Nieuwe laptop in amerika?? Spoed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467242

Topicstarter
Beste mensen,
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop, nu ik mij tijdelijk in Amerika bevindt en hier in de winkel zag dat laptop's iets's goedkoper zijn dan in NL, leek mij dit een goed moment om een nieuwe laptop te kopen.

Ik had mij al redelijk georiënteerd hier en daar. maar ik vind het erg moeilijk om tot iets concreets te komen.
dit zijn een aantal laptops waar ik nu tussen twijfel
Nieuwe macbook pro 15 retina 1500 euro
Asus Zenbook UX31A-R4003V 1000 euro
en nog veel meer

Ik ben opzoek naar een laptop voor dagelijks gebruik voor school etc , verder hou ik ook van gamen maar ben ik geen actieve gamer. Het belangerijkste vind ik wel dat ik een BETROUWBARE laptop heb, ik heb nu bijv. een toshiba saturn A serie die ik al bijna 7 jaar heb en die het nog perfect doet.

-i7 3de generatie
- Goeie videokaart
- quad core

Dit zijn mijn belangrijkste eisen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zou ik echt waarderen .
Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten

Yessine.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 467242 op 24-07-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18

JT

VETAK y0

Je bent geen grafisch ontwerper dus dat heb je allemaal niet nodig? Wat heb je niet nodig, een goed scherm? Nogal onduidelijk. En noem eerst eens wat modellen op die daar te krijgen zijn inc prijs:
1.) Zo laat je zien dat je er zelf ook wat moeite in steekt
2.) Beschikbaarheid van modellen zal in de USA anders zijn dan hier, al is het maar om de uitvoeringen.

En je topic staat in het verkeerde forum.

Edit: ik zie dat je al 2 topics hebt gepost :/ Beetje overdreven :/

[ Voor 8% gewijzigd door JT op 24-07-2012 09:19 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 16:32
Hou er rekening mee dat als je weer terugkomt in Nederland, de douane je er mogelijk uitpikt en je alsnog BTW/invoerrechten/boete kan betalen, waarmee het geheel weer duurder uit komt. Verder zijn je garantiemogelijkheden wel een stukje minder: als de laptop in Nederland defect raakt, dan kan dat een probleem opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

vanaalten schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:25:
Hou er rekening mee dat als je weer terugkomt in Nederland, de douane je er mogelijk uitpikt en je alsnog BTW/invoerrechten/boete kan betalen, waarmee het geheel weer duurder uit komt. Verder zijn je garantiemogelijkheden wel een stukje minder: als de laptop in Nederland defect raakt, dan kan dat een probleem opleveren.
Oplossing: factuur, boekjes en cdtje per post naar huis sturen, doos+verpakkingsmateriaal weggooien. Laptop uitpakken en minimaal één keer gebruiken, zet er zelf wat op (achtergrond foto is overtuigend genoeg bijv). Haal die Intel/AMD en Windows stickers eraf. Op tweedehands/gebruikte producten worden geen invoerrechten gerekend. Extra overtuigend: dump de amerikaanse adapter en koop daar alvast eentje met euro-stekker.

Wat betreft garantie: veel fabrikanten hebben een wereldwijde service, daar kan je gewoon gebruik van maken. In sommige gevallen dien je dan uitgebreide garantie aan te schaffen. Houd er wel rekening mee dat in de EU je (meestal) langere garantie hebt (min. 2 jaar, afhankelijk van 'redelijke termijn') dan in andere continenten, de EU consumentenrechten vervallen/zijn niet van toepassing gezien je de laptop in USA koopt. Daarom is uitgebreide garantie wellicht sowieso een goed idee.

Kijk verder gewoon naar de NBBG's voor welke laptop je wil hebben en zoek de goedkoopste in jouw omgeving op.

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 24-07-2012 09:37 . Reden: verduidelijking ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
noes schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:35:
[...]

Oplossing: factuur, boekjes en cdtje per post naar huis sturen, doos+verpakkingsmateriaal weggooien. Laptop uitpakken en minimaal één keer gebruiken, zet er zelf wat op (achtergrond foto is overtuigend genoeg bijv). Haal die Intel/AMD en Windows stickers eraf. Op tweedehands/gebruikte producten worden geen invoerrechten gerekend. Extra overtuigend: dump de amerikaanse adapter en koop daar alvast eentje met euro-stekker.
Fraude (smokkel!) dus? Goed plan :F
De douane is niet achterlijk, als jij geen aankoopbon uit Nederland kan overleggen mag je gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:46

Sick Nick

Drop the top!

