Vreemd draadloos netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ordner
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-03 12:57
Misschien kan iemand me op weg helpen met het volgende vreemde probleem:

We hebben thuis 2 windows 7 laptops en een android tablet, een sitecom modem en een sitecom draadloze router. De buren hebben een UPC modem.

1 windows laptop en de tablet kunnen moeiteloos op internet, zowel dat van ons als dat van de buren.
Mijn laptop maakt op ons eigen netwerk geen verbinding ( identifying / no internetaccess ) , maar wel op dat van de buren.

Van de 3 apparaten staat mijn laptop het dichtst bij de router.

Voor zover ik kan zien hebben beide laptops dezelfde draadloze instellingen. Ik heb verder het hele rijtje afgewerkt. Modem aan en uit, IPconfig renew. Statisch Ip adres, verbinding op de laptop verwijderen en op nieuw instellen. Bonjour service uitgezet...

Kan iemand mij misschien op weg helpen, ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Kan ik op mn laptop iets nog verder resetten dan ik nu heb gedaan?

Alvast bedankt,

Arnold

Verwijderd

Je zou het volgende kunnen proberen:

*Zorg er wel voor dat je bent verbonden met het WIFI (internet toegang is niet nodig). Geen kabel dus*

Links onderin het scherm heb je de start knop, druk hierop
Dan heb je iets boven het startknop een zoek balk, type hier het volgende in: cmd (Druk nu op enter)
Als het goed is heb je nu een zwart scherm voor je. Type in dit zwarte scherm het volgende:

In cmd:

NETSH INT IP RESET
IPCONFIG /FLUSHDNS

Start hierna je laptop opnieuw op en maak opnieuw verbinding met het WIFI.

• Ordner
Bedankt voor de tip TehBhigBhowZ,

maar helaas, geen resultaat. Nog steeds identifying.

We ploeteren verder

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Driver update van je kaartje?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Geef eens wat specs door van je laptop. Ik weet bijvoorbeeld dat sommige series van HP (de DV6000 Pavilion bijv.) erg moeilijk kan doen met z'n wifi door een brakke netwerk(wifi)kaart oid.

Hallo!

• Ordner
Specs:

Windows7
Toshiba Satellite P 105, 32 bit
Intel Core Duo T2400 1.83GHz processor
nVidia 7300 Go graphics card
120GB 5400RPM SATA Hard Drive ( nu 500 GB )
1GB RAM ( nu 4 GB )
802.11 a/b/g Wireless via Intel 3945abg card

( Inderdaad, van voor de crises :-)

Ik zal de driver ook updaten.

Bedankt voor de hulp tot nu toe.

Arnold

• dekkered
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Niet perongeluk iets met MAC-adressen gedaan? (of iemand anders in het huis?)
En werkt hij via kabel wel op jou netwerk?

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-12 15:02
dekkered schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:48:
Niet perongeluk iets met MAC-adressen gedaan? (of iemand anders in het huis?)
En werkt hij via kabel wel op jou netwerk?
Het zal ook mogelijk kunnen zijn dat er een max aantal clients op mag(de KPN ZTE modems laten bijvoorbeeld standaard maar 8 toe, maar dit kan verhoogd worden naar 20)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ook geen kanaalnummers die elkaar lopen te klieren?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lukt het wel als je de beveiliging van je netwerk uitzet? Mogelijk willen de drivers van je laptop niet goed samenwerken met een bepaalde beveiligingstechniek, of zelfs met een bepaalde sleutel. Ik had ooit een apparaat dat niet wou verbinden als de sleutel een euroteken bevatte :/

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 20:17

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Heb je niet zo'n button op je sitecom (de wireless) WPS geloof ik, als je dan de code moet invoerenstaat er onder in dat "vak" zo'n afbeelding met dat knopje, dan moet je op het WPS knopje van je wireless Sitecom drukken. Bij mij werkt dit, want ik krijg ook niet altijd verbinding.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 20:02
Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem gehad nadat ik een nieuwe modem kreeg van Online. Het bleek dat de nieuwe modem het protocol 802.11 b/g/n ondersteunde, terwijl de laptop "n" niet lekker ondersteunde.

Mijn oplossing was om de "n" functionaliteit op de modem uit te zetten, daarna werkte de laptop vlekkeloos.

Symptomen in mijn geval: de laptop zag de modem wel (SSID, sterkte, etc), zonder passwoord kwam er geen connectie, maar met passwoord krijg ik het bekende "no internet connection".

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-12 10:50
als je met je goeie laptop verbinding maakt met de beheeromgeving van je sitecom, en daarna met je niet-werkende laptop connectie maakt, kun je daar uit de logging iets wijzer worden?

anders eerst ff bedraad proberen te connecten.

• Ordner
Bedankt voor alles suggesties, maar de winnaar zat er helaas niet tussen. Goed om te zien dat er van zoveel kanten hulp wordt aangeboden.

Arnold

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:15
Wat waren de resultaten (afgezien van geen verbinding) van wat je geprobeert hebt?

Verwijderd

Mogelijk even de anti-virus en/of firewall uitzetten en dan proberen?

• Tr3b0r
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09-2024
Kijk ook eens naar de landsinstelling van je wifi nic: ik heb wel eens HP wifi nic's gezien die op antiqua of tiguana stonden en niet verbonden met draadloos. Na het omzetten naar Nederland/europa ging het draadloos verbinden ineens wel goed..

• Ordner
Ik heb er iemand bijgehaald die diep verstopt wat visussen tegenkwam. Volgens deze kenner lag het daaraan. Hij heeft geprobeerd ze te verwijderen, maar dat is blijkbaar niet gelukt, want het doet het nog steeds niet.

Bedankt voor alle hulp jongens.

Ik ga w7 herinstalleren....

Arnold
Pagina: 1