Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuwe laptop voor multifunctioneel gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen, ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en kwam na wat zoeken terecht op dit forum en dacht dat jullie me wel van goed advies kunnen voorzien.

Ik heb momenteel een acer aspire 5920G en een aantal letters op het toetsenbord laten zich pas geleden moeilijk aanslaan. Ik zou mijn toetsenbord kunnen vervangen, maar ik vrees dat ik op den duur wel meer kan laten vervangen op die manier. Hij is nu ruim 4 jaar oud.

Waar ik naar op zoek ben is als volgt:
- een laptop met redelijk goede videokaart (als het kan minimaal GeForce 540M) aangezien ik af en toe wel een spel wil spelen
- een degelijk scherm (resolutie vooral)
- een snelle processor (klokfrequentie van minimaal 2 Ghz dacht ik zo)
- goed intern geheugen (maar dat is eventueel uit te breiden)
- stevig (goede behuizing), maar niet te zwaar. ik wil hem graag mee kunnen nemen naar school en buitenlandse stage.

Dus kortom: gamen, films, werk en studie. Mijn budget is 500 euro.

Nu kwam ik zelf op deze terecht: http://nl.hardware.info/p...n-brown#tab:specificaties

Nu vroeg ik me af of jullie betere laptops kennen voor eenzelfde prijs. En misschien wat tips waar ik nog meer op moet letten. Alvast bedankt voor de adviezen :)

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-11 03:28
Kan je voor dat geld geen i5 halen, lijkt me een betere investering, er even vanuit gaande dat je er ook weer 4 jaar mee wilt doen..hoe krap zit je met je budget?

Verwijderd

Topicstarter
Het is meer een richtlijn. Mocht er een laptop zijn die in jullie ogen veel beter is maar wel iets duurder is zou ik er zeker naar willen kijken. Ik heb niet zo veel verstand van computers. Wat is het verschil tussen een i3 en i5? En waar ga ik dit verschil in merken?

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Voor €500 heb je niet veel keuze.

MEDION® AKOYA® P7618 - €480

http://www.medion.com/be/...63A1?category=notebook_13

Als je kwalitatief iets beter wilt zal je toch met een budget van 700-800 euro moeten komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken het hele merk medion niet erg goed. Is het een goed merk? Van Acer wordt gezegd dat het niet heel goed is maar mijn aspire heb ik 4 jaar intensief gebruikt. Iemand hier ervaring met Medion?

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik weet niet hoe het nu zit met de kwaliteit van Medion, het is overgenomen door Lenovo(IBM).

Vroeger haalde Medion zijn pc's van bij Wistron, een bedrijf uit de Acer groep.
De kwaliteit was toen om te huilen.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
bambinodekat schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:32:
Ik weet niet hoe het nu zit met de kwaliteit van Medion, het is overgenomen door Lenovo(IBM).

Vroeger haalde Medion zijn pc's van bij Wistron, een bedrijf uit de Acer groep.
De kwaliteit was toen om te huilen.
Je kan kwaliteit niet beoordelen op basis van het merk, alleen op basis van het model. Ik vind een budget van 500 euro inderdaad ook erg krapjes als je echt aan alle punten wilt gaan voldoen. De resolutie kun je zowiezo weglaten. Want beter dan HD+ op 15" ga je niet vinden. Laat staan de andere kwaliteitspunten van het scherm (kijkhoek, schermhelderheid, kleurenwaarden etc.)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik begrijp het. Stel ik doe er 100 euro bovenop. Dan zou dat niet echt een wezenlijk verschil maken of wel? Dan moet ik al gauw naar 700-900 euro toe wat bambinodekat zei. Dat wordt me dan iets te gortig, vooral omdat ik niet continue zit te gamen of films te kijken.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:35:
Hoi iedereen, ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en kwam na wat zoeken terecht op dit forum en dacht dat jullie me wel van goed advies kunnen voorzien.

Ik heb momenteel een acer aspire 5920G en een aantal letters op het toetsenbord laten zich pas geleden moeilijk aanslaan. Ik zou mijn toetsenbord kunnen vervangen, maar ik vrees dat ik op den duur wel meer kan laten vervangen op die manier. Hij is nu ruim 4 jaar oud.

Waar ik naar op zoek ben is als volgt:
- een laptop met redelijk goede videokaart (als het kan minimaal GeForce 540M) aangezien ik af en toe wel een spel wil spelen
- een degelijk scherm (resolutie vooral)
- een snelle processor (klokfrequentie van minimaal 2 Ghz dacht ik zo)
- goed intern geheugen (maar dat is eventueel uit te breiden)
- stevig (goede behuizing), maar niet te zwaar. ik wil hem graag mee kunnen nemen naar school en buitenlandse stage.

Dus kortom: gamen, films, werk en studie. Mijn budget is 500 euro.

Nu kwam ik zelf op deze terecht: http://nl.hardware.info/p...n-brown#tab:specificaties

Nu vroeg ik me af of jullie betere laptops kennen voor eenzelfde prijs. En misschien wat tips waar ik nog meer op moet letten. Alvast bedankt voor de adviezen :)
Met jouw wensen kom ik met snel filteren op deze modellen uit : http://twk.rs/c7M/l0 Puur naar de specs gekeken is dit pricewatch: Acer Aspire 5755G-52456G50Mn wel een aardige keuze.

Verwijderd

Met creatief kortingsbonnen gebruik heb je ook de inspiron 15R SE met i5 en HD 7730m. Die is 50-20% sneller in dan GT 540m/630m als ik http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html mag geloven (al zijn er slechts 3 met beide GPU's getest).

Dat is ook meteen de goedkoopste met een goed scherm: € 679 met i5 en 1080p. Als je nog een stap hoger wil zit je meteen aan de pricewatch: Asus N56VM-S4050V of nog duurdere variant met GT 650m

Edit: ik kom net pricewatch: Medion Akoya P6631 (30012592) tegen. Die ziet er ook erg goed uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 23:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die medion akoya P6631 ook op het oog. Er zijn geen notebooks te vinden met dezelfde specs voor een lagere prijs. Volgens mij heb ik wel waar voor mijn geld en overstijg ik niet eens mijn budget. Ik ben er wel uit dan. Bedankt voor het meedenken. Ik ben zelf namelijk niet zo'n expert hierin ;)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Die Medion is zeker een mooie machine. Veel plezier ermee enne... vergeet niet een productreview te maken als je 'm hebt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de medion akoya P6631 binnen. Ik erger me nu al bont en blauw aan het toucpad wat behoorlijk stroef is. Die van mijjn acer aspire was echt 'smooth'. Is hier iets aan te doen?

Als ik mijn laptop wat beter 'ken' zal ik hier een review posten.
Pagina: 1