Volgende prijsdaling NVIDIA

Pagina: 1
Acties:

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 13:37
Weet iemand om de x aantal maanden hoevaak Nvidia zijn prijzen laat zakken voor bepaalde serie videokaarten? Ik vraag me namelijk af wanneer de volgende prijsdaling komt voor de gtx 580 en gtx 670.

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-03 18:22
Balen, mijn glazen bol is net kapot, gelijk een nieuwe besteld ;)

Als mensen al weten wanneer die prijsdaling is, kan NVIDIA de prijs beter gelijk laten zakken. Nvidia verkoopt dan geen enkele kaart meer totdat de prijs daadwerkelijk gezakt is. Zeker met het huidige internet is informatie snel overal beschikbaar.

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 13:37
EnerQi schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:30:
Balen, mijn glazen bol is net kapot, gelijk een nieuwe besteld ;)

Als mensen al weten wanneer die prijsdaling is, kan NVIDIA de prijs beter gelijk laten zakken. Nvidia verkoopt dan geen enkele kaart meer totdat de prijs daadwerkelijk gezakt is. Zeker met het huidige internet is informatie snel overal beschikbaar.
Ik bedoel meer: ik zoek een equivalent van de tick tock methode van Intel maar dan voor videokaarten....

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:04
ATI is net (alweer) gezakt met de prijzen van de 7850/7950/7970, als de 670/680 dan niet meer verkocht worden zullen die waarschijnlijk zakken in prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door PCBaas op 23-07-2012 23:01 ]

5700X | RX 6600

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Precies, als er een beter alternatief is, en "niemand" de oude serie wil hebben, laten ze de prijs zakken.

De kaarten zijn dan ook niet meer echt interessant voor het brede publiek, behalve voor de enkeling die een tweede kaart in het systeem gaat zetten.
Daarnaast zijn er ook mensen die altijd het laatste van het laatste willen, komt er een betere serie gooien ze de "oude" eruit en kan je de kaart met goede korting in V&A vinden.