Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411444

Topicstarter
Ik heb momenteel een HTC Wildfire die me stilaan begint te ergeren door zijn traagheid. Een nieuwe is dus wel welkom.
Ik woon in Belgie dus hier zijn de prijzen wel wat hoger dus daarom het "Nederlandse" budget van +-350 euro

1) Welke zouden jullie in aanmerking laten komen. Mijn hoofd bezigheden met mijn gsm zijn mails checken, smsen/bellen, occasioneel een spelletje in de trein, muziek beluisteren en een beetje browsen. Waar ik vooral belang aan hecht is de batterijduur. Sommige modellen die in mijn achterhoofd spookten waren de HTC One V, Samsung GS2, Xperia S ...
Iemand die een van deze misschien heeft?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:53

Koppensneller

winterrrrrr

Misschien is de Galaxy Nexus een goede optie. Volgens mij is die te krijgen voor ongeveer 370 euro, hij heeft al Android 4.1 en is gewoon erg veel telefoon voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 10:00
Of een Galaxy S2, al dan niet tweede hands. ICS en nog geen JB, maar verder wel een beter toestel. Eigenlijk is elk topmodel van de vorige generatie nu een geschikte middenklasser.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
xperia s, heerlijk toestel, mooie foto's en snel genoeg voor de komende tijd. batterij si prima. maar goed wat zijn je verwachtingen van een smartphone. ik draai nu JB van cyanogen op mijn xperia s dus er zit een goed werkende versie an te komen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1) Ik kan natuurlijk ook vanuit Nederland een toestel laten komen via een van de online-shops. Ik neem aan dat deze geen problemen geven... (iemand misschien ervaring?)

2)@raydekok: Ik verwacht vooral van een smartphone dat ik hem zeker 1 a 1.5 dag kan aan laten met dataroaming ingeschakeld en langer zonder natuurlijk. Hij zou gewoon lekker moeten lopen en toch iet wat opslag ruimte moeten hebben (intern natuurlijk micro-SD's heb ik genoeg). Wat ik niet echt belangrijk vindt is de camera en gps

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26
nexus is voor ongeveer dat bedrag het meeste bang for buck + je hebt gelijk 4.1. Deze heeft echter geen sd slot, dus als dat belangrijk is, is de S2 een goede optie.

wat bedoel je met dataroaming? dit betekend namelijk data in het buitenland, maar wellicht bedoel je gewoon data via 2/3g aan of tethering..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Prulleman schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:42:
nexus is voor ongeveer dat bedrag het meeste bang for buck + je hebt gelijk 4.1. Deze heeft echter geen sd slot, dus als dat belangrijk is, is de S2 een goede optie.

wat bedoel je met dataroaming? dit betekend namelijk data in het buitenland, maar wellicht bedoel je gewoon data via 2/3g aan of tethering..
jeps dat wou ik zeggen. sorry foute woordkeuze :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:31
Heb zelf een Xperia S en ben er erg tevreden mee. Destijds voor deze telefoon gekozen vanwege de looks en het prachtige scherm (volgens mij nog altijd de hoogste DPI van alle smartphones).
Sinds ICS erop staat is het enige minpunt ook verdwenen, namelijk de accuduur. Met Android 2.3.7 hield hij het met moeite 22-24 uur vol, met ICS (afhankelijk van gebruik) 36 tot 60 uur (1.5 tot 2.5 dagen). Mijn record was 2 dagen 3u, met nog 15% over. Dit was wel bij zeer weinig gebruik.

Verder vind ik de micro-HDMI aansluiting erg handig; kabeltje in je telefoon, kabeltje in je tv en je kunt direct foto's, video's of games doen op je tv. Erg fijn als je b.v. even vakantiefoto's wilt laten zien aan familie of vrienden, kijkt toch wat makkelijker op de tv dan op een klein telefoonschermpje.

De Nexus heeft als voordeel dat hij al Jellybean heeft, wat weer een fikse vooruitgang is t.o.v. ICS. Echter, als je een beetje handig met roms flashen kan je ook al een beta van CM10 op een Xperia S zetten.

De Galaxy S2 heeft allang bewezen dat het een zeer goede telefoon is. Heb destijds niet voor deze gekozen omdat ik de looks en het scherm van de Xperia S mooier vond. De HTC One-X en Galaxy S3 waren ook opties voor mij, maar deze kwamen later uit en bleken aanzienlijk duurder.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het voordeel van de Nexus is natuurlijk ook dat je zonder custom rom altijd direct over de nieuwste updates beschikt. Daarnaast is het scherm groter, wat ikzelf een voordeel vind maar dat moet ieder voor zich bepalen. Ook is de Nexus iets goedkoper dan de Xperia. De camera is wel een stuk minder. Batterij van de Nexus is ook prima en net als de Xperia afhankelijk van het gebruik. Het is me 1x gelukt om 3.5 dagen te halen met minimaal gebruik. Met een uur per dag browsen, whatsapp en een paar telefoontjes +email sync zit je aan het eind van de dag op zo'n 40-55% batterij.
Pagina: 1