Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
M'n moeder heeft sinds april 2010 een Sony PRS-600 eReader, deze was na 7 dagen alweer omgeruild via BCC (op advies van Sony) omdat deze in zonlicht vervaagde. Nu, 2 jaar later, heeft de eReader weer hetzelfde probleem, klein beetje direct zonlicht, en hij vervaagd compleet.

De garantie is dus met een paar maanden verlopen, maar toch heeft m'n moeder Sony gebeld omdat dit een bekend probleem is (zie hier en hier). Helpdesk medewerker wist te vertellen dat de computer aangaf nog nooit zo'n melding gehad te hebben (al hebben we eerder dit gemeld bij Sony...)

Al met al komt het er op neer dat Sony hem alleen wilt repareren voor >150 euro.

Voordat ik bij Sony nog een poging waag is mijn vraag aan jullie of dit onder 'het recht op een degelijk product' valt? Om te kunnen oordelen wat je van een product kan verwachten moet je kijken naar: de prijs, het merk en de staat waarin hij verkocht is (aldus Consuwijzer). De eReader is van Sony, kostte 310 euro en was nieuw. Hij zou het dus wel wat langer uit moeten houden, lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 16:48
Google "Sony prs-600 fading", zet het op je reader en je kan urenlang (binnen) lezen hierover :). Sony heeft blijkbaar opdracht om eerst te antwoorden van niets te weten dat was ook zo bij de huidige versie die vaak en veel op tilt ging.

Wel vreemd dat het na 2 jaar optreedt aangezien het in het display type schijnt te zitten waardoor je er of wel of geen last van hebt, en niet pas na 2 jaar. Maar je moeder zal niet al die tijd binnen hebben gelezen lijkt me.

310 euro lijkt superduur nu, maar was destijds de gangbare prijs. Dat verklaart misschien wel de dure reparatiekosten, Sony stopt na een jaar met productie van een model waardoor de prijs van onderdelen niet echt gezakt is, en ze moet voor toekomstige reparaties dus dure onderdelen op voorraad houden.
Je moet 150 euro misschien in die context plaatsen en dan is het ook weer niet exorbitant hoog. Als een recente reader van 129 euro nu voor 60 gerepareerd wordt hoor je er ook niemand over (geen idee waar ze het nu voor doen overigens).

Mijn ervaring is tot nu toe dat de consumentenbond/wijzer altijd heel hard roept over levensduur en je rechten daarbinnen, maar ik lees zelden (of nooit) dat iemand daarmee iets bij een fabrikant voor elkaar heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Garantievragen hebben niets met tech te maken, dus ik schop je topic naar Shopping Forum en pas de titel even aan.
WaterFire schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:38:
Mijn ervaring is tot nu toe dat de consumentenbond/wijzer altijd heel hard roept over levensduur en je rechten daarbinnen, maar ik lees zelden (of nooit) dat iemand daarmee iets bij een fabrikant voor elkaar heeft gekregen.
Dat idee heb ik ook. Met die vage garantieregels weet niemand waar hij aan toe is en ben je, als je geen zin hebt om ruzie te maken met de winkel, aangewezen op de (te korte) fabrieksgarantie.

Als men nou gewoon een verplichte minimumtermijn opgaf in plaats van dat loze "recht op deugdelijke product" :/

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 26-07-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

beany

Meeheheheheh

Je moet daar ook niet mee bij een fabrikant aankomen. De winkel waar je hem hebt gekocht, daar moet je zijn. Die moet aan regeltjes voldoen, daar heb je tenslotte een koopovereenkomst mee.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Ik heb het voor elkaar gekregen bij Del. De ene fabrikant doet het wel en wilt haar klanten tevreden houden, de andere doet er niet zoveel moeite voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Painore schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 04:25:
[...]

Ik heb het voor elkaar gekregen bij Del. De ene fabrikant doet het wel en wilt haar klanten tevreden houden, de andere doet er niet zoveel moeite voor.
Ik heb het al vaak voor elkaar gekregen, maar niet bij de fabrikant maar de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Jij hebt niks met Sony te maken, maar met de winkel. Sony geeft uitsluitend fabrieksgarantie of heeft in sommige gevallen een coulanceregeling, die ze overigens gewoon ontkennen zodra je er aanspraak op wilt maken buiten de reguliere fabrieksgarantie.
Pagina: 1