Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-11 15:53
Ik heb mijn twijfels of ik dit in het juiste subforum plaats, but let's give it a try..

Situatieschets:
Binnen ons bedrijf zijn 3 nieuwe Volkswagen Polo's aangeschaft. Deze auto's beschikken niet over navigatie en/of een radio met bluetooth. Alle bestuurders beschikken over een Iphone 4.

Het is de bedoeling dat er een financieel aantrekkelijke, maar ook praktische oplossing komt zodat de bestuurders kunnen beschikken over zowel navigatie als handsfree bellen.

Mogelijke oplossingen waar ik zelf aan zit te denken:
- Een los navigatiesysteem kopen (ca. 100 euro)
- Parrot laten installeren zodat er handsfree gebeld kan worden (130 euro excl. inbouw)

of:

- Iphone carkit kopen en vervolgens de navigatie via de Iphone laten lopen.

Er is een budget vrijgemaakt van max. 300 euro per auto om dit te realiseren.

Ik ben benieuwd of iemand nog een goed advies heeft. (Voor en nadelen etc)

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:17
Ik zou voor de optie gaan met het losse navigatiesysteem en de parrot. Het maakt dan ook niet uit of iedereen over een tijdje nog steeds een Iphone heeft qua carkit.
Als je toch een budget van 300 per auto hebt is dat praktischer. Wij hebben hier (Fiat Punto) een tomtom waarmee we ook de telefoon (via bluetooth) kunnen bedienen. Nummers bellen, bellen naar de locatie waar je heen navigeert zien wie je belt op het scherm van de tomtom e.d. behoort tot de mogelijkheden. In elk geval zou ik er niet voor kiezen om de telefoon (ook qua grootte en gebruik van navigatie op een telefoon in het algemeen)

Het voordeel van een parrot icm de navigatie is in elk geval dat je toekomstbestendiger bent. Wat nu als je ineens overstapt naar een andere telefoon? Dan heb je niets aan je Iphone carkit. Een algemene carkit zou dan weer wel kunnen maar is in praktijk vaak minder handig/ prettig.

[ Voor 19% gewijzigd door jbdeiman op 24-07-2012 13:24 . Reden: Toevoeging ]