[iCloud] Agendapunten verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Ik maak gebruik van zowel iCal op mijn iPhone 4 alsmede op mijn MBP. Soms zet ik agendapunten in de één en soms in de ander. iCloud synchroniseert ze beiden, lekker handig.

Behalve dan dat iCloud soms willekeurig afspraken in beide delete, zowel in de toekomst als in het verleden. Heel erg lastig omdat ik zo afspraken vergeten kan en mijn agenda nu niet meer betrouwbaar ingezet kan worden voor mijn urenboekhouding. Ik zit er al aardig mee in de stress omdat ik van sommige dagen echt mijn uren niet meer weet uit mijn hoofd en iCloud deze dus heeft opgelost in de dunne lucht.

Hoe kan ik voorkomen dat iCloud agendapunten wist zonder mijn toestemming? Ik wil alleen dat iCloud toevoegt en wijzigt als ik iet toevoeg en wijzig en alleen maar wist als ik iets wis, dus wanneer ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien een setting probleem?

Kijk eens op:
https://discussions.apple.com/message/17722208#17722208

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Neen, dit is totaal iets anders, dat is een logische setting die ik ook heb (tot een jaar oud). Ik heb het over recente agendapunten temidden van andere punten, en ook punten in de toekomst.

Ik ben dit topic begonnen omdat het me net nog overkwam. In mijn agenda op de telefoon had ik vorige week allerlei punten gezet, ook in afgelopen weekend. Nu opende ik net mijn iCal op de laptop en *POEF* ik zie de punten in dit weekend verdwijnen. Ook zijn ze ineens verdwenen op mijn telefoon. Nu weet ik dus niet meer hoeveel uur ik dit weekend gewerkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Kleine correctie: Ik heb "Synchroniseer" op "Alles" staan. Hij zou dus sowieso niks zomaar mogen weghalen. Bovendien heb ik het dus op beide apparaten. Soms zie ik op mijn telefoon ineens spontaan afspraken verdampen (en als ik dan wil kijken op mijn laptop om te zien welke afspraak dat het was is die daar dus ook weg) en soms verdampen ze dus terwijl ik iCal op mijn laptop kijk. Dit gebeurt overigens wel als ik net het programma open of als ik net op een nieuwe maand kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zoek eens op de omschrijving van de activiteit, zijn ze niet verplaatst (om wat voor vreemde rede dan ook)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Neen, ze zijn echt weg. Het is alsof iCloud ad hoc data cherrypickt en ze eruit mietert, never to return again...

Ik krijg er een beetje angst van want dit kan me geld gaan kosten als ik een afspraak mis hierdoor. Twee weken geleden had ik bijna zo'n voorval, gelukkig wist ik toen zeker dat mijn agenda niet zo leeg was als mijn telefoon mij plots voorspiegelde, maar ik heb eigenlijk geen zin een papieren agenda er bij te kopen om de afgelopen 5 jaar offline zeker te stellen en de aankomende jaren ook vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn idee zou ik dan sowieso niet meer vertrouwen op de ical agenda,dat is helaas het nadeel van als het digitaal is,het kan ineens verwidjert worden door een fout in software,ect

Ik gebruik de ical agenda ook wel,maar ik zou het niet willen inzetten voor zakelijke doeleinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Nou, vóór iCloud was het behoorlijk betrouwbaar.
Pagina: 1