Java webstart unable to load resource afh. van netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Hoi,

Curieus probleem met een java-toepassing. Bij het thuis openen van het jsp-bestand vanuit IE of FF krijg ik bij "Downloading application" na enkele seconden de fout "Invalid jar file" (java.io.IOException: Invalid jar file), of bij "Verifying application" de melding "Unable to load resource" (com.sun.deploy.net.FailedDownloadException: Unable to load resource = Exception, java.util.zip.ZipException: ZIP file must have at least one entry
= Wrapped exception). De melding Invalid jar file kan ik onderdrukken door wanneer deze optreedt met javaws -uninstall de cache te wissen, dus dat is tot daar aan toe. De Unable to load resource-melding treedt alleen op wanneer ik met de vaste Ziggo-internetverbinding probeer te openen, maar niet wanneer mijn PC/laptop via tethering de 3G-verbinding van mijn mobiele telefoon gebruikt. Zodra deze melding is voorgekomen volgt de Unable to load resource-foutmelding direct bij iedere nieuwe poging de toepassing te openen, todat met javaws -uninstall de cache is opgeschoond.

Deze fouten treden met zowel JRU 6.14 als 6.22 op. Er is een nieuwere versie, maar die wordt door de applicatie niet ondersteund. Het feit dat met een internetverbinding via de mobiele telefoon een en ander wel werkt doet me echter vermoeden dat het probleem niet primair bij JRU ligt. Recentere versies lossen dit probleem ook niet op, zo bleek toen ik met de meest recente versie van JRU probeerde.

Bij de instellingen van Java heb ik de Proxy settings aangepast van "Use browser settings" naar "Direct connection", omdat dit mogelijk een oorzaak van deze fout kan zijn. Dit biedt geen soelaas. Ook het instellen van een (werkende) proxyserver verhelpt het probleem niet. Het IP-adres van de PC/laptop instellen als demilitarised zone in de router idem. Verder ook met de ICT-afdeling van de aanbieder dit probleem niet kunnen oplossen, omdat > 1k gebruikers deze problemen niet ondervinden en het met een andere internetverbinding wel werkt. Dit laatste is de reden dat ik het topic in dit subforum open. Ik hoop dat ik met jullie hulp wel kan achterhalen waar het probleem zit en een oplossing kan vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 23-07-2012 22:10 ]