Multiple foto upload

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin90
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:09
Hallo Tweakers,

Tijdens mijn opleiding heb ik basis PHP gehad en dit probeer ik wat uit te bouwen door als hobby af en toe een website te bouwen.
Momenteel ben ik bezig met het bouwen van een website met diverse functionaliteiten, nieuwssysteem, agenda, etc. Nu wil ik op deze website een foto upload functionaliteit toevoegen. Zelf een tool bouwen zit er niet in wegens mijn beperkte kennis van programmeren, dus heb ik rondgekeken bij verschillende standaardtools.

De volgende tools heb ik bekeken:
  • SWFUpload
  • Plupload
  • Uploadify
De eerste twee heb ik al geprobeerd, maar daarbij krijg ik alleen foutmeldingen. Kent iemand goede start-ups van deze tools? Of eventueel nog een andere tool?

Ik zou graag willen dat een tool als volgt werkt:
  • Client side check welke grootte de foto heeft
  • Indien de foto te groot is, client side verkleinen
  • Thumbnail maken
  • Vervolgens de gegevens van de foto in een database zetten (bouw ik er zelf in)
Wie heeft er ervaring met een van bovenstaande tools of heeft een goed alternatief? Het hoeft niet allemaal voorgekauwd te zijn, maar een goede start-up is welkom!

Alvast hartelijk bedankt.

Groeten,
Edwin90

P.s. Ik zie dat ik het topic in een verkeerde categorie heb geplaatst, hoe verander ik dit O-)

[ Voor 3% gewijzigd door edwin90 op 24-07-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14

K-Jay

Klaas Jan

Voor mijn CMS maak ik gebruik van deze oplossing, gevonden n.a.v. deze blogpost.
De documentatie is vrij summier, maar ik heb het aan de praat gekregen met o.a. drag&drop, meerdere bestanden tegelijk, clientside filesize controle.
Het script stuurt de bestanden naar een php-script dat je zelf nog moet maken. Daarin kun je zaken als verkleinen, thumbnails en database regelen.
Ik heb zelf ook diverse andere oplossingen waaronder Uploadify geprobeerd, maar ben bij deze blijven hangen.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:18
Ik gebruik in mijn CMS Uploadify, maar dan wel de 2.x versie (met Flash). HTML5 zou beter zijn, maar dat werkt dus niet in IE7/8, zoals de oplossing van K-Jay, waarmee dan maar 1 bestand te uploaden is. Ideaal lijkt me html5 met fallback naar flash, zoals plupload.
Als ze blijven hangen is het bij uploadify meestal een probleem dat de het script niet goed gevonden wordt, of het script een error geeft (bijvoorbeeld geen schrijfrechten). Ook moet je met flash wat meer instellen voor je sessies/htaccess beveiliging werkt.

(Voor het php script om te uploaden/resizen/thumbnails maken, vind ik http://www.verot.net/php_class_upload.htm wel fijn werken. Werkt simpel en is makkelijk in te stellen om te resizen/croppen/watermerken etc.)

[ Voor 16% gewijzigd door Barryvdh op 24-07-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin90
Barryvdh schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:09:
Ik gebruik in mijn CMS Uploadify, maar dan wel de 2.x versie (met Flash). HTML5 zou beter zijn, maar dat werkt dus niet in IE7/8, zoals de oplossing van K-Jay, waarmee dan maar 1 bestand te uploaden is. Ideaal lijkt me html5 met fallback naar flash, zoals plupload.
Als ze blijven hangen is het bij uploadify meestal een probleem dat de het script niet goed gevonden wordt, of het script een error geeft (bijvoorbeeld geen schrijfrechten). Ook moet je met flash wat meer instellen voor je sessies/htaccess beveiliging werkt.

(Voor het php script om te uploaden/resizen/thumbnails maken, vind ik http://www.verot.net/php_class_upload.htm wel fijn werken. Werkt simpel en is makkelijk in te stellen om te resizen/croppen/watermerken etc.)
Thanks voor de reacties. Ik ga nog maar wat stoeien met plupload, In combinatie met de upload class die je gegeven hebt.

Overigens kreeg ik de laatste keer dat ik de code van plupload had gebruikt telkens de volgende melding:
You browser doesn't have Flash, Silverlight, Gears, BrowserPlus or HTML5 support.
Bij de voorbeelden op hun website krijg ik die melding niet. Kan dit ook te maken hebben met verwijzingen in de code?

[ Voor 5% gewijzigd door edwin90 op 24-07-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Zo te zien is dat de standaard melding voor het geval er niks aangepast wordt. Grote kans dat er een script niet goed geladen wordt. Je kan in Chrome bijv. met F12 je developer tools openen en dan in je console kijken of hij fouten geeft (bijv. scripts die hij niet kan laden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin90
Barryvdh schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:58:
Zo te zien is dat de standaard melding voor het geval er niks aangepast wordt. Grote kans dat er een script niet goed geladen wordt. Je kan in Chrome bijv. met F12 je developer tools openen en dan in je console kijken of hij fouten geeft (bijv. scripts die hij niet kan laden)
Had niet alle code overgenomen O-). Inmiddels kan ik de foto's uploaden oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
Dan zou ik even leren debuggen, anders wordt dit al helemaal een onmogelijke zaak voor je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinboss
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 21:15
Ik gebruik zelf plupload voor mijn CMS, heb toen ook wat rond zitten neuzen en uiteindelijk is de keus daarop gevallen.
Makkelijk te implementeren (goede documentatie) en als ik het zo zie voldoet het aan al jouw wensen.

Edit:

Meh lees net Barry's bericht pas, wel grappig ik gebruik ook plupload i.c.m. de php-class van verot.net :P
Barryvdh schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:09:

[ Voor 68% gewijzigd door Edwinboss op 28-07-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gisteren ontdekt (nog niets mee gedaan, maar ziet er interessant uit): filepicker.io

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Maar dan upload je het bestand dus niet naar je server, maar naar de server van filepicker.io Opzich wel een interessant idee, maar weet niet of dat ideaal is een CMSje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien ze een synchroniseer mogelijkheid bieden zou je eventueel dat ook kunnen implementeren? :)
Aan de andere kant is filepicker.io dan eigenlijk niets anders dan een CDN voor je documenten (zonder de sync). :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2012 12:43 ]

Pagina: 1