Toon posts:

Welke WLAN USB Stick icm Huawei HG655d?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Daar mijn kennis over netwerken de afgelopen jaren wat vertroebeld is wil ik deze vraag hier graag stellen. Ik heb gisteren de Huawei HG655dH van Online ontvangen en wil mijn desktop (het liefst via een wireless usb stick) hiermee verbinden. Ik heb gehoord dat hier een aantal factoren in meespelen waaronder de interface en signaaltype.
Om zoveel mogelijk te helpen heb ik hier de specs van 't modem in kwestie neergeplempt (pagina 4 voor snelle toegang):

http://www.huaweimodem.co...AWEI-HG655d-datasheet.pdf

Welke (of welk type) USB modem kan ik het beste gebruiken om optimale stabiliteit / snelheid op mijn desktop binnen te krijgen? ik hoor het graag :)

Cheers :w

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Het apparaat ondersteund WiFi N. Ik zou dan ook een Wifi N stick kopen om een zo hoog mogelijke snelheid te halen. Let er wel op dat, indien je naburige draadloze netwerken hebt, en deze ook op de 5Ghz band zitten, het jouw netwerk kunnen storen.

Heb je een laptop met B/G/N? Probeer het programma inSSIDer eens, daarmee kun je goed in beeld krijgen welke kanalen er gebruikt worden en welke niet.

https://freight.associates

Verwijderd

Topicstarter
Top, bedankt voor de tip :). Ga dit zeker eens doen.

Heb momenteel een relatief oud modem welke kanaal 14 niet ondersteunt, ik meen gezien te hebben dat dit wel het gunstigste kanaal is. Verwacht dat dit nieuwe apparaat dit kanaal wel mogelijk maakt :)

Als ik het goed begrijp is Wifi N de enige factor waar ik goed op moet letten in mijn geval?

Nogmaals mijn dank :)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-02 18:41
Ik vermoed dat vrijwel elke WIFI USB stick prima gaat werken met de Huawei.
Zoals al eerder aangegeven is 802.11N raadzaam om te hebben.
De Huawei werkt uitsluitend op 2,4 Ghz band.
Dus je hoeft niet perse te letten op de 5 Ghz functionaliteit. Mag wel, natuurlijk.. ;)

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-02 17:00
Kanaal word sowieso niet ondersteund buiten Japan, aangezien dat het enige land is waar het legaal is om die band te gebruiken. En dan nog enkel op de .11b standaard, ofwel met maximaal 11Mbit/s. Simpel gezegd, dat is zo traag dat het de moeite niet waard is.