er echt een SSD erbij proppen, al is het maar 64GB alleen voor je OS en je primaire programma's. De snelheidsboost is echt fantastisch (ervaringsdeskundige hier).

Dit is een goede case voor het geld, 2 fans meegeleverd en stil.
pricewatch: Antec One

Verwijderd

Topicstarter
Timmeh_PS3 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:08:
Dit is een goede case voor het geld, 2 fans meegeleverd en stil.
pricewatch: Antec One
De BBG Juli Mainstream game pc aanrader.

Heb je eigenlijk niet ook kennis in huis over de rest van het systeem dat ik om deze videokaart het beste kan bouwen? Want deze zogeheten "wenslijst", is niet een reflectie van wat ik wil, aangezien ik niet weet welke moederbord het beste bij deze kaart past, cpu, etc.. Daarom zou ik graag advies willen ontvangen van mensen die dat toevallig weten. :)

• amas

amas

Er is niet zoiets als een moederbord wat ergens bij past. Het enige waar een moederbord bij past zijn jouw eigen wensen. En dat zijn overklokken en een toekomstige SLI opstelling. Dat houdt het volgende in. Je hebt een Z77 chipset nodig en een SLI certified moederbord. Dan kom je hier op uit. Ze zijn dus een beetje prijzig. Kijk je bij de reviews dan zie je dat T.net al een aantal moederborden heeft vergeleken en de pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H komt het beste uit de bus. Deze is ook nog eens het goedkoopst en dus een geschikte kandidaat.

Qua CPU is het op het moment een lastige keuze eigenlijk. Veel mensen hier zullen de i5 2500k of nog eerder de i5 3570k aanraden. Ik vind €200,- eerlijk gezegd nogal veel geld voor een systeem waar de CPU ondergeschikt is. Je wilt echter gaan overklokken en dan ontkom je er niet aan om de i5 3570k te nemen. De K geeft immers aan de de CPU zeer geschikt is voor overklokken.

Omdat je wilt gaan overklokken is een stevige aftermarket koeler noodzakelijk. De pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B is nog steeds de ongeslagen kampioen onder de koelers, maar te groot voor de Antec One. De pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO die je in de lijst hebt doet wat hij moet doen, en goed ook. Een alternatief is pricewatch: Zalman CNPS10X Performa.

Dan de voeding. 550W is goed voor wat je nu hebt, maar te weinig voor een SLI opstelling. Je zou dan iets van pricewatch: Corsair Gaming GS800 (CMPSU-800G) moeten nemen. Deze kan genoeg stroom leveren over de 12V lijn en heeft 4 PCI-e connectoren om 2 videokaarten aan te sluiten zonder extra Molex->PCI-e adapters ertussen.

En dan is het budget volgens mij wel zo'n beetje op. Een SSD is zeer wenselijk in een systeem als dit, maar je budget is helaas niet groot genoeg als je voorrang geeft aan SLI. SLI is nou eenmaal moeilijk en duur. Je zou erover kunnen denken om i.p.v. in de toekomst een SLI opstelling te willen, later de GTX570 in te ruilen voor 1, dan sterke, videokaart. Dat zorgt ervoor dat je heel wat problemen die SLI met zich meebrengt kan voorkomen.

Mocht je nog ergens vragen of onduidelijkheden ergens over hebben, stel ze gerust. Er bestaan geen domme vragen :P

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Topicstarter
k! En wat zou je aanraden als ik niet wil overclocken? :)
Zou bij de moederbord in de wenslijst een eventuele upgrade naar een nieuwere (zeg: gtx 6xx) kunnen?
En denk je dat de kast groot genoeg is? :|

En wat denk je van de monitor in vergelijking met deze: pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 Zwart ?

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 13:48 ]

• amas

amas

Hmm ok. Met overclocking wordt o.h.a. de CPU bedoeld. Maar dat is niet erg. Nu kun je wat geld besparen op de CPU. Als je namelijk niet gaat overklokken kun je een CPU nemen zonder de K erachter. pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed Deze heeft de voorkeur. Het scheelt weer €40,- die je kunt uitgeven aan wat extra koeling in je kast. Want je geeft aan de videokaart te willen gaan overklokken. Omdat overklokken er voor zorgt dat je meer warmte produceert, moet je deze ook kunnen afvoeren. Ik weet niet welke kast je gaat gebruiken, maar het kan wijs zijn om één of twee extra ventilatoren te plaatsen.

