Laptop voor €800 (incl verzekering)

Pagina: 1
Acties:

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:24
Goedendag,

Aangezien mijn oude laptop het begeven heeft, en een reparatie bijna de nieuwwaarde te boven gaat ben ik van plan een nieuwe laptop aan te schaffen. Hiervoor kan ik een budget beschikbaar stellen van €800 maar hierbij moet ik (onder druk van naasten) wel een degelijke verzekering afsluiten. Mijn oog is gevallen op de Inspiron laptops van Dell waarbij het dan de 15R SE moet gaan worden, Echter met mijn budget van rond de €800 en een verzekering die bij Dell op zo'n €180 gaat uitkomen (3 jaar verzekerd + acc. damage) houd je niet heel veel budget over om er ook nog iets moois van te maken. Met alle mooie waardebonnen kan je hier nog net een Inspiron voor kopen, maar misschien is in dit geval een goedkopere laptop een betere keuze. Vandaar dat ik toch maar besloten heb om wat hulp in te schakelen; en waar beter dan op Tweakers.

Nog wat extra informatie over mezelf om een idee te geven wat er met het ding moet gebeuren: De laptop zal dagelijks gebruikt worden, voornamelijk voor surfen en licht gamen (Starcraft 2, FM 2012), daarnaast zal ik er veel office programma's mee gebruiken en wat films / series op kijken.

Zoals ik al aangaf heb ik al wat research gedaan en kwam ik dus uiteindelijk uit bij de Inspiron 15R SE. Nu heb ik 2 configuraties gemaakt (prijzen zijn incl. 10% waardebon, 5% epp en 7% shopkorting (percentage over het excl. totaalbedrag) maar geen idee wat voor mij het best geschikt is.

€843,25 voor een i7 3612QM (6M Cache up to 3,10 GHz), 6GB DDR3 SDRAM (inclusief 3 jaar verzekering (+ Acc. Damage))
€799,00 voor een i5 3210M (3M Cache, up to 3,10 GHz), 8GB DDR3 SDRAM (inclusief 3 jaar verzekering (+ Acc. Damage))

Uiteraard ga ik dan liever voor de €799 versie maar ben vooral benieuwd of ik er dan geen spijt van ga krijgen dat ik niet voor de duurdere versie gegaan ben. Daarnaast sta ik uiteraard open voor andere alternatieven maar houd daarbij dan wel rekening met een eventuele verzekering. Hierdoor heb ik de verschillende Asus laptops al af moeten schrijven omdat ze hierdoor buiten mijn budget gaan vallen.

Bedankt voor het lezen en eventuele reactie.

Edit: Grootste tegenvaller aan de Inspiron vind ik dat er geen SSD inzit, en aangezien een degelijke SSD kaart ook nog eens €169 kost gaat het mij ook niet lukken om dat binnen mijn budget te proppen. Nu zag ik bij de MediaMarkt dat ze hier ook een extra verzekering aanbieden voor €122,95 voor 3 jaar (excl €50 bij iedere schade en een afschrijving van 10% (na 1 jaar) en 25% (na 2 jaar)). Als ik dan de kosten voor de verzekering en de SSD weghaal heb ik nog zo'n €510 over voor een laptop. Twijfel of dit dan een betere keuze zou zijn of om dan toch bij de Inspiron te blijven en om er eventueel later een SSD-schijf in te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Rabbiej op 22-07-2012 23:20 ]

Verwijderd

De ene verzekering is de andere niet. Als je bij dell accidental damage verzekering neemt en je gooit een glas cola over je laptop wordt hij vervangen. Als ik het zo bekijk stelt de mediamarkt verzekering een stuk minder voor.. Los daarvan is dell ongetwijfeld 4x zo snel als de mediamarkt, met die in-home garantie van hun.

Sowieso kan ik maar 1 jaar accidental damage kiezen. Bedoelen ze niet toevallig gewone garantie? Als je laptop wordt gestolen ben je hem sowieso kwijt..

En tot slot: de prijzen bij dell slingeren nog wel eens. Jaren terug heb ik 4 jaar garantie gestrikt voor €20 terwijl dat normaal 10 a 15x zo duur is.

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:24
Vandaar dat mijn voorkeur uitging voor een laptop bij een Dell, plus dat er inclusief de kortingsbonnen er op dit moment niet zo heel veel beter is qua prijs/kwaliteit dan die van Dell in deze prijsklasse. Ik kan wel gewoon voor 3 jaar accidental damage kiezen, mits ik ook voor een 3 jaar garantie kies. Kies je voor minder dan 3 jaar garantie dan kan je ook niet voor 3 jaar accidental damage kiezen. Dit is inderdaad exclusief diefstal, maar ik ben voornamelijk meer bang voor mezelf dan voor een eventuele diefstal (daar zijn ook nog wel andere verzekeringen voor die zoiets eventueel dekken).

Njah zie ook inderdaad dat de garantie behoorlijk in prijs wisselt, voor andere laptops zijn de prijzen ook weer heel anders. Njah, ik zoek voorlopig nog wel even door. Heb toch nog wel tot eind augustus de tijd om wat leuks uit te zoeken en wie weet ziet er een Dell of een Asus het licht en komen ze nog met een mooi cadeautje tegen die tijd (want op het moment is het wel een beetje huilen met de pet op).

• memo001
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 11:53
Over die verzekering, nu werk ik persoonlijk bij de dixons en de dynabyte, en daar moeten wij bij elke laptop een verzekering proberen mee te verkopen. Bij 800 euro laptop gaat het dan om ongeveer 10 euro per maand, incl diefstal. Je betaald dan de eerste twee maanden en de poliskosten van 7,50 vooraf, en daarna is het per maand opzegbaar. Naar mijn idee is de service erg goed (in de winkel waar ik werk dan..), je krijgt snel een reparatie of gelijkwaardig product.

Moet je maar even kijken, of stuur een DM, dan kan ik de exacte prijzen en voorwaarden wel even per DM sturen.

Dit is zover ik ervaring heb met verzekeringen ;)

Verwijderd

Na 3 jaar ben je dan €360 kwijt. Lucratieve business neem ik aan ;)

• memo001
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 11:53
Ja daar verdienen ze leuk aan (En ik een premie, mocht ik er 1 in de winkel verkopen), maar ik weet verder niet zo snel een betere, dus misschien heeft ie er wat aan.
Pagina: 1