[AppleTV] Afspelen film vanuit iTunes duurt minuten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021
Setting:
- Laptop; i5 8GB met iTunes, verbonden via ethernet (kabel) 100mbps (Windows 7)
- NAS met iTunes bibliotheek, verbonden via ethernet (kabel) 100mbps
- AppleTV 3, verbonden via ethernet (kabel) 100mbps

Router: KPN Experia box Thomson TG789vn

Probleem:
Het streamen van een film (geconverteerd naar MP4 met Handbrake) duurt soms wel 10 minuten. Het maakt hierbij niet uit of ik de film via de AppleTV opstart of vanuit iTunes naar de AppleTV zendt.

NB: Het gekke is dat dit probleem zich alleen bij de 1e film voordoet. Start ik daarna nog een film op, dan is die geladen binnen 10 seconden.

Film is 1GB groot / h264

Wat ik al geprobeerd heb
  • Juiste poorten opengezet in de Windows Firewall (helemaal uitgezet ook trouwens)
  • Juiste poorten in de router opengezet (ik betwijfels trouwens of dat wel zin heeft, volgens mij is dat meer van buiten naar binnen)
  • Kleinere films proberen (ook filmpjes geschoten met mijn iPhone 100MB --> zelfde probleem)
  • AppleCare gebeld (dat was zonde van het geld)
  • Hele spul over WiFi
  • AppleTV gereset (uitzetten)
  • "Hardware reset" AppleTV (Naar beneden + menu indrukken voor 10s)
  • Handen in de lucht gegooid en luid "#$#*#%" roepen 8)7 8)7
AppleTV is niet gejailbreakt. Heb ik ook geen behoefte aan.

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is het bij het afspelen van je NAS misschien het wakker worden van het apparaat? Mijn Popcorn Hour neemt ook de tijd om het eerste bestand te spelen, hoewel dan eigenlijk het opvragen van de lijst bestanden veel tijd in beslag neemt, het afspelen niet.

Als je een bestand vanaf je laptop opent, is het misschien goed om eens te kijken wat er precies over het netwerk gaat. Met Wireshark kun je inzicht krijgen in het netwerkverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021
Nee, HD spinup tijd of zoiets kan het niet zijn. Ik gebruik de schijf uit mijn NAS vrij intensief. Het openen van het bestand in bv VLC gaat nagenoeg meteen; het is alleen de AppleTV die er zo lang over doet.

Bij het direct openen op mijn laptop stijgt dataverkeer naar plm 2 MB/sec; bij streamen naar AppleTV kom ik niet verder dan ong 300kb/sec

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
En als je eens probeert van je laptop te streamen naar je AppleTV? het klinkt misschien raar, maar je kunt het maar beter uitsluiten.