Op de vraag of het overklokken van de CPU nodig is? In een gamePC, nee, niet echt. Tijdens het games gebruik je de CPU niet zo veel. Ik neem mijn ervaring even als voorbeeld, tijdens het spelen van Diablo III op max gebruik ik ~30% van de CPU. Een meer CPU intensief spel als Anno 2070 gebruikt iets meer dan 50%. Dus overklokken in een gamePC is alleen leuk als je het als hobby doet. De nadelen, meer stroom, instabieler, meer warmte etc... wegen niet op tegen de snelheidswinst die je ermee behaalt.

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2025
V&A aangeboden: 2 x MSI N570GTX Twin Frozr II sli set

Voor als je nog Videokaart zocht... je moest toch 2e hands en ik zag net toevallig dit. Niet helemaal de kaart die je aangeeft, maar toch?

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 15:48

icecreamfarmer

en het is

TheAmassama schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:48:
Hmm ok. Met overclocking wordt o.h.a. de CPU bedoeld. Maar dat is niet erg. Nu kun je wat geld besparen op de CPU. Als je namelijk niet gaat overklokken kun je een CPU nemen zonder de K erachter. pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed Deze heeft de voorkeur. Het scheelt weer €40,- die je kunt uitgeven aan wat extra koeling in je kast. Want je geeft aan de videokaart te willen gaan overklokken. Omdat overklokken er voor zorgt dat je meer warmte produceert, moet je deze ook kunnen afvoeren. Ik weet niet welke kast je gaat gebruiken, maar het kan wijs zijn om één of twee extra ventilatoren te plaatsen.

Op de vraag of het overklokken van de CPU nodig is? In een gamePC, nee, niet echt. Tijdens het games gebruik je de CPU niet zo veel. Ik neem mijn ervaring even als voorbeeld, tijdens het spelen van Diablo III op max gebruik ik ~30% van de CPU. Een meer CPU intensief spel als Anno 2070 gebruikt iets meer dan 50%. Dus overklokken in een gamePC is alleen leuk als je het als hobby doet. De nadelen, meer stroom, instabieler, meer warmte etc... wegen niet op tegen de snelheidswinst die je ermee behaalt.
Maar die proc schakelt zichzelf bij een overklok toch ook gewoon terug wanneer hij de volle power niet nodig heeft?
Stel je niet gewoon een max klok in.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel eigenlijk grafisch zwaardere spellen dan dat, zoals BF3, Batman series, Metro 2033 etc..
Hmm ok. Met overclocking wordt o.h.a. de CPU bedoeld. Maar dat is niet erg. Nu kun je wat geld besparen op de CPU. Als je namelijk niet gaat overklokken kun je een CPU nemen zonder de K erachter. pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed Deze heeft de voorkeur.
Is de K-versie niet wat meer toekomstbestendiger?
Het scheelt weer €40,- die je kunt uitgeven aan wat extra koeling in je kast. Want je geeft aan de videokaart te willen gaan overklokken. Omdat overklokken er voor zorgt dat je meer warmte produceert, moet je deze ook kunnen afvoeren. Ik weet niet welke kast je gaat gebruiken, maar het kan wijs zijn om één of twee extra ventilatoren te plaatsen.
niet op tegen de snelheidswinst die je ermee behaalt.
Maar de MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition OC staat er toch om bekend dat het zelf een erg goede koeling heeft i.v.m. overclocken?

• amas

amas

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:08:
Ik bedoel eigenlijk grafisch zwaardere spellen dan dat, zoals BF3, Batman series, Metro 2033 etc..
Ik zal Metro 2033 straks even voor je testen, ik heb hem nog ergens liggen. Moet even zoeken :P
Is de K-versie niet wat meer toekomstbestendiger?
Ja deze is toekomstbestendiger. Maar, je gaf zelf aan wat voor CPU je zou nemen als je niet gaat overklokken en dan moet je degene zonder K nemen. Als je misschien wellicht later in de toekomst ( :> ) nog wilt overklokken, dan ja, neem de 3570K.
Maar de MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition OC staat er toch om bekend dat het zelf een erg goede koeling heeft i.v.m. overclocken?
Dat klopt inderdaad. Twin Frozr koelers zijn heel erg goed. Je kunt het eerst natuurlijk 'as is' proberen. Heb je het idee dat de fans wel heel hard draaien of de temps heel hoog zijn. Dan kun je altijd nog een paar extra fans plaatsen. Kosten ook geen vermogen.

