Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAwesomFace
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04 17:35
Hallo tweakers!

Ik ben van plan de MSI Z77A GD-80 te kopen en daar zit een thunderbolt op.
Is het allemaal nou wel zo snel en redelijk zoals ze het zeggen of is het weer iets wat ik vond van usb 3.0

Graag hoor ik van mensen die ervaring hebben met thunderbolt.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 17:14
Zelf onderzoek doen, perhaps..?

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wat vond je van USB 3.0 dan? Want dat vind ik een hele vooruitgang ten opzichte van USB 2.0, ik haal er makkelijk 90MB/s mee.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAwesomFace
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04 17:35
Naja usb 3.0 vond ik zelf niet echt een super vooruitgang. Ik vraag mij af of thunderbolt dat wel is en of mensen er al ervaring mee hebben op gebied van het daisy chainen van de thunderbolt devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In wat voor opzicht is Thunderbolt dan een vooruitgang? Of in vergelijking met wat? ;) Het is gewoon een nieuwe standaard er nog eens extra bij en ik zie niet snel veel apparaten op Thunderbolt uitkomen. Ik verwacht dan ook dat het dezelfde kant op gaat zoals Firewire dat doet, of dat het zelfs helemaal verdwijnt.

Meer informatie over Thunderbolt: Wikipedia: Thunderbolt (interface)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
MrAwesomFace schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:09:
Naja usb 3.0 vond ik zelf niet echt een super vooruitgang. Ik vraag mij af of thunderbolt dat wel is en of mensen er al ervaring mee hebben op gebied van het daisy chainen van de thunderbolt devices.
wat deed je er mee dan, want er zijn maar weinig toepassingen die de bandbreedte usb3.0 vol krijgen.

het enige dat ik me kan bedenken dat een gewone consument nog zou doen is als je een SSD extern aansluit, en dat is nogal een dure grap.

de kans is veel groter dat je tegen de limit aan liep van het apparaat dat je aan sloot op USB3.0 en daar gaat thunberbolt niks aan veranderen.

mijn ervaring met usb3.0 is erg goed. zeker gezien de lage prijs.
bijvoorbeeld mijn usb3.0 USB stick is echt enorm veel sneller ivm die op usb2.0 (beide uitgezocht om snel te zijn voor een betaalbare prijs) meer als 5 keer de leesnelheid (125MB/s) en meer als 7 keer de schrijfsnelheid(80mb/s).

[ Voor 28% gewijzigd door Countess op 24-07-2012 20:27 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06 14:39
Countess schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:23:
[...]

wat deed je er mee dan, want er zijn maar weinig toepassingen die de bandbreedte usb3.0 vol krijgen.

het enige dat ik me kan bedenken dat een gewone consument nog zou doen is als je een SSD extern aansluit, en dat is nogal een dure grap.
Daisychainen! Thunderbolt is ~3 keer sneller dan USB 3.0. Ofwel; USB 3.0 zal minder apparaten kunnen daisychainen met hoge snelheid dan thunderbolt. Ook heeft Thunderbolt video en audio, wat USB 3.0 niet heeft. Zo kan je dus met dezelfde poort een beeldscherm aansluiten, maar achter dat beeldscherm weer een HDD of SSD gedaisychained.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
SanderPS3 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:27:
[...]
Daisychainen! Thunderbolt is ~3 keer sneller dan USB 3.0. Ofwel; USB 3.0 zal minder apparaten kunnen daisychainen met hoge snelheid dan thunderbolt. Ook heeft Thunderbolt video en audio, wat USB 3.0 niet heeft. Zo kan je dus met dezelfde poort een beeldscherm aansluiten, maar achter dat beeldscherm weer een HDD of SSD gedaisychained.
ja het is leuk als docking station vervanging. en dat is het wel eigenlijk. maar de topic starter heeft het over een PC moederbord dus dat is niet wat hij zoekt.

en usb3.0 kan prima zowel video als audio aan (audio kost bijna geen bandbreedte) alleen een wat beperkte resolutie.

en anders bekeken: gezien de hoge kosten van Thunderbolt krijg je in totaal veel meer bandbreedte door meer USB3.0 aansluitingen te maken voor het zelfde geld als dat 1 Thunderbolt aansluiting kost.
dan komen daar de extra kosten van een Thunderbolt enabled apparaten nog bij en de dure kabels.

[ Voor 5% gewijzigd door Countess op 24-07-2012 20:36 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titelfix t=th

Sowieso:
Graag hoor ik van mensen die ervaring hebben met thunderbolt.
Graag zien wij dat je zelf op zoek gaat ipv zo naar ervaringen te vissen zonder enige zichtbare eigen inzet. Er is genoeg met de search te vinden. Dicht.

[ Voor 95% gewijzigd door dion_b op 25-07-2012 15:13 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

dion_b schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:49:
Titelfix t=th

Sowieso:

[...]

Graag zien wij dat je zelf op zoek gaat ipv zo naar ervaringen te vissen zonder enige zichtbare eigen inzet. Er is genoeg met de search te vinden. Dicht.
Dan moet je hem wel sluiten Dion :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh ja :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.