Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MisterMack
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-03-2023
People,

Ik kan binnenkort mijn abo weer verlengen en een opvolger zoeken voor mijn Galaxy S Plus i9001. Ik neem altijd 1 jaar abo's, maar wil toch niet meer dan 200 bijbetalen.
De telefoons die voor mij betaalbaar zijn icm met 1 jaar abo en mijn interesse hebben zijn Xperia S, Galaxy S2 i9100 en Galaxy Nexus i9250, resp. de nieuwe met de beste camera (denk ik), het topmodel van vorig jaar en de enige met Jelly Bean.
Ik wil graag een allrouder, maar ik vind een soepele gebruikers ervaring belangrijker dan de camera...

Kunnen jullie ervaringen/kennis helpen mij een goede keuze maken? Alvast bedankt!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Mobile Aankoopadviesforum misschien betere plek voor je vraag.

Maar ze voldoen alle drie aan de algemene 'allround' eisen qua snelheid, camera en allround performance. Voordeel van de Sony: scherpste LCD scherm en betere camera, voordeel van de Google phone: 720p S AMOLED met Jellybean. SGSII zou ik iig niet meer nemen met zijn WVGA schermpje.

• MisterMack
Ik ga zo ff die link checken. Tnx voor je reply!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats je topic even, - >MAA

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• MisterMack
Ik zat me rot te zoeken hoe ik het moest verplaatsen... toen zag ik dat jij het het gedaan had voor mij, tnx!

Heeft janvanduschoten ervaring met 1 van die toestellen toevallig??

Verwijderd

Met jouw eisen zijn al deze telefoons goed. Een 'allrounder'? Kun je ook je huidige telefoon houden. Hoe beter je jouw wensen definieert hoe beter het advies zal zijn dat je gaat krijgen. Kijk verder eens in de topics over deze telefoons (ik zou de S2 niet meer nemen) om ervaringen te lezen. Zelf heb ik de Nexus en ben er zeer tevreden over, net als veel anderen, maar dat zal ook voor de Xperia S gelden.

• MisterMack
@XeNeRgY mijn huidige telefoon is bijna een jaar oud, begint wat mankementen te vertonen regelmatig moet ik bijv. angry birds afsluiten om een 2 apps die op de achtergrond draaien af te sluiten anders stottert ie te veel. Plus het feit dat ik een beetje uitgekeken ben op deze en graag nieuwe "gadgets" (lees: telefoons/android versies) wil uitproberen.

Heb jij Jelly Bean op je Nexus? Zo ja, is ie er beter op geworden qua gebuik, zeg maar soepeler en vloeiender? Ik heb laatst wel een review hier gelezen waarin deze 3 telefoons werden vergeleken, maar Nexus had nog geen Jelly Bean.
Ondanks het lage resolutie scherm van SGS2, scoorde hij goed in de benchmarks en was ie op alle fronten vooruit gegaan door de update naar ICS. In tegenstelling tot Xperia S, die in sommige opzichten er niet beter op werd, bijv. de tijd voor het opstarten camera.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 17:23
soepele gebruikers ervaring
= jelly bean dus de galaxy nexus, deze bied wat mij betreft ook het meeste in zijn prijsklasse.

Maar je wensen zijn nog steeds niet heel uitgebreid, dus veel anders als persoonlijke voorkeuren zal je hier niet voorbij zien komen..

qua versies uitproberen is de GN ook ideaal, veel custom roms komen hier als eerste op uit en omdat dit toch een soort reference design is, waarvan de drivers gewoon met elke nieuwe versie gelijk gereleased worden is het voor developers ook makkelijker om zaken te updaten.

Strava

Verwijderd

MisterMack schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:06:
@XeNeRgY mijn huidige telefoon is bijna een jaar oud, begint wat mankementen te vertonen regelmatig moet ik bijv. angry birds afsluiten om een 2 apps die op de achtergrond draaien af te sluiten anders stottert ie te veel. Plus het feit dat ik een beetje uitgekeken ben op deze en graag nieuwe "gadgets" (lees: telefoons/android versies) wil uitproberen.

Heb jij Jelly Bean op je Nexus? Zo ja, is ie er beter op geworden qua gebuik, zeg maar soepeler en vloeiender? Ik heb laatst wel een review hier gelezen waarin deze 3 telefoons werden vergeleken, maar Nexus had nog geen Jelly Bean.
Ondanks het lage resolutie scherm van SGS2, scoorde hij goed in de benchmarks en was ie op alle fronten vooruit gegaan door de update naar ICS. In tegenstelling tot Xperia S, die in sommige opzichten er niet beter op werd, bijv. de tijd voor het opstarten camera.
Nexus is een stuk soepeler sinds JB, voor mijn gevoel vloeiender dan een iPhone 4.

• MisterMack
Maar je wensen zijn nog steeds niet heel uitgebreid, dus veel anders als persoonlijke voorkeuren zal je hier niet voorbij zien komen..
Ja graag zelfs. De specs zijn gemakkelijk te vergelijken, maar ik wil niet een telefoon kopen puur op specs. Dat kan heel misleidend zijn. Dus graag gebruikers ervaringen!

• MisterMack
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:00:
[...]

Nexus is een stuk soepeler sinds JB, voor mijn gevoel vloeiender dan een iPhone 4.
Vloeiender dan iphone 4...? Project Butter is baas!
Pagina: 1