Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Snors
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 12:34
Allen,

Wij gebruiken hier een aantal WYSE WT3125SE terminals. Deze zijn al wat jaartjes oud maar het enige wat ze hoeven te doen is verbinding maken met een Windows Server 2003 Terminal server. Op deze server wordt er gebruik gemaakt van Mozilla Firefox om een web applicatie te openen. Het probleem wat ik ondervind is dat het scrollen van de pagina niet 'smooth' gaat maar heel laggy, eigenlijk onwerkbaar. Als ik vanaf mijn werkstation naar de server RDP is er vervolgens niks aan de hand.

Iemand enig idee of dit aan de WYSE terminal ligt of dat ik nog enige tweaks op de server zelf kan uitvoeren?

Specs van de WYSE terminal:
http://www.parkytowers.me.uk/thin/wyse/3125se/index.shtml

Het probleem is er niet altijd geweest maar sinds ongeveer 2 maanden. Ik heb al tussen de Windows Updates op de server lopen koekeloeren maar kan niks vinden wat met dit probleem te maken zou kunnen hebben.

Alvast bedankt!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verbinden de Wyse thinclients van buitenaf (VPN) of maakt het niet uit en zijn ze op kantoor ook laggy?

Het kan komen mogelijk door een slechte verbinding. Het kan ook zo zijn dat de applicatie grafisch te intensief is. Thinclients zijn geen krachtpatsers.

• Snors
CMD-Snake schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:18:
Verbinden de Wyse thinclients van buitenaf (VPN) of maakt het niet uit en zijn ze op kantoor ook laggy?

Het kan komen mogelijk door een slechte verbinding. Het kan ook zo zijn dat de applicatie grafisch te intensief is. Thinclients zijn geen krachtpatsers.
Thanks voor je reply, ze maken verbinding om een gigabit netwerk maar inderdaad ik vermoed zelf ook dat het aan de WYSE terminals ligt.. Zijn er nog mogelijke tweaks die dit zouden kunnen verhelpen? De webapplicatie is niet grafisch vormgegeven en bevat geen javascript of flash..

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je kan kijken of het uitmaakt om color depth te verminderen. Die staat standaard op 32-bits, zet je die terug naar 16-bits.

Verder de eye-candy :P uitzetten, als je daar al van mag spreken bij WS2003. Je kan kijken of er nog animatie van menu's, schaduws van menu's etc. aan staan over de rdp verbinding. Toch gaan de meeste settings van een terminal server verbinding uit van slechte verbinding en hoe je daar nog iets aan kan doen.

Overigens, waarom kunnen de gebruikers niet direct de web app benaderen?

Misschien ook geen gek idee om de Wyse te gaan vervangen. De simpelste laptops laten thinclients al ver achter zich. Tenzij je natuurlijk een dwingende reden hebt om thinclients te gebruiken.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En kijk even of er recente firmware is. Leveranciers willen nog wel eens verbeteringen doorvoeren zodat bepaalde protocollen wat beter presteren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Heb je de 3125s nog op WinCE draaien? Wij hebben er ooit een stel naar WTOS omgezet. Dat liep al een stuk lekkerder (is volgens mij ook langer doorontwikkeld).

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Snors
CMD-Snake schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:45:
Je kan kijken of het uitmaakt om color depth te verminderen. Die staat standaard op 32-bits, zet je die terug naar 16-bits.

Verder de eye-candy :P uitzetten, als je daar al van mag spreken bij WS2003. Je kan kijken of er nog animatie van menu's, schaduws van menu's etc. aan staan over de rdp verbinding. Toch gaan de meeste settings van een terminal server verbinding uit van slechte verbinding en hoe je daar nog iets aan kan doen.

Overigens, waarom kunnen de gebruikers niet direct de web app benaderen?

Misschien ook geen gek idee om de Wyse te gaan vervangen. De simpelste laptops laten thinclients al ver achter zich. Tenzij je natuurlijk een dwingende reden hebt om thinclients te gebruiken.
Het is meer de duurzaamheid, de WYSE thin clients kan vrij veel mee gebeuren voordat ze pas echt stuk gaan. Ik heb besloten om nieuwe thin clients aan te schaffen de T10 serie van WYSE met thinOS 7.1. Ben benieuwd :)!

Bedankt voor jullie input.
kraats schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:50:
Heb je de 3125s nog op WinCE draaien? Wij hebben er ooit een stel naar WTOS omgezet. Dat liep al een stuk lekkerder (is volgens mij ook langer doorontwikkeld).
Draait nog op WinCE inderdaad wel de laatste firmware geinstalleerd. Mag echter niks uitmaken, ik denk dat onze WYSE terminals hun beste tijd hebben gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Snors op 25-07-2012 16:53 ]

Pagina: 1