---
Ik zie dat je je vorige bericht precies op het moment hebt aangepast dat ik mijn bericht plaatste :)
k! En wat zou je aanraden als ik niet wil overclocken?
Beantwoord.
Zou bij de moederbord in de wenslijst een eventuele upgrade naar een nieuwere (zeg: gtx 6xx) kunnen?
Ja dat gaat geen problemen geven. De Z77 chipset ondersteunt PCI-e 3.x. Nu is de GTX6xx geen PCI-e 3.0 kaart maar in de toekomst komen die wel.
En denk je dat de kast groot genoeg is?
Groot genoeg voor de videokaart bedoel je? Heb je een goed punt. Ik moest het even opzoeken. Maar in de Antec One is de maximale lengte voor een grafische kaart 266mm (bron) terwijl de MSI 243mm lang is (bron). Zou dus moeten passen. Of had je andere complicaties in gedachten?
En wat denk je van de monitor in vergelijking met deze: pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 Zwart ?
Niet nemen! Deze monitor heeft namelijk een TN-paneel. Wat betekent dat de kleuren niet goed zijn en de kijkhoeken zijn dramatisch. Het Dell scherm heeft een IPS scherm. Voor dezelfde prijs altijd voor de Dell gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja deze is toekomstbestendiger. Maar, je gaf zelf aan wat voor CPU je zou nemen als je niet gaat overklokken en dan moet je degene zonder K nemen. Als je misschien wellicht later in de toekomst ( :> ) nog wilt overklokken, dan ja, neem de 3570K.
Maar presteert de 3570 niet veel slechter dan de 3570K?
Ja dat gaat geen problemen geven. De Z77 chipset ondersteunt PCI-e 3.x. Nu is de GTX6xx geen PCI-e 3.0 kaart maar in de toekomst komen die wel.
Bedoel je dat de houdige GTX6xx er wél op passen, of niet? En de kaarten van de toekomst kunnen erop?
Groot genoeg voor de videokaart bedoel je? Heb je een goed punt. Ik moest het even opzoeken. Maar in de Antec One is de maximale lengte voor een grafische kaart 266mm (bron) terwijl de MSI 243mm lang is (bron). Zou dus moeten passen. Of had je andere complicaties in gedachten?
Ja, of, wanneer het hele systeem erin zit, nog een goede airflow zou zijn. Zou je anders een andere kast kunnen aanraden?
Niet nemen! Deze monitor heeft namelijk een TN-paneel. Wat betekent dat de kleuren niet goed zijn en de kijkhoeken zijn dramatisch. Het Dell scherm heeft een IPS scherm. Voor dezelfde prijs altijd voor de Dell gaan.
Ik zie dat jij de Dell heb. Bevalt deze goed, of zijn er nog complicaties?
En had een IPS scherm niet te maken met vrij onregelmatige en lange responstijden?
Reviews keuren de iiya anders niet af op kleurweergave, en de kijkhoek is toch maar 8° kleiner? 8 graden op 170/178 is, lijkt mij, niet een groot verschil.

• amas

amas

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:09:
Maar presteert de 3570 niet veel slechter dan de 3570K?
Nee, de K geeft alleen aan dat de multiplier unlocked is, dus makkelijker overklokken.
Bedoel je dat de houdige GTX6xx er wél op passen, of niet? En de kaarten van de toekomst kunnen erop?
PCI-e 3.0 is backward compatible met PCI-e 2.x. Dus de huidige generatie videokaarten passen er gewoon op. Maar dit had je zelf ook kunnen opzoeken natuurlijk :)
Ja, of, wanneer het hele systeem erin zit, nog een goede airflow zou zijn. Zou je anders een andere kast kunnen aanraden?
Ik heb zelf geen ervaring met de Antec One. En ariflow ligt heel erg aan je eigen systeem, cablemanagement en gebruikte ventilators. Zoek zelf eens reviews op waar de airflow wordt besproken.
Ik zie dat jij de Dell heb. Bevalt deze goed, of zijn er nog complicaties?
En had een IPS scherm niet te maken met vrij onregelmatige en lange responstijden?
Reviews keuren de iiya anders niet af op kleurweergave, en de kijkhoek is toch maar 8° kleiner? 8 graden op 170/178 is, lijkt mij, niet een groot verschil.
Ik heb vroeger een Samsung P2370 gehad. Samsung geeft hier ook een kijkhoek van 170° aan. Maar in de praktijk moet je er echt recht voor zitten, anders krijg je al kleurverschuivingen. Misschien heb je zelf ook wel een oude mobiel, Nintendo DS, iPod of iets anders met een TN-paneel. Als je van boven of onderaf kijkt worden de kleuren helemaal anders. Bij een IPS paneel is dit niet zo.
Feit blijft dat de Dell superieur is aan de Illyama voor dezelfde prijs.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

