Laptop on the cheap

Pagina: 1
Acties:

• scarback
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-11 06:26
Ik heb thuis een prima desktop staan, een vrij forse laptop (17") en een ipad. Ik moet alleen af en toe op reis voor mijn werk (paar keer per jaar), waarbij het makkelijk zou zijn een laptop te hebben die makkelijk meekan (dus niet de desktop of 17" laptop) maar waarmee je ook gewoon kunt typen en een ppt kan laten zien (dus liever niet de ipad).

Nu staan hier bij het aankoopadvies wel veel adviezen voor relatief dure laptops, maar ik ben op zoek naar een kleine laptop, met acceptabele prestaties, en dan zo goedkoop mogelijk. Maaaar, prijs kwaliteit is vooral belangrijk, dus veel beter voor een klein beetje meer geld is acceptabel.

Belangrijkste eisen van belangrijk naar onbelangrijk:
1 klein
2/3 goedkoop
2/3 acceptabele specs
4 vga uitgang
5 licht
6 stevig

Iemand ideeen?

Alvast bedankt!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021

• scarback
Bedankt, maar 500E is al aardig aan de prijs voor een 4e pc die ik amper gebruik. Tweakers is natuurlijk niet echt de gemeenschap voor goedkope troep, maar ik dacht meer aan rond de 300, liefst minder. Misschien moet ik de vraag bijstellen naar: is dat uberhaupt nog wat?

Verwijderd

scarback schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:28:
Bedankt, maar 500E is al aardig aan de prijs voor een 4e pc die ik amper gebruik. Tweakers is natuurlijk niet echt de gemeenschap voor goedkope troep, maar ik dacht meer aan rond de 300, liefst minder. Misschien moet ik de vraag bijstellen naar: is dat uberhaupt nog wat?
Het hangt natuurlijk erg af van de specs, wat vind jij acceptabele specs?
Verder denk ik dat je in deze prijs klasse sowieso maar 2 keuzes hebt. Kijken naar een EeePC of 2e hands.

• scarback
Wat betreft de specs: de 17" laptop die hier staat is eigenlijk net te traag voor comfort, maar met een verse windows en weinig programmatuur moeten vergelijkbare specs wel draaglijk zijn denk ik.

Wat heb ik nu dan: een toshiba satellite p200-15h
Een Asus EEEPC 1025C Grey-Atm-N2800 a 320 E lijkt me vergelijkbaar (alleen minder RAM maar ddr2 vs ddr3)
Een Lenovo Lenovo B570E2 N2F24MH a 390 E lijkt me beter (maar ook weer een beetje boven het gewenste budget)

Met 2e hands heb ik eigenlijk geen ervaring, zal toch eens kijken idd
is dit wat: V&A aangeboden: acer aspire one 522 (met amd c60)

[ Voor 12% gewijzigd door scarback op 23-07-2012 20:58 ]

Verwijderd

scarback schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:47:
Wat betreft de specs: de 17" laptop die hier staat is eigenlijk net te traag voor comfort, maar met een verse windows en weinig programmatuur moeten vergelijkbare specs wel draaglijk zijn denk ik.

Wat heb ik nu dan: een toshiba satellite p200-15h
Een Asus EEEPC 1025C Grey-Atm-N2800 a 320 E lijkt me vergelijkbaar (alleen minder RAM maar ddr2 vs ddr3)
Een Lenovo Lenovo B570E2 N2F24MH a 390 E lijkt me beter (maar ook weer een beetje boven het gewenste budget)

Met 2e hands heb ik eigenlijk geen ervaring, zal toch eens kijken idd
is dit wat: V&A aangeboden: acer aspire one 522 (met amd c60)
De laptop uit de vraag en aanbod is ook een EeePC. Wij kunnen verder moeilijk voor jou oordelen of het voldoende is zonder dat we weten wat je eisen zijn. Vertel bijvoorbeeld eens waar je hem voor gaat gebruiken, wat voor programma's ga je erop draaien?

• scarback
Sorry; de laptop wordt gebruikt voor kleine office taken (notulen typen, powerpoint tonen/eventueel bewerken) en een beetje surfen/skypen met het thuisfront.

Het is een laptop die meegaat naar buitenlandse vergaderingen en moet dus alleen wat officetaken doen en me 'savonds een klein beetje vermaken. Windows versie maakt niet uit. Batterijduur is niet extreem belangrijk. Wifi en een VGA uitgang zijn wel noodzakelijk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

2e hands dell ofzo ?

http://www.ziezotec.nl/la...centrino-1.83ghz-242.html

200 euro, leuke dingetjes, ik typ er nu ook mee (ouwe van vorige baan)

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 23-07-2012 21:12 ]

Iperf

Pagina: 1