[Windows 7 x64] Wireless netwerkkaarten werken niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Ik probeer een probleem bij mijn buurman op te lossen en loop tegen dingen aan waar ik niet uit kom. Hopelijk kan iemand me de gouden tip geven.
Hij heeft een Acer Aspire 5742 met daarop Windows 7 x64 Home Edition. In die laptop zit wireless via een Atheros AR5B97 chip. Deze chip heb ik via een Knoppix cd even getest en daar werkt ie prima. Geen hardware probleem dus.
In Windows 7 krijg ik 'm echter met geen mogelijkheid aan de gang. Bij het opstarten roept ie al dat sommige netwerkverbindingen problemen gaven. Windows 7 kan dat zelf niet oplossen. Hij klaagt over dat het misschien de driver is, maar de juiste driver is geinstalleerd. In Netwerkverbindingen staat de chip als Ingeschakeld, maar als ik ipconfig /all doe staat de wireless adapter er niet eens bij. De Windows netwerkstack ziet 'm dus niet.

Om het nog vreemder te maken, ik heb hier ook een wireless USB stick met drivers. Stick werkt op andere laptop. Als ik 'm hier installeer lijkt dat goed te gaan. De connectie staat echter bij de netwerkverbindingen als uitgeschakeld. Schakel ik 'm in, dan zegt ie dat ie is ingeschakeld, maar de verbinding blijft gewoon grijs en hij blijft dus op uitgeschakeld staan. Start ik op in veilige modus met netwerkverbindingen, maar zonder andere troep heb ik precies hetzelfde probleem. Wat ik dus probeer, wireless netwerkverbindingen werken niet. Iemand een idee?

wired netwerkverbindingen werken overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
"maar de juiste driver is geinstalleerd"

Weet je dat zeker? Of bedoel je hiermee dat er geen uitroepteken komtin de device manager?

Edit: Geen wireless knopje op de laptop wat uit staat hoop ik? Of een toetsencombi? :)

[ Voor 71% gewijzigd door Squ1zZy op 22-07-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Bedankt voor het meedenken. Deze driver staat erop. De juiste chipset dus en de naamgeving suggereert ook dat het om de correcte x64 versie gaat.
En nee, het is geen gevalletje van een knopje. Het Wifi symbool is oranje. Dat is uit als Wifi uit staat (wat via een toetsencombi gaat).

[ Voor 7% gewijzigd door martdj op 23-07-2012 08:52 ]