Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop (Budget ~500 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers!

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop van rond de 500 euro. De laptop wordt hoofdzakelijk gebruikt voor internet/office/filmpjes, dus het hoeft geen krachtpatser te zijn, maar hij moet natuurlijk wel een beetje snel en vloeiend presteren op de eerdergenoemde punten.

Nou staat er deze week in het Mediamarkt krantje een laptop voor exact 500 euro die wel redelijk aan de benodigde specificaties voldoet: http://www.wehkamp.nl/com...aptop/C31_6F4_F41_744312/

Kan iemand mij vertellen of dit een goede keus is en/of er nog een betere keus qua laptop is?

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

prima laptopje toch voor wat jij er mee wilt doen
goeie of slechte keuzes kan je volgens mij pas maken als je meer wilt doen met zo`n ding

[ Voor 47% gewijzigd door Freakiebeakie op 23-07-2012 13:17 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie :)

Ik zie nu net overigens dat het niet de HP G6-1320ED, maar de HP G6-1320SD is, maar ik vraag me af of het veel verschil maakt.

Verwijderd

Nette laptop. Voor gewone internet/office/filmpjes voldoet deze laptop prima. Pas als je HD films (1080p) wilt gaan kijken ga je mogelijk in de problemen komen met de Intel HD integrated GPU. Hoewel ik ergens heb gelezen dat de nieuwe lichting Intel HD chips in staat zijn om Full-HD redelijk netjes af te spelen.

Ik zie echter bij jou link alleen 'Intel HD' staan en niet Intel HD 2xxx of Intel HD 4xxx. Daardoor is het voor ons nogal onduidelijk in te schatten waar de hardware toe in staat is. Overigens niet echt een positief punt van de Wehkamp webshop. Als ik niet de volledige specsheet bij een webshop kan opvragen ga ik meteen naar een ander. Alsof je een auto zou kopen waar je vervolgens niet van weet welk energielabel deze heeft. Waanzin.

Zou je bij Doctor Google kunnen opzoeken wat de specs dan zijn van de SD versie?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:30:
Nette laptop. Voor gewone internet/office/filmpjes voldoet deze laptop prima. Pas als je HD films (1080p) wilt gaan kijken ga je mogelijk in de problemen komen met de Intel HD integrated GPU. Hoewel ik ergens heb gelezen dat de nieuwe lichting Intel HD chips in staat zijn om Full-HD redelijk netjes af te spelen.

Ik zie echter bij jou link alleen 'Intel HD' staan en niet Intel HD 2xxx of Intel HD 4xxx.

Zou je bij Doctor Google kunnen opzoeken wat de specs dan zijn van de SD versie?
Oke, klinkt goed. Het is een HD3000 serie. En als ik eerlijk ben kan ik geen verschil in specificaties tussen de ED en de SD versie vinden. Ik heb hier gekeken: Dit is de SD versie en dit is de ED versie.

Verwijderd

De HD3000 moet HD films zonder problemen kunnen afspelen dus wat dat betreft zit je goed. De oude integrated GPU's van Intel waren een absoluut drama en konden alleen maar SD films draaien. Vandaar mijn vraag. ;)

Het lijkt er inderdaad op dat de SD en ED versie exact hetzelfde zijn. Er zal wel een verschil zijn maar die kan ik niet uit de specsheet ontdekken.

Verwijderd

Het gerucht gaat dat het verschil hem zit in de verzendmethode. SD = sea delivery, ED = iets delivery. Maar ik snap er zelf ook geen hout van waarom dat onderscheid wordt gemaakt.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:45:
De HD3000 moet HD films zonder problemen kunnen afspelen dus wat dat betreft zit je goed. De oude integrated GPU's van Intel waren een absoluut drama en konden alleen maar SD films draaien. Vandaar mijn vraag. ;)

Het lijkt er inderdaad op dat de SD en ED versie exact hetzelfde zijn. Er zal wel een verschil zijn maar die kan ik niet uit de specsheet ontdekken.
Volgens mij kon zelfs de stokoude GMA950 probleemloos 1080p aan.Wel op een lage bitrate. 720P ging op bijna elke bitrate probleemloos.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan haal ik deze laptop. Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1