[OpenBSD] MAC-adres spoofen...

Pagina: 1
Acties:

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Topicstarter
Ik wil m'n MAC-adres van m'n netwerkkaart spoofen onder OpenBSD (2.8). Dit omdat die stomme modems van :rSlowneraDrama op je MAC-adres checken.:(
Nu is het met deze surfplankmodems mogelijk het opgeslagen MAC-adres te verversen dmv het resetten van je modem (voor degenen die er wat aan hebben en het nog niet wisten). Op deze manier hoef ik alleen het UTP-stekkertje uit m'n server te trekken en in m'n Windhoos bak te douwen als ik wil checken of de :rSlowneraDrama verbinding f*cked up is of dat het aan m'n server ligt.

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

kan het niet gewoon met een dosutil? 3com kaartjes kan dat geloof ik mee.

onder bsd weet ik overigens niet, maar ik ben voor linux zoiets tegen gekomen als: dhcp send-clientID 1:xx-xx-xx-xx (met die x-jes je mac adres) (maar dat is voor @home geloof ik)

Verwijderd

hw class address

Set the hardware address of this interface, if the device driver supports this operation. The keyword

must be followed by the name of the hardware class and the printable ASCII equivalent of the hardware address.

Hardware classes currently supported include ether (Ethernet), ax25 (AMPR AX.25), ARCnet

and netrom (AMPR NET/ROM).

ifconfig :)

maaruh