Draadloze verbinding tussen Experiabox en Sitecom Mimo-XR

Pagina: 1
Acties:

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 12:09
Hi,

Ik ben samen gaan wonen en heb inmiddels al mn computerspul over en weer aangesloten. Ik heb alleen nog geen internetverbinding. Mijn pc's hebben geen wifi en een draad trekken naar boven is ook geen optie. Ik wil dus graag een wds/access point verbinding tussen 2 Wifi-routers. We hebben KPN met een ZTE router (Experiabox) en ik had nog een Sitecom mimo-XR liggen.

Nu heb ik al het e.e.a. op internet gelezen, maar ik kom er niet uit. Wellicht kunnen jullie wat helderheid scheppen. De Sitecom router komt dus boven te staan en moet een draadloze verbinding maken met de Experiabox. Ik zie in die Experiabox nergens een optie staan om WDS in te stellen, dus die optie gaat volgens mij niet. Wat ik heb begrepen van WDS is dat alle Wifi routers dan op 1 specifiek kanaal uitzenden en dat je daardoor altijd de beste verbinding hebt, zonder dat je opnieuw op een andere router hoeft in te loggen (mits ze beide hetzelfde SSID en wachtwoord hebben)?

Zoals gezegd, gaat dat volgens mij niet met die Experiabox, dus moet de Sitecom "gewoon" verbinding maken. Hierover heb ik wat vragen. Ik heb begrepen dat je een ip adres moet toekennen aan de router die een verbinding maakt met het netwerk van de Experiabox. Op de Experiabox loopt DHCP van 192.168.2.1 naar 2.252. Maar als ik een ip adres in dat bereik instel op de Sitecom kan ik daar niet meer in op inloggen? DHCP op de Sitecom heb ik dan uitgeschakeld.

Moet ik op de sitecom router ook de ESSID dezelfde naam geven als die van de Experiabox? En ook hetzelfde kanaal? Volgens mij niet, want die worden alleen gebruikt om een Wifi signaal uit te zenden, zodat draadloze apparaten verbinding kunnen maken met de Sitecom...

Kan elke router zo maar een verbinding maken met een andere router of moet het daarvoor een AP router zijn?

Hopelijk kunnen jullie enkele foute aannames corrigeren... en me in de goede richting sturen.

Alvast bedankt!

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef