Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2.1 op 7.1 of 5.1 home cinema set?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een home cinema set. Nu heb ik geen zin om door het huis allerlei snoeren te gaan trekken voor de rear speakers. Dus ben ik voor een 2.1 home cinema set aan het kijken. Nu is mijn vraag als ik een 5.1 of 7.1 versterker koop, kan ik deze dan ook aansluiten als 2.1 en heb ik dan gewoon de 2.1 effecten?

Zo ja heeft iemand suggesties voor een goede maar betaalbare versterker + speakers rond de €1000,-

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Schopje naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Om je vraag dan meteen te beantwoorden: je stelt in de receiver in hoe veel en welke speakers je aan hebt gesloten waarmee de receiver de inkomende audio terug brengt naar dat aantal. Dus een 2.1 set aansluiten op een 11.4 receiver kan gewoon werken.

Verder is er op de vraag geen antwoord te geven aangezien je nogal karig bent met de eisen waar de set aan moet voldoen. Alleen de prijs en 2.1 wordt genoemd, maar meer niet. Wat zijn de andere eisen? Denk aan het aantal HDMI-ingangen, HDMI 1.4 of HDMI 1.3, netwerk, USB, et cetera. Idem met de speakers: vloerstaanders, monitoren?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het is wel zonde om een 5.1 of 7.1 versterker te kopen als je toch maar twee kanalen daarvan gaat gebruiken.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57

mr.paaJ

generatie cmd+z

inderdaad, zeker omdat de stereokwaliteit van de goedkopere receivers doorgaans een stuk minder is dan van echte stereoversterkers.
Dan zou ik eerder naar bijvoorbeeld een Onkyo A5VL stereoversterker kijken (heeft digitale ingangen om hem op je TV aan te sluiten) en een paar leuke zuiltjes/monitoren, eventueel aangevuld met een actieve sub maar dat is vaak niet eens écht nodig.
Ga speakers vooral zelf luisteren.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Met het risico dat je straks toch graag naar 5 of 7 wilt en met een stereo versterker meteen klem zit.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:41
Hij wil zoals die zegt gewoon een goeie homecinema set en geen draden trekken naar de rear speakers. Daarom kijkt hij naar een 2.1 set. Denk niet dat hij een stereo versterker wil.
Er zijn ook complete 5.1 sets met draadloze rear speakers. Heb ze nog nooit gehoord en weet dus niet hoe de kwaliteit daar van is?

Verwijderd

Ik ken alleen die Samsung/LG sets met draadloze rear speakers. Aan de betreffende speaker te zien is dat geen kwaliteitsspeaker (erg dun en langwerpig) en voor zover ik weet zijn die speakers niet draadloos. Er zit geloof ik een draad aan de speaker die naar de andere speaker/stopcontact moet. Weet het niet zeker maar dacht zoiets ooit gelezen te hebben.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57

mr.paaJ

generatie cmd+z

Een stereoversterker + subwoofer ís toch 2.1? Met €1000 kun je daar veel meer kwaliteit uithalen dan een 2.1 cinemasetje (Harman Kardon, Bose?!) of een 5.1 versterker die je niet voor surround gebruikt.

-
De draadlozeset van Sony komt in ieder geval met een extra draadloos versterkertje dat je achterin kunt plaatsen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:41
Maar als hij op zoek is naar een stereoversterker + subwoofer (2.1)
Waarom vermeld hij dan dat hij geen draden wil trekken voor een 5.1 homecinema set?

Dus zoals Fear ook al zegt, als onze TS ff wat meer eisen vermeld kan hij ook beter geholpen worden.
Pagina: 1