Samsung 2.5" SATA notebook harddisks na 2.5 jaar defect ?

Pagina: 1
Acties:

• nvana_30
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-01 16:17
Hallo mede Tweakers,

Komt het bij jullie meer voor dat 2.5" Samsung SATA notebook harddisks na ongeveer 2.5 jaar het loodje leggen ? Ik heb nu inmiddels de 2e defecte te pakken van de 6 stuks die ik heb.

Het typenummer is HM320JI.

De meeste notebook harddiskjes (WD, Seagate) van 5 jaar en ouder doen hun werk nog prima.

Vind het een vreemd feit dat ze zo precies na de garantie periode defect gaan 8)7

Arno

Verwijderd

Ja, daarom heten het ook 2.5 schijven. 8)7

Natuurlijk is het toeval. Of althans, het kan aan jouw situatie liggen. Bijvoorbeeld een laptop die te weinig koeling biedt aan de notebookschijven, en deze zeer hoge temperaturen bereiken.

En wat bedoel je precies met defect? Spint hij helemaal niet meer op, of heb je gewoon bad sectors enzo?

Notebook HDDs in slecht gekoelde laptops ontwikkelen vaak snel bad sectors door excessief hoge temperaturen (55-70 graden). Je kunt kijken naar je SMART data als dat nog lukt wat de hoogste temperatuur is geweest die door de schijf zelf is geconstateerd.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:24

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Het is een complot, 'ze' hebben die disks zo getweaked dat ze net buiten de garantie periode stuk gaan. Alleen bij jou. Maar niet verder vertellen, ik denk dat we gevolgd worden.

[ Voor 170% gewijzigd door Q op 23-07-2012 20:35 ]