Hallo Tweakers,
Tijdens mijn opleiding heb ik basis PHP gehad en dit probeer ik wat uit te bouwen door als hobby af en toe een website te bouwen.
Momenteel ben ik bezig met het bouwen van een website met diverse functionaliteiten, nieuwssysteem, agenda, etc. Nu wil ik op deze website een foto upload functionaliteit toevoegen. Zelf een tool bouwen zit er niet in wegens mijn beperkte kennis van programmeren, dus heb ik rondgekeken bij verschillende standaardtools.
De volgende tools heb ik bekeken:
Ik zou graag willen dat een tool als volgt werkt:
Alvast hartelijk bedankt.
Groeten,
Edwin90
P.s. Ik zie dat ik het topic in een verkeerde categorie heb geplaatst, hoe verander ik dit
Tijdens mijn opleiding heb ik basis PHP gehad en dit probeer ik wat uit te bouwen door als hobby af en toe een website te bouwen.
Momenteel ben ik bezig met het bouwen van een website met diverse functionaliteiten, nieuwssysteem, agenda, etc. Nu wil ik op deze website een foto upload functionaliteit toevoegen. Zelf een tool bouwen zit er niet in wegens mijn beperkte kennis van programmeren, dus heb ik rondgekeken bij verschillende standaardtools.
De volgende tools heb ik bekeken:
- SWFUpload
- Plupload
- Uploadify
Ik zou graag willen dat een tool als volgt werkt:
- Client side check welke grootte de foto heeft
- Indien de foto te groot is, client side verkleinen
- Thumbnail maken
- Vervolgens de gegevens van de foto in een database zetten (bouw ik er zelf in)
Alvast hartelijk bedankt.
Groeten,
Edwin90
P.s. Ik zie dat ik het topic in een verkeerde categorie heb geplaatst, hoe verander ik dit

[ Voor 3% gewijzigd door edwin90 op 24-07-2012 10:33 ]