non-K versies werken net zo hard als de K versies. De K-versie kan je echter makkelijker en beter overklokken. Als overklokken in je boekje staat, is een K versie vereist. Voor de game prestaties zal het doorgaans niet zo heel veel uitmaken, behalve in low graphics settingd benchmarks. Zodra je gaat spelen, wil je eyecandy denk ik zo, en zet je AA, AF en al dat andere moois AAN. Als je dan benched, blijft er van een verschil tussen een non en oc CPU bar weinig over, tot helemaal niets.

http://www.tomshardware.c...iew-overclock,3106-4.html
De 3450 is economisch de beste keus voor de non-oc gamer.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
@TheA
Weet je zeker dat deze jouw i5 3450 in vergelijking staat tot de i5 3570K? (link: pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed) Of is de i5 3570 gelijkwaardig? (link: pricewatch: Intel Core i5 3570 Boxed)

@Madr
De i5 3450 kan wel economisch de beste keus zijn, maar is gaat de performance er niet op achteruit bij de grafisch zware spellen, in vergelijking tot de i5 3570K?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:25:
@TheA
Weet je zeker dat deze jouw i5 3450 in vergelijking staat tot de i5 3570K? (link: pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed) Of is de i5 3570 gelijkwaardig? (link: pricewatch: Intel Core i5 3570 Boxed)

@Madr
De i5 3450 kan wel economisch de beste keus zijn, maar is gaat de performance er niet op achteruit bij de grafisch zware spellen, in vergelijking tot de i5 3570K?
Grafische zware spellen leunen zwaar op de GPU, niet op de CPU. Alleen als je eyecandy uitzet, zal de 3570K eventueel meer winst pakken, maarja, dan is het grafisch ook niet zwaar meer, doh 8)7

Neem bijv een 2500k en een 3770k:
http://www.anandtech.com/bench/Product/551?vs=288
Die verschillen zijn verwaarloosbaar en vaak bij low settings. Gooi je de eyecandy omhoog, krijgen de GPU's het zwaarder, niet de CPU.

ps Tom's hardware is niet achterlijk en die gasten weten echt wel wat een gamer nodig heeft ;)

Als je echter het uiterste eruit wil persen, mag je idd de knip opentrekken. Dat je daar veel gelukkiger van gaat worden, waag ik te betwijfelen. (ben een ras-gamer en ben jaren met de HW-hype meegegaan).

Vuistregel die ik geleerd heb; je ergste bottleneck is altijd de GPU. Of je een 3300mhz cpu of 3600mhz cpu draait, doet er amper toe. Dat is nooit anders geweest.

[ Voor 28% gewijzigd door Madrox op 25-07-2012 20:09 ]

• amas

amas

http://nl.hardware.info/r...eview-benchmarks-crysis-2 Zoals je ziet maakt het in games dus helemaal 0,0 uit. zelfs een core i3 presteert net zo goed als een 3x zo dure core i7 :>

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom wordt er dan zoveel kabaal gemaakt om de AMD processors zoals de X4 of X6, die vaak ook goedkoper zijn dan intel's?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:18:
Maar waarom wordt er dan zoveel kabaal gemaakt om de AMD processors zoals de X4 of X6, die vaak ook goedkoper zijn dan intel's?
Dat is wel een andere architectuur, alhoewel het kabaal eromheen ook wat overtrokken is. In bepaalde scenario's kunnen ze wel wat achterblijven (online/multiplayer). Maar dat telt lang niet bij alle spellen, integendeel.

