Insperion of xps15z

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-09 14:13
Hoi luitjes

Ik ben van plan om een laptop aan te schaffen voor studie en vrijetijd (gamen films kijken)
Nou kwam ik eerst op deze uit en was van plan om deze aan te schaffen, alleen naar wat rondneuzen kwam ik in eens op de insperion special edition line uit.

De insperion is zo goed als het zelfde en heeft zelfs blue ray speler of een ssd erbij en de derde generatie van de i7.
Nu de vraag welke van de 2 moet ik kiezen? Xps of Insperion en als het insperion is welke van die 2 wie daar staan. Of hebben jullie nog iets anders aan te raden? Budget is 800 850 euro. Ik wil wel gewoon een laptop met hoge specs zoals bovengenoemde zodat ik ook paar jaar mee verder kan (lees hele studie en misschien nog wat langer)

[ Voor 13% gewijzigd door Sjenker op 24-07-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Inspiron 15r se, met kop en schouder. De xps15z heeft een belachelijk slecht bouwkwaliteit en afwerking. Is een echt afrader.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oude XPS 15z is nogal crappy inderdaad:
productreview: Dell XPS 15z (15Z-2198) review door Safihre

In het segment iets boven de inspiron raad ik de asus N56 aan. Meer keuze is er niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Ik vind het misschien ook maar goed dat er niet zoveel keuze is, de insperion lijkt me wel wat, maar er is een met ssd maar dat staat niet tussen de specificaties, daar staat gewoon 1tb geheugen dus hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:17:
De oude XPS is nogal crappy inderdaad:
productreview: Dell XPS 15z (15Z-2198) review door Safihre

In het segment iets boven de inspiron raad ik de asus N56 aan. Meer keuze is er niet echt.
Ik wou die link net gaan plaatsen. :9

Als je iets met een relatief lage gewicht wilt hebben zoals de XPS15z dan is de Vaio S15 ook een uitstekende alternatief.

[ Voor 12% gewijzigd door Vinand op 24-07-2012 14:26 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Nou ik ga voor de 15r se met ssd, daar heb ik meer aan dan bluray, heb wel een playstation die ik daar voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Inspiron heeft niet echt een SSD. Het is een normale HD waar een mini SSD toestandje mee ingebakken zit.
Je kunt ook een goedkopere Inspiron kopen en dan zelf een normale SSD inbouwen.

EDIT correctie: er staat "32GB mSATA SSD"
Ik weet niet precies wat het is en hoe het er uit ziet eigenlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/storage/Crucial/C400mSATA/_DSC0792.jpg

numero 3 is msata. Let erop dat:
http://www.notebookcheck....ion-Notebook.78323.0.html

Addendum (07.13.2012): Dell clarified that the mSATA interface will only be installed should the notebook be ordered with a SSD. Installing a mSATA-SSD in the available slot is therefore not possible since the interface is missing (just like in our test sample). The above is true only for the Inspiron-series; XPS and Alienware models come with a mSATA interface.
Het prijsverschil tussen de kale en de msata versie is € 56. Koop daar lekker een pricewatch: Samsung 830 series 128GB plus dvd caddy van zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info. Msata (minisata) is dus eigenlijk de naam van de connector en deze wordt gebruikt om een miniSSD aan te sluiten.
Pagina: 1