Toon posts:

asus p2b temp sensor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asus 2pb op de kop getikt , daar draait nu een PIII 700 fcpga met een converter dus , ik moet de cpu op 1.8 volt aan de core laten draaien en dat is ook geen probleem , nu kun je op de p2b een sensor aansluiten die de temperatuur meet van de cpu , mijn vraag is dus waar plak ik die sensor vast op de cpu ? ik bedoel wat zou de meest ideale plek zijn zodat ik een zo precies mogelijk gemeten temperatuur zie van de cpu.

groet rppr.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

je kan em ook ff zelf maken, een thermistor kan nooit veel kosten, paar pieken ofzo.
als je die van asus koopt ben je namelijk gelijk een paar tientjes kwijt.
http://www.orinthical.com/Articles/thermal/thermalsensor.html

stick the sensor near the middle edge of the Intel boxed processor heatsink with fan (middle) or to either the upper or lower edge of the Celeron heatsink (right)

WARNING! Do not insert the sensor between the processor and heatsink, otherwise, it will cause damage to the P2T-Cable

http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/Pentiumpro/Thermal/

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 16:25 schreef RppR het volgende:
ik heb een asus 2pb op de kop getikt , daar draait nu een PIII 700 fcpga met een converter dus , ik moet de cpu op 1.8 volt aan de core laten draaien en dat is ook geen probleem
Hoezo moet je die op 1.8 Volt laten draaien ?
Een PIII-700 is een coppermine, en die heeft een corespanning van 1.65 Volt.
1.8 Volt is dus te hoog.

Verwijderd

Topicstarter
sjuk , dankjewel

ebouma , klopt maar een p2b kan geen 1.65 aan , en op 1.6 doet de cpu het niet dus dan word het 1.8 , maar werkt goed hoor , maar ik wil dus wel weten of de cpu warmer word als met de 1.65 waarop hij eigenlijk hoort te draaien.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

Lordy79

Fundamentalist

Ja, dan wordt ie bijna altijd warmer.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
en ik wil dus weten hoeveel , volgens mijn bios word het mainboard 26 graden dus erg veel warmte zal de cpu wel niet in de rondte blazen (dwz ,de cooler die erop zit) ,die 26 graden is na een uur 3dmark 2000 draaien en het draait ook allemaal stabiel dus het zal wel meevallen.
Pagina: 1