Als je gewoon 1 laptop bij je hebt EN je loopt bij terugkomst door de groene baan, dan zal je alleen factuur problemen krijgen als ze je ook uitpikken om je spul te laten zien. Die scan-controle waarbij ze je laptop in het bakje willen heeft namelijk geen drol te maken met de douane. Maar uiteraard blijft het officieel fraude dus zou het ook niet echt aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:12

dimako_

Vogel

@ hierboven,
Wat als je je macbook pro retina WEL in nederland had gekocht en wel had meegenomen naar VS.
Dan hoef je echt niet aankoopbon oid te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-06 12:55
dimako_ schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:42:
@ hierboven,
Wat als je je macbook pro retina WEL in nederland had gekocht en wel had meegenomen naar VS.
Je hoeft 'm niet te laten zien, maar als ze erom vragen geldt omgekeerde bewijslast en moet jij kunnen aantonen dat je 'm al had vóór je reis. Om die reden neem ik altijd een kopie van de bon mee van m'n horloge, Macbook Pro, iPad en fotocamera. Ze hebben me éénmaal gechecked en alles laten zien en ik kon gewoon doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste mensen erg bedankt voor de info die tot nu toe is gegeven en ik had idd ook al aan die methode gedacht van alle spullen weggooien en alleen laptop meenemen en de rest per post voor 20 dollar opsturen .

Ik heb in tussen zelf nog meer research gedaan en heb het stukje boven aangepast ik hoop dat jullie mij nu weer wat verder kunnen helpen

Many Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JT schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:12:
Je bent geen grafisch ontwerper dus dat heb je allemaal niet nodig? Wat heb je niet nodig, een goed scherm? Nogal onduidelijk. En noem eerst eens wat modellen op die daar te krijgen zijn inc prijs:
1.) Zo laat je zien dat je er zelf ook wat moeite in steekt
2.) Beschikbaarheid van modellen zal in de USA anders zijn dan hier, al is het maar om de uitvoeringen.

En je topic staat in het verkeerde forum.

Edit: ik zie dat je al 2 topics hebt gepost :/ Beetje overdreven :/
Beste JT, Ik heb indd me zelf in het eerste stuk niet goed beschreven en heb het daarom ook aangepast.
2de post proberen te verwijderen maar nog niet gelukt excuus .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Op tweedehands/gebruikte producten worden geen invoerrechten gerekend.
Op computers in het algemeen ook niet, dus daar hoef je het niet om te doen.

Het enige wat je moet betalen bij invoer van computers is BTW.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Wat betreft garantie: veel fabrikanten hebben een wereldwijde service, daar kan je gewoon gebruik van maken. In sommige gevallen dien je dan uitgebreide garantie aan te schaffen. Houd er wel rekening mee dat in de EU je (meestal) langere garantie hebt (min. 2 jaar, afhankelijk van 'redelijke termijn') dan in andere continenten, de EU consumentenrechten vervallen/zijn niet van toepassing gezien je de laptop in USA koopt. Daarom is uitgebreide garantie wellicht sowieso een goed idee.

Kijk verder gewoon naar de NBBG's voor welke laptop je wil hebben en zoek de goedkoopste in jouw omgeving op.
Geweldige reactie deze ga ik zeker gebruiken !! Dankje wel .
zou je me evt ook nog kunnen helpen met een laptop die aan mijn beschrijving voldoet dat zou helemaal geweldig zijn

PS : Waarvoor staat NBBG'S ? ( misschien stome vraag maar kon het niet direct op google vinden )
MVG

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 467242 op 24-07-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 11:15
Best Buy Guide. De N staat denk ik voor Notebook :P

Voor 1500 zou ik de retina nemen. Xtra RAM erbij en je hebt de mooiste laptop die je kunt kopen.

[ Voor 56% gewijzigd door ChrisLNFF op 24-07-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

>LAA
Anoniem: 467242 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:54:
[...]
PS : Waarvoor staat NBBG'S ? ( misschien stome vraag maar kon het niet direct op google vinden )
MVG
Notebook Best Buy Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
[...]