De architectuur is vrij bepalend, en laat die nou tussen de 3450 en 3570 vrijwel hetzelfde zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 25-07-2012 20:45 ]

Verwijderd

De Dell 2312HM is een fijn scherm, ik heb hem hier staan, alleen nog niet op gegamed, binnenkort!
Hier een review van het scherm:
http://www.hardwarecanuck...23-monitor-review-10.html

Verwijderd

Topicstarter
En de voeding? Moet die 550 zijn, of meer? Deze vraag was nog niet beantwoord sinds het vervallen van de SLI-optie. Het moet wel toekomstbestendig zijn (upgrades).

Want volgens deze review, http://www.vortez.net/art...edition_oc_review,10.html, is 468 op full load (niet meer overclocked dan standaard, dus kan nog meer worden na mogelijk extra overclocken).

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 22:43 ]

• amas

amas

Wow, ik wist niet dat de GTX570 zoveel stroom verbruikt. Ik gebruik met mijn PC idle iets meer dan 100W en tijdens het gamen nooit meer dan 300W.
Maar goed, dat is niet erg. Je kunt gewoon een 550W nemen, dat zou voldoende moeten zijn. Als je in de toekomst meer componenten wilt nemen dan ga je voor iets meer.

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-01 20:09
Zal hier ook een commentje plaatsen, gezien je een van mijn 570's wil kopen voor deze setup :)

Die full load aantallen zal je, zoals ook al aangegeven in die review, maar zelden tegenkomen tijdens normaal gamen.
Ik had eerst 1x een 570 van evga, dat deed m'n corsair HX620 met gemak (incl overclocked (s1366 model) i7 gaf mijn watt meter 436 aan in furmark, iets onder 400 in BF3), maar toen ik er een 2e bijstak was het niet meer te behappen voor die voeding (draaide dan een tijdje op 650-660 totdat de boel poef zei ;) )
gelijk dus een HX850 voor in de plaats gezet (puur om wat overcapaciteit te hebben want 750 was ook plenty geweest) en weer later de set evga's verkocht want die koelers maakten in SLI een geluid wat de jets in BF3 bijna oversteeg.. waarna ik dus beide MSI's heb gehaald.

lang verhaal kort: zolang je bij 1 kaart blijft is die 550W zeker voldoende.
eerdere comments kan ik ook zeker beamen: moderne games leunen veel meer op de GPU dan de CPU, dus als die PC alleen voor games is kun je daar gerust een wat goedkoper model van nemen, stop het geld wat je overhoudt in een SSD want dat verschil merk je enorm met opstarten van je pc en ook het laden van spellen.
zelf speel ik op een dell U2410 (IPS), het verschil met de samsung 2443bw (TN) die ernaast staat is nog net niet als dag en nacht qua kleuren en idd kijkhoek (al heb je van dat laatste geen last als je gefocust in een game zit natuurlijk), maar in responstijd ga je 0,0 verschil merken.

Verwijderd

Topicstarter
Om nog eens terug te keren naar de CPU-discussie: wat is de invloed van de geïntegreerde GPU?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:01
Geen, want die schakel je uit wanneer je de gtx570 gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
En de i5 3450 heeft geen Hyper Threading. Gaat dat dan geen probleem vormen?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:22:
En de i5 3450 heeft geen Hyper Threading. Gaat dat dan geen probleem vormen?
Nee, games draaien niet op HT. Integendeel, HT kan het juist vertragen (marginaal, maar toch),

Verwijderd

Topicstarter
Waar is het dan goed voor? (ja, ik heb wikipedia nl en en gecheckt)

• amas

amas

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:28:
Sommige CPU intensieve handelingen als videobewerking, fotobewerking, unrarren/parren etc... kunnen baat hebben bij zogenaamde virtuele cores (weet niet of dat de officiële term is, maar zo noem ik ze dan maar even), waardoor ze sneller kunnen worden uitgevoerd.

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:28:
Per kern ziet het systeem 2 processors. Systemen in 64 bit kunnen dus beter multitasken. Hiervan wordt vooral gebruik gemaakt door zware video- en fotobewerkingsprogramma's, net als muziekprogramma's. Een i5 (die dit dus niet heeft) is dan ook met dit soort processen langzamer dan een i7

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Helaas geldt dat lang niet voor alle software pakketten. Of je profijt ervan hebt zou ik dan eerst maar even checken eer je zoveel neerlegt voor een HT CPU.

Pagina: 1