Sinds wanneer is het aanzetten tot illegale praktijken geoorloofd op tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze tip komt veel vaker voorbij. Denk dus niet dat het geoorloofd is maar eerder gedoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41

Reptile209

- gers -

dimako_ schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:42:
@ hierboven,
Dan staat er een serie/type/modelnummer op dat voor de Nederlandse markt bedoeld is, niet voor de Amerikaanse. Zeker van populaire electronica hebben ze daar vast wel lijstjes van.

Verder: hou even rekening met mogelijke garantie-problemen (carry-in bij een Amerikaanse winkel is niet zo handig als je straks weer thuis bent), dus merken met wereldwijde garantie hebben dan de voorkeur.

[ Voor 18% gewijzigd door Reptile209 op 24-07-2012 11:05 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
eL_Jay schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:44:
[...]

Sinds wanneer is het aanzetten tot illegale praktijken geoorloofd op tweakers?
^^ Dat.
En dan val je door de mand door je Amerikaanse stekker 8)
Je kan natuurlijk ook gewoon BTW betalen zoals het hoort, da's goedkoper dan de boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waar kost die MB Pro Retina 1500 euro dan? Op Apple.com vanaf 2200 dollar = 1816 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05 19:14
RemcoDelft schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:12:
[...]

^^ Dat.
En dan val je door de mand door je Amerikaanse stekker 8)
Je kan natuurlijk ook gewoon BTW betalen zoals het hoort, da's goedkoper dan de boete.
Hoezo door de mand vallen met een amerikaanse stekker? Als je naar amerika gaat lijkt het me logisch (heel logisch) dat je een amerikaanse stekker zou meenemen. (Of er daar een koopt) Hoe laad je anders je spul op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Met een convertor die je in NL koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447007

Of je koopt daar gewoon een EU stekker/oplader en/of batterij/accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:03
Dan staat er een serie/type/modelnummer op dat voor de Nederlandse markt bedoeld is, niet voor de Amerikaanse. Zeker van populaire electronica hebben ze daar vast wel lijstjes van.
Wat nou als je zegt: ik heb de laptop inderdaad gekocht in de US, toen ben ik naar NL gegaan, heb daar BTW betaald, ben nu weer op vakantie geweest in de US en neem 'm nu weer mee terug? :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:09
Richh schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 01:02:
[...]

Wat nou als je zegt: ik heb de laptop inderdaad gekocht in de US, toen ben ik naar NL gegaan, heb daar BTW betaald, ben nu weer op vakantie geweest in de US en neem 'm nu weer mee terug? :P
"Waar is uw douane stempel van die reis?" ;w Zeker bij reizen naar USA wordt dat bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... Op tweedehands/gebruikte producten worden geen invoerrechten gerekend. ...
Sinds wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Sinds nooit, want da's onzin.

Maar voor computerapparatuur geldt dat dus wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aghanim schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:21:
Waar kost die MB Pro Retina 1500 euro dan? Op Apple.com vanaf 2200 dollar = 1816 euro.
Ik studeer op het moment in amerika en ik krijg studenten korting dus dan kom ik uit op ongeveer 1800 dollar plus tax ongeveer 1949 dollar maar tax krijg ik als het goed is weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik zou als ik jou was ook de retina nemen voor 1500 euro, met een beetje mazzel kan je het als je dat zou willen over een jaar voor hetzelfde prijs 1500 doorverkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

RemcoDelft schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:38:
[...]

Fraude (smokkel!) dus? Goed plan :F
De douane is niet achterlijk, als jij geen aankoopbon uit Nederland kan overleggen mag je gewoon betalen.
Wie neemt er nu in godesnaam zijn aankoopbonnen mee op vakantie?
Serieus.

Nog een punt heb hem bij als handbagage gewoon in zo'n sleeve.
Verder wat is de termijn? Als ik een half jaar of jaar in het buitenland studeer en dat ding daar gebruik dan hoef ik er toch geen belasting over te betalen wanneer ik terug in NL kom?
In ieder geval deden ze niet moeilijk over mijn lens die ik gekocht had toen ik in het buitenland studeerde.
Ik werd er wel uitgepikt (had 2 koffers bij) maar het maakte allemaal niet zoveel uit.

[ Voor 31% gewijzigd door icecreamfarmer op 25-07-2012 09:02 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 467242 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 03:19:
[...]

Ik studeer op het moment in amerika en ik krijg studenten korting dus dan kom ik uit op ongeveer 1800 dollar plus tax ongeveer 1949 dollar maar tax krijg ik als het goed is weer terug
Mooi en aardig maar flikekr daar dan wel het bonnetje van